Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη Περιβαλλοντικής Ομάδας στη Μάκρη

Το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας “ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΕΛΗ” πραγματοποίησε την επίσκεψη της στη Μάκρη με την ευχάριστη συνοδεία του κ. Δημούδη.

Αρχικά επισκεφτήκαμε το ελαιοτριβείο της Μάκρης. Αφού μάθαμε πώς παρασκευάζεται και πώς συσκευάζεται το λάδι, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το χωριό της Μάκρης. Περπατήσαμε στο λιμάνι, στο δάσος, στα υπέροχα σοκάκια, αλλά το πιο εκπληκτικό για μας, παίρνοντας άδεια από τον καθηγητή μας, ήταν όταν εξερευνήσαμε το υπέροχο σπήλαιο του Κύκλωπα! Χωρισμένοι σε ομάδες καταφέραμε να ανεβούμε σε ένα από τα πιο ψηλά σημεία του χωριού, βλέποντας ένα συναρπαστικό θέαμα. Φυσικά οι κάτοικοι του τόπου δε μας άφησαν παραπονεμένους, αφού η ζεστή υποδοχή τους μας άφησε άφωνους.

Εντυπωσιαστήκαμε και θέλουμε οπωσδήποτε να πραγματοποιήσουμε ξανά μια μοναδική εκδρομή σαν αυτή!

[Για τη Δημοσιογραφική Ομάδα, Κανελέτη Ιωάννα]

 

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Οι ομάδες μπάσκετ του 3ου στους σχολικούς αγώνες

Οι αθλητικές δραστηριότητες έχουν στόχο τη συμμετοχή, τον συναγωνισμό και το ?ευ αγωνίζεσθαι?.
Την Τρίτη 25/11/14 πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες  Καλαθοσφαίρισης των αγοριών και την Τετάρτη 26/11/14 των κοριτσιών.
Οι ομάδες του σχολείου αγωνίστηκαν με πάθος και  δυναμισμό και κατάφεραν να φτάσουν στην τελική φάση. Τα  αγόρια μας  κατέλαβαν την 3η θέση στην κατάταξη  και τα κορίτσια μας τη 2η θέση. Όλοι οι αθλητές και οι αθλήτριες  αγωνίστηκαν με αθλητικό  πνεύμα.
Η ομάδα των αγοριών: Θεοδώρου Ιωάννης, Σαϊνίδης Αθανάσιος, Ζούρος Νικόλαος, Παπαδάκης Θεόδωρος, Μαντζάκης Δημήτριος, Σταυρόπουλος Ορέστης, Νένογλου Ισίδωρος, Κυρτσίδης Κυριάκος, Μαρκίδης Αθανάσιος, Κούγκουλος Δημήτριος, Θυμιανίδης Χρήστος, Κούρτης Αθανάσιος.
Η ομάδα των κοριτσιών: Γεμουσακάκη Κατερίνα, Γιαννακοπούλου Μαριλένα, Αραπίδου Δέσποινα, Βολτέζου Θάλεια, Ανδρώνη Αρετή, Μπαρμπαγιάννη Ελένη, Δροσάκη Μαρία, Κυρτσίδου Σέβη, Κανελάκη Δήμητρα, Βασιλειάδου Δόμνα, Βασιλειάδου Μαρία, Δημάδη Μαριάννα.

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτική Ημερίδα: Σεμινάριο για Α΄ Βοήθειες στο Σχολικό Περιβάλλον

Tην Τρίτη 25 Νοεμβρίου2014 και ώρα 17.30 έως 20.30, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 3ου Γυμνασίου Αλεξ/πολης  πραγματοποιήθηκε  Ημερίδα ? Σεμινάριο Α΄ Βοηθειών στο Σχολικό Περιβάλλον, με πρωτοβουλία της Υπεύθυνης Σχολικής Δραστηριοτήτων Έβρου και της Σχολικής Συμβούλου ΠΕ11.

Στο σεμινάριο ενημερώθηκαν επιτυχώς εκπαιδευτικοί σχολικών μονάδων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να διαχειριστούν καταστάσεις ατυχημάτων που συμβαίνουν σε μαθητές μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Αναδείχθηκε η σημασία και η αναγκαιότητα της αντιμετώπισης των ατυχημάτων αλλά επιτεύχθηκε και ευαισθητοποιήση των εκπαιδευτικών στην εμπλοκή τους σε προγράμματα σχετικής θεματολογίας με μαθητικές ομάδες μεταφέροντας το πνεύμα του εθελοντισμού και της προσφοράς.

