Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Η ποδηλατοεκδρομή μας

30 Απριλίου, παραμονή Πρωτομαγιάς, η ομάδα του προγράμματος,  ?Με ένα Ποδήλατο στο Ποτάμι?? πραγματοποίησε την ημερήσια εκδρομή της στους Αγίους Θεοδώρους. Ήδη η ομάδα είχε επισκεφτεί άλλες έξι φορές το ποτάμι της Μαΐστρου από τις εκβολές του έως τη θέση Κρυονέρι και έτσι τα παιδιά αλλά και οι συνοδοί ήταν εξοικειωμένοι αλλά και προετοιμασμένοι να διανύσουν και  μεγαλύτερη απόσταση.
Η εκδρομή ήταν άψογα οργανωμένη και χρησιμοποιήθηκε και φορτηγάκι των συνοδών,  υπήρχε συνοδός γιατρός αλλά και  βοήθεια της Τροχαίας Αλεξανδρούπολης ώστε να επιτευχθεί η ασφαλής μετακίνηση. Διανύσαμε 13 χιλιόμετρα για να φτάσουμε στον προορισμό μας και άλλα τόσα για επιστροφή.

Στη διαδρομή μας επισκεφτήκαμε τους Πύργους του Άβαντα και μετά περάσαμε έξι φορές το ποτάμι για να φτάσουμε στους Αγ. Θεοδώρους. Η διαδρομή δίπλα στο ποτάμι και την σιδηροδρομική γραμμή ήταν καταπληκτική. Στον προορισμό μας επισκεφτήκαμε το σπήλαιο και την εσωτερική εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων. Κατασκηνώσαμε δίπλα στο ποτάμι ψήσαμε, φάγαμε, πλατσουριστήκαμε και χαρήκαμε την ανοιξιάτικη ομορφιά της φύσης.
Κατά τις πέντε ξαναφορέσαμε τα κράνη μας ανεβήκαμε στα ποδήλατά μας και   πήραμε το δρόμο της επιστροφής  κυνηγώντας για άλλη μια φορά την περιπέτεια, βγάλε ? βάλε παπούτσια κάλτσες άλλες έξι φορές για να περάσεις το ποτάμι. Ωραία πράγματα, δροσιστικά, γεμάτα χρώμα, άρωμα άνοιξης και κελαηδίσματα πουλιών. Γύρω στις επτά επιστρέψαμε στο σχολείο μας αρκετά κουρασμένοι, μουλιασμένοι αλλά και ευτυχισμένοι αφού αυτή η ημέρα έχει χαραχτεί βαθιά μέσα μας ως μια από τις ομορφότερες που περάσαμε . Του χρόνου θα θέλαμε να το ξανακάνουμε !

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Β΄τάξης στη Θάσο

Tην Παρασκευή 24/04/2015 πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη της Β΄ τάξης του Γυμνασίου μας στη Θάσο. Συμμετείχαν 105 μαθητές/τριες. Το πρόγραμμά μας περιελάμβανε επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θάσου, περιήγηση στην Αρχαία Αγορά καθώς και στην πόλη της Θάσου και ξενάγηση στο Αρχαίο θέατρο. Το Μουσείο ήταν αρκετά μεγάλο με μοναδικά εκθέματα και εντυπωσίασε ιδιαίτερα τους μαθητές μας. Mε οδηγό από την περιβαλλοντική κίνηση της Θάσου τον κακολουθήσαμε περιπατητική διαδρομή γύρω από την  Αρχαία Αγορά, τα τείχη και καταλήξαμε στο  αρχαίο Θέατρο. Οι μαθητές/τριες είχαν ελεύθερο χρόνο να γνωρίσουν την πόλη της Θάσου. Επισκεφτήκαμε το χωριό Παναγιά με τη μοναδική θέα και τα πεντακάθαρα νερά. Ο κ. Γιώργος Καβάζης, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα, μας οδήγησε και μας ξενάγησε στον ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Ένας ναός με ιδιαίτερη αξία και εκθέματα όπως το λάβαρο του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου. Με σύμμαχο τον καιρό και την καλή διάθεση όλων, η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με τις καλύτερες εντυπώσεις των μαθητών/τριών.
Συνοδοί καθηγητές: Χαβρουζά Ολυμπία, Καραγεωργίου Αθανάσιος, Φωτάκης Χαράλαμπος, Παπαδόπουλος Στέλιος, Δελιακίδης Παναγιώτης και Ματανάς Κωνσταντίνος.