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου:
17.30 ? 17.50: Χαιρετισμοί Κωνσταντινίδου Ξανθή, Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
Τσιροπούλου Σοφία, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων
17.50 ? 18.20: Παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση Α΄ Βοηθειών στο σχολείο
Παπαπαντελής Νικήτας, εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑΛ Αλεξ/πολης-
Ματανάς Κων/νος, εκπαιδευτικός 3ου Γυμνασίου Αλεξ/πολης
18.20 ? 19.20: Γίνε ήρωας σώσε μια ζωή. Επίδειξη Α΄ Βοηθειών στο χώρο του σχολείου
Μπαμπούλη Αλεξάνδρα, νοσηλεύτρια ? εκπαιδεύτρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
19-20 ? 19.40 Κακώσεις μυοσκελετικού
Ζεμαδάνης Δημήτριος, ορθοπεδικός του ΠΓΝΕ
19.40 ? 20.00 ΚΑΡΠΑ
Γκιόκα Θεοδώρα, Δ/ντρια Βιοπαθολογικού του ΠΓΝΕ
20.00- 20.30 Συζήτηση

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

1η εξόρμηση της Ποδηλατικής Ομάδας

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου η ποδηλατική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε εκδρομή στο ποτάμι της Μαΐστρου και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της περιοχής μας.
Στις 10.00 το πρωί, στην αυλή του σχολείου μας βρίσκονταν περίπου 40 ποδηλάτες, με τα σακίδια στους ώμους και πολλή διάθεση για εξερεύνηση.  Ελέγξαμε αν τα ποδήλατά μας ήταν σε καλή κατάσταση, ετοιμάσαμε τον εξοπλισμό μας και ξεκινήσαμε για τον Πλατανότοπο, γεμάτοι χαρά, ενέργεια και ζωντάνια. Μπροστά μάς συνόδευε ο κ. Καραγεωργίου με το ποδήλατο και πίσω ο κ. Φωτάκης με το αυτοκίνητο, για να επιβλέπει και να μας παρέχει βοήθεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Για να αποφύγουμε την πολλή κίνηση του κεντρικού δρόμου, διασχίσαμε την οδό Εθνικής Αντίστασης. Αφού περάσαμε τις μπάρες του τρένου, φάγαμε τις τούμπες μας στους χωματόδρομους και πλατσουρίσαμε με τα ποδήλατα στο ποτάμι, φτάσαμε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Εκεί είχε διοργανωθεί διαγωνισμός ωδικών πουλιών. Περάσαμε αρκετή ώρα χαζεύοντας τα καναρίνια, τις καρδερίνες και τους φλώρους,  που τιτίβιζαν χωρίς σταματημό. Στο μουσείο φιλοξενούνταν και η έκθεση ζωγραφικής της κ. Ζουρνατζή Αναστασίας με θέμα “Το ποδήλατο”, πολύ ταιριαστή έκθεση για μια ποδηλατική ομάδα σαν και τη δική μας.
Μετά την επίσκεψη στο μουσείο (και το λαχταριστό κολατσιό), κατεβήκαμε στο ποτάμι και μιλήσαμε με τους υπεύθυνους καθηγητές για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής. Αργότερα, διασχίσαμε και πάλι το ποτάμι με μισοπεταλιές και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Περνώντας από την οδό Άβαντος, και μέσα από την πόλη, φτάσαμε νωρίς το μεσημέρι στο σχολείο κουρασμένοι, ιδρωμένοι, πεινασμένοι, με σκασμένα λάστιχα, αλλά και γεμάτοι εμπειρίες, γνώσεις και ανυπομονησία για την επόμενη ποδηλατική εξόρμησή μας.

[Για τη δημοσιογραφική ομάδα, Στράτος Πολίτης]

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

"Το Καφενείον η Ελλάς"