Εντυπώσεις των μαθητών

 «Μου άρεσε πολύ η διαδρομή προς το Αρχαίο Θέατρο» 
 «Μου άρεσε όλη η εκδρομή στη Θάσο, αλλά περισσότερο μου άρεσε ο τριών μέτρων Κούρος στο Αρχαιολογικό Μουσείο και η διαδρομή προς την Παναγία»  
«Περισσότερο από όλα μου άρεσε η φυσική ομορφιά της Θάσου και απόλαυσα τη διαδρομή για το Αρχαίο Θέατρο, παρόλο που κουράστηκα λίγο»  
«Με εντυπωσίασε η εκκλησία στο χωριό  Παναγία,  οι πηγές στη διαδρομή για το χωριό»
«Εντυπωσιακή η θέα στη διαδρομή για το Αρχαίο Θέατρο, αν και κουραστική»  
«Μου άρεσαν τα πάντα, αλλά η διαδρομή για το Αρχαίο Θέατρο καθώς κάναμε πεζοπορία και η θέα ήταν μοναδική»  
«Στη Θάσο μου άρεσε πολύ το Αρχαιολογικό μουσείο, γιατί είχε ευρήματα που δεν έχω ξαναδεί»  
«Ήταν η καλύτερη εκδρομή. Θα μου μείνει αξέχαστη!»
 «Αν και δεν μας αφήσανε να είμαστε με τις παρέες μας στο λεωφορείο, περάσαμε τέλεια. Μου άρεσε πολύ και πέρασα υπέροχα» 
 «Το μουσείο ήταν πολύ ενδιαφέρον. Θα μου άρεσε να είχαμε μια  διανυκτέρευση»   
«Η εκδρομή στη Θάσο ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Το Αρχαίο θέατρο, αν και κουραστήκαμε να το δούμε, άξιζε τον κόπο» 
«Πέρασα υπέροχα, αλλά την επόμενη φορά να μας πάτε κάπου με λιγότερα σκαλιά. Σας ευχαριστούμε για το χρόνο που μας αφιερώσατε!»

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου και Πνευματικών Δικαιωμάτων

Στα πλαίσια του εορτασμού της  Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου και Πνευματικών Δικαιωμάτων, στις 23 Απριλίου, πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές των τμημάτων Β1 και Β5  παρουσιάσεις βιβλίων που έχουν διαβάσει τα παιδιά, τους άρεσαν και θα τα πρότειναν και σε άλλους. Στη συνέχεια, στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, οι μαθητές κατασκεύασαν έναν «τοίχο» με τις βιβλιοπροτάσεις τους για τον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, ελπίζοντας να τον συμβουλευτούν, όσοι μαθητές θα ήθελαν να επιλέξουν βιβλία για τις καλοκαιρινές διακοπές που πλησιάζουν. Ακόμα τα παιδιά έπαιξαν διάφορα παιχνίδια φιλαναγνωσίας και οι νικήτριες ομάδες κέρδισαν συμβολικά δωράκια. Αρκετοί εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να δανειστούν βιβλία που θα ήθελαν να διαβάσουν.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κουκίου Ζαφειρία

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Πανελλήνια διάκριση μαθητή μας

Η διευθύντρια και οι διδάσκοντες του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» συγχαίρουμε θερμά τον μαθητή μας της Β΄ τάξης Τσαταλμπασίδη Ορέστη για τη σημαντική πανελλήνια διάκρισή του στην τελική φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθηματικών, με την οποία κατέκτησε την είσοδό του στην Ολυμπιακή Ομάδα Μαθηματικών.
Συγκεκριμένα ο Ορέστης, αφού πέρασε την α΄ φάση του ΠΜΔ Μαθηματικών «Ο ΘΑΛΗΣ», διακρίθηκε στην επόμενη φάση, τον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ», παίρνοντας το 1ο βραβείο αλλά και το εισιτήριο στον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό, τον «ΑΡΧΙΜΗΔΗ», όπου και κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο!
Συνεχίζοντας την πορεία του και συμμετέχοντας στον Προκριματικό Διαγωνισμό πέτυχε την είσοδό του στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, κατακτώντας την 5η θέση πανελλαδικά και κάνοντας περήφανους τους γονείς, τους καθηγητές του, το Σχολείο του αλλά και τον τόπο του.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ορέστης αποδεικνύει την αναπτυγμένη μαθηματική του σκέψη και την ιδιαίτερη κλίση του στα Μαθηματικά. Κατά την περσινή σχολική χρονιά, μαθητής της Α΄ τάξης, είχε πάρει το 3ο βραβείο στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» και είχε καταφέρει να κατακτήσει πάλι το χάλκινο μετάλλιο στην τρίτη φάση, τον «ΑΡΧΙΜΗΔΗ», χωρίς ωστόσο να πετύχει -παρά την υψηλή του βαθμολογία- να βρεθεί στην τελική εξάδα. Αλλά και παλαιότερα, ως μαθητής της Στ΄ τάξης Δημοτικού, είχε συναγωνιστεί με μαθητές γυμνασίου και είχε καταφέρει να φτάσει και να διαγωνιστεί  στον «ΑΡΧΙΜΗΔΗ». Φέτος, συνεπής σε μια διαρκώς ανερχόμενη πορεία που ευχόμαστε να συνεχιστεί, κατάφερε να μπει στην εθνική ομάδα (Ολυμπιακή Ομάδα Νέων).
Με την Ολυμπιακή Ομάδα ο Ορέστης θα αγωνιστεί στην 19η Βαλκανική Ολυμπιάδα Νέων, που θα διεξαχθεί στην Σερβία τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Του ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία και ένα λαμπρό μέλλον!