Στο πλαίσιο του εορτασμού για την επέτειο του Πολυτεχνείου, μαθητές της Β΄ και Γ΄  τάξης του σχολείου μας παρουσίασαν το θεατρικό  δρώμενο «Το Καφενείον η Ελλάς» του Δ. Μαριόλη. Το έργο αφορά έναν καφετζή, τον Βασίλη, ο οποίος αρχικά μένει άπραγος στα γεγονότα της εποχής (στρατιωτικό πραξικόπημα, συλλήψεις νέων κλπ). Τελικά όμως μαζί με την αδερφή του Ειρήνη, μια τολμηρή φοιτήτρια στο Πολυτεχνείο, καταφέρνει να ξεπεράσει τα όριά του και να αγωνιστεί για την ελευθερία που του στέρησαν.
Οι μαθητές μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές κατάφεραν να  παρουσιάσουν τη στάση που είχαν οι κάτοικοι της Αθήνας την εποχή εκείνη. Παρά τους φόβους και τις αμφιβολίες που διατηρούσαν, αντέδρασαν στο καθεστώς και τους πολιτικούς που ήθελαν να ανατρέψουν τη δημοκρατία και να στερήσουν από τον λαό πολλά δικαιώματά του.
Συγκινητική ήταν η στιγμή που μαθήτρια τραγούδησε το «Επέσατε θύματα» με συνοδεία πιάνου, ενώ παράλληλα ακούγονταν τα ονόματα των νεκρών του Πολυτεχνείου. Μαθητής έπαιξε με την κιθάρα του το τραγούδι «Είμαστε δυο» και η  γιορτή τελείωσε με τραγούδια της εποχής από τη χορωδία του σχολείου.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Z.Γενηζεγκίνη – A. Καραγεωργίου

[Για τη Δημοσιογραφική Ομάδα: Δελάκη Λίνα]

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Η Βικτόρια Χίσλοπ στο σχολείο μας…

Στην Αλεξανδρούπολη βρέθηκε, με αφορμή την παρουσίαση του νέου της βιβλίου «Η Ανατολή», η γνωστή Βρετανίδα συγγραφέας Βικτόρια Χίσλοπ. Με πολλή χαρά δέχτηκε την πρόσκλησή μας να επισκεφτεί το 3ο Γυμνάσιο και να συνομιλήσει με μαθητές και καθηγητές.
Έτσι, τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, μας δόθηκε η ευκαιρία να τη γνωρίσουμε από κοντά και να της θέσουμε ερωτήσεις, στις οποίες μάλιστα απάντησε με μεγάλη προθυμία και στην ελληνική γλώσσα, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο για την ίδια, καθώς, όπως μας είπε, δεν επισκέπτεται συχνά σχολεία.
Μέσα από τη συζήτηση που είχαμε, νιώσαμε την αγάπη και τον θαυμασμό της, τόσο για την Ελλάδα και την ιστορία της ? πηγή έμπνευσης, άλλωστε, για τα βιβλία της ? όσο και για εμάς τους Έλληνες.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, αλλά και οι μαθητές της δημοσιογραφικής ομάδας του 3ου ΓΕΛ της πόλης μας και της ομάδας φιλαναγνωσίας του 1ου Γυμνασίου, μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους.

Υπεύθυνος καθηγητής: Κίτσος Δημήτρης, Φιλόλογος

[Για τη Δημοσιογραφική Ομάδα, Δελάκη Λίνα]

 V.H

Η Βικτόρια Χίσλοπ απαντά στα ερωτήματα των μαθητών

Τι σας αρέσει περισσότερο στην Ελλάδα και τι σας ενοχλεί;
Δεν είναι ο Μιχάλης Χατζηγιάννης που μου αρέσει πολύ και σας ευχαριστώ για το τραγούδι στην αρχή! Αγαπώ τους ανθρώπους. Είναι πιο ζεστοί από τους ανθρώπους στην Αγγλία. Όταν είμαι εδώ, είναι σαν να είμαι σπίτι μου. Έχω διαβάσει και ακούσει ότι η Ελλάδα περνάει δύσκολα. Χτες ήμουν στην Αθήνα και τα καφενεία ήταν γεμάτα, γιατί οι άνθρωποι θέλουν να πουν τα προβλήματά τους, να μιλήσουν. Στην Αγγλία όταν κάποιος έχει κάποιο πρόβλημα, μένει στο σπίτι του και κλείνει την πόρτα.
Για ποιον λόγο επιλέξατε την Ελλάδα για να γράψετε τα βιβλία σας;
Η Ελλάδα έχει έμπνευση. Κάθε φορά βλέπω κάτι που θέλω να το περιγράψω. Η ιστορία της δεν είναι εύκολη. Για παράδειγμα στην Αγγλία δεν είχαμε Γερμανική κατοχή. Η Ελλάδα έχει δράση…όχι μόνο ανθρώπους που περπατούν στους δρόμους. Εσείς οι Έλληνες είστε δραματικοί. Όταν μιλάτε κάνετε κινήσεις.
Από πού εμπνέεστε για να γράψετε τα βιβλία σας;
Στη Σπιναλόγκα τα σπίτια ήταν εγκαταλελειμμένα. Όταν φεύγεις από το σπίτι σου, κάτι μένει από εσένα. Κι έτσι μπορώ να φανταστώ τι είχε μέσα και να δημιουργήσω ιστορίες. Δεν είναι οι άνθρωποι, είναι τα σπίτια τους.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να γίνει συγγραφέας;
Πρέπει να έχεις τετράδιο για να σημειώνεις και να ακούς περισσότερο από το να μιλάς. Γιατί αν μιλάς, δε μαθαίνεις. Οι φωτογραφίες είναι έμπνευση. Επίσης πρέπει να διαβάσεις παρόμοια βιβλία, για να μάθεις λεπτομέρειες. Είναι καλύτερα να ξέρεις 1000 λέξεις από 500 λέξεις…
Γνωρίζουμε ότι ασχοληθήκατε 20 χρόνια με τη δημοσιογραφία. Πώς συσχετίζεται η δημοσιογραφική με τη συγγραφική σας ιδιότητα;
Δεν είναι πολύ διαφορετικά. Στα βιβλία υπάρχουν πολλά γεγονότα. Δεν ήθελα να γράψω μυθιστορήματα, ήθελα να καταγράψω τα γεγονότα. Να περιγράψω τις χώρες. Είναι πολύ εύκολο να είσαι και τα δύο. Είναι σαν αδέρφια. 
Όταν ήσασταν μικρή, ονειρευόσασταν να γίνετε συγγραφέας;
Όταν είσαι παιδί, κάθε μέρα διαβάζεις και γράφεις. Όταν ήμουν 5, έγραφα ιστορίες από τη φαντασία μου. Όμως στην Αγγλία στα 14 απαγορεύεται να γράφεις από τη φαντασία σου. Είναι ντροπιαστικό. Αυτό δεν μου άρεσε καθόλου. Ήταν σαν να κοιμάμαι. Όταν πήγα στη Σπιναλόγκα, μου ήρθε έμπνευση. Ήταν σαν να περίμεναν οι άνθρωποι από αυτό. 
Τα περισσότερα βιβλία σας έχουν σχέση με τη σύγχρονη Ελλάδα. Θα θέλατε να ασχοληθείτε με την αρχαία Ελλάδα;
Νομίζω πως η αρχαία Ελλάς μου αρέσει, έχει τόσες πολλές και ωραίες ιστορίες? Αλλά μου αρέσει να γράφω για το τώρα. Ίσως να γράψω στο μέλλον. Δεν το έχω ξανασκεφτεί. 
Σας ήταν εύκολο να μάθετε Ελληνικά;
Είναι πολύ δύσκολο. Η σύνταξη είναι απίστευτη. Δεν καταλαβαίνω πώς εσείς από μικροί μιλάτε αυτήν τη γλώσσα! Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί η πόρτα είναι θηλυκό. Στην Αγγλία λέμε a door. Γιατί τα ξεχωρίζετε σε άντρες και γυναίκες; 
Πώς ήταν εύκολο να πάρετε πληροφορίες για την «Ανατολή», αφού υπήρχε το ζήτημα της Κύπρου;
Δεν ήταν εύκολο. Ήθελα να γράψω ένα βιβλίο που να περιγράφει και τις δύο πλευρές της Κύπρου. Στην Αμμόχωστο υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να μιλήσουν για την ιστορία τους. Αλλά δεν είναι μόνο οι άνθρωποι σημαντικοί. Ήθελε δουλειά. 
Τι διαφορετικό βρήκατε στην ελληνική ιστορία από τις άλλες χώρες για να γράψετε τα βιβλία σας;
Προτιμώ να είμαι στην Ελλάδα. Τώρα θα μπορούσα να είμαι σε ένα σχολείο στη Ρώμη. Αλλά θέλω να είμαι εδώ. Η πηγή με τις ιστορίες από την Ελλάδα είναι γεμάτη για εμένα. Έχει πολλή έμπνευση…

 v.h.2014

 Εντυπώσεις μαθητών

“Αισθάνομαι χαρούμενη και τυχερή που αυτή η τόσο σπουδαία συγγραφέας επέλεξε να επισκεφτεί το σχολείο μας και με τόση προθυμία και καλή διάθεση έδωσε απαντήσεις στα ερωτήματά μας”
Ανδρώνη Αρετή
“Η κυρία Hislop μας μίλησε για την καριέρα της και τη ζωή της. Απάντησε στις ερωτήσεις μας και μας εξήγησε πού οφείλεται η αγάπη της για τη χώρα μας, εξηγώντας μας πως η Ελλάδα για εκείνη είναι η μούσα της που την εμπνέει να γράφει τα βιβλία της”
Κοκκίνη Δανάη
 “Με εντυπωσίασε που στην Ελλάδα αισθάνεται σαν να βρίσκεται στο σπίτι της και που εκτιμά τόσο τον ελληνικό πολιτισμό. Η ίδια είπε: ” Στην Ελλάδα, όταν έρχομαι, νιώθω σαν στο σπίτι μου”. Ακόμη μου κίνησε το ενδιαφέρον η απάντηση που έδωσε στην ερώτηση: “Τι είναι αυτό που σας ωθεί να λέτε πως θέλετε να γεννηθείτε Ελληνίδα στην επόμενη ζωή σας;”. Απάντησε: “Είναι η συμπεριφορά, το κλίμα, οι κινήσεις σας όταν μιλάτε και η αίσθηση που με κάνατε να νιώσω, όταν ήρθα πρώτη φορά… Ότι είμαι Ελληνίδα και όχι τουρίστρια από την Αγγλία…””
Παράσχου Ερμιόνη
 “Η επίσκεψη της βρετανίδας  συγγραφέως  Βικτόρια Χίσλοπ  στο σχολείο μας ήταν κάτι μοναδικό. Ενθουσιαστήκαμε  που τα περισσότερα βιβλία της έχουν πηγή έμπνευσης την Ελλάδα. Μας έκανε να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι για την ίδια η χώρα μας και την αγάπη  που τρέφει γι αυτήν.  Μας έδωσε πολύτιμες συμβουλές για τη συγγραφή και εντυπωσιαστήκαμε με το πόσο καλά χειρίζεται την ελληνική γλώσσα”
Γεμουσακάκη Κατερίνα
 “Ήταν μια πάρα πολύ ωραία εμπειρία! Η Βικτόρια Χίσλοπ ήταν πολύ ευγενική, πρόθυμη να απαντήσει στις ερωτήσεις μας, ειλικρινά μια πολύ ευχάριστη προσωπικότητα και? πολύ καλή στις ξένες γλώσσες!”
Κωνσταντίνου Ιωάννα

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη στον Ιππικό Όμιλο

Στο πλαίσιο του σχολικού μαθήματος ?Φύση και Άσκηση? μαθητές της Β΄ τάξης επισκεφτήκαμε Ιππικό Όμιλο της περιοχής μας.
Το μάθημα είναι καινούριο στο σχολικό περιβάλλον και ανήκει στη ζώνη των βιωματικών δράσεων. Καλύπτει θέματα-δραστηριότητες που φέρνουν τον μαθητή σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και τον δραστηριοποιούν κινητικά μέσα σ΄ αυτό. Στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να βιώσουν μορφές άσκησης στη φύση, να διερευνήσουν και να εκτιμήσουν την επίδρασή τους στην αναψυχή και την ποιότητα ζωής, καθώς και τα γενικότερα οφέλη στη σωματική και ψυχική υγεία. Το θέμα μας στο 1ο τρίμηνο ήταν η ιππασία και, με αυτήν την αφορμή, έγινε επίσκεψη σε Ιππικό Όμιλο της περιοχής.
Έτσι, την Τρίτη 4 και την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου οι μαθητές, με τη συνοδεία των καθηγητριών κ. Παταπάτη και κ. Χαβρουζά, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τα άλογα, το πώς ζουν, με τι τρέφονται και πώς τα φροντίζουμε. Τα γνωρίσαμε, τα χαϊδέψαμε, τα ταΐσαμε… Το καλύτερο όμως ήταν στο τέλος, όταν μας δόθηκε η δυνατότητα και ανεβήκαμε σ΄ αυτά! Ιππεύσαμε και βιώσαμε αυτήν τη μοναδική εμπειρία, οι περισσότεροι για πρώτη φορά στη ζωή μας. Εντυπωσιαστήκαμε, κατενθουσιαστήκαμε και θέλουμε οπωσδήποτε να ξανακάνουμε ιππασία.
Αυτή η επίσκεψη θα μας μείνει αξέχαστη!

 [Για τη Δημοσιογραφική Ομάδα, Δαστερίδου Μάγδα, Κανελέτη Ιωάννα, Πολίτης Στράτος]