Δείτε τον πίνακα των αποτελεσμάτων

[divider]

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

2015-04-11 12.26.43 am

Κάθε χρόνο το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει μια σειρά από Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Μαθηματικών, που διοργανώνονται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) και υλοποιούνται με τη συνεργασία των κατά τόπους Διευθύνσεων Δ/θμιας Εκπ/σης και των Σχολείων.  Απευθύνονται σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης Γυμνασίου, καθώς και όλων των λυκειακών τάξεων.Στόχος είναι η διάδοση και καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης, η ανάδειξη νέων μαθηματικών ταλέντων και η προώθησή τους στα πλαίσια των καθιερωμένων Διεθνών Μαθηματικών Διαγωνισμών.
Οι τέσσερις αυτοί διαγωνισμοί χαρακτηρίζονται με τα ονόματα :
“ΘΑΛΗΣ”, “ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ” , “ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ”  και  ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΘΑΛΗΣ 
Συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες Β΄  και Γ΄ τάξης Γυμνασίου καθώς και όλων των τάξεων του Λυεκίου, με θέματα διαφορετικά για κάθε τάξη. Ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και του ορισμού του αριθμού των επιτυχόντων προσδιορίζεται ο βαθμός που ορίζεται ως βάση για κάθε τάξη από τα μέλη της επιτροπής διαγωνισμών της ΕΜΕ.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ 
Συμμετέχουν οι επιτυχόντες του «ΘΑΛΗ». Τα  θέματα είναι διαφορετικά για κάθε τάξη. Με τον ίδιο τρόπο, όπως και στον «Θαλή», ορίζεται η βάση που κρίνει τους επιτυχόντες, οι οποίοι θα περάσουν στην επόμενη φάση.
 ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ  ή λεγόμενη  και Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα.
 Δικαίωμα να λάβουν μέρος έχουν μόνο όσοι επέτυχαν στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ». Χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, στο Διαγωνισμό Νέων (μαθητές γυμνασίου) και στο Διαγωνισμό των Μεγάλων (μαθητές λυκείου). Η επιτροπή διαγωνισμών της ΕΜΕ, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, επιλέγει δύο ομάδες (μικροί – μεγάλοι) των 24  μαθητών, που θα αποτελέσουν τη βάση από την οποία θα επιλεγεί η ομάδα που θα συμμετάσχει στη Βαλκανιάδα των Μαθηματικών, όπως και αυτή που θα συμμετάσχει στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. Όλοι οι επιλεγέντες μαθητές και των δύο κατηγοριών βραβεύονται με μετάλλια χρυσά, αργυρά και χάλκινα.
ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΙ  (Διαδικασία επιλογής Ολυμπιακής Ομάδας)
Η 24-άδα των μαθητών που προκρίθηκαν στον διαγωνισμό ΑΡΧΙΜΗΔΗ συμμετέχει στον τελευταίο «Προκριματικό διαγωνισμό», απ΄ όπου τελικά προκύπτουν οι δύο εξαμελείς ομάδες (μικρών και μεγάλων) που θα λάβουν μέρος στους Διεθνείς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Η Εθνική ομάδα των μικρών διαγωνίζεται στην Μαθηματική  Βαλκανιάδα Νέων, που διεξάγεται συνήθως τον Ιούνιο κάθε έτους σε κάποιο από τα Βαλκανικά κράτη. Εκτός από τα Βαλκανικά κράτη συμμετέχουν και ορισμένες άλλες χώρες εκτός συναγωνισμού. Φέτος η Βαλκανιάδα των μικρών θα γίνει στην Σερβία.
Η Εθνική ομάδα των μεγάλων διαγωνίζεται εκτός από την  Μαθηματική  Βαλκανιάδα, που διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο όπως και στους μικρούς, και στην παγκόσμια Ολυμπιάδα. Φέτος η Βαλκανιάδα των μεγάλων θα γίνει στην Ρόδο και η Παγκόσμια Ολυμπιάδα στο Chiang Mai της Ταϊλάνδης στις 4 Ιουλίου.

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτική επίσκεψη Πολιτιστικών ομάδων του σχολείου μας σε Βέροια – Έδεσσα – Θεσσαλονίκη

Την Παρασκευή, 3, και το Σάββατο, 4 Απριλίου 2015, οι μαθητές και οι μαθήτριες των πολιτιστικών ομάδων του σχολείου μας «Μ? ένα βιβλίο ταξιδεύω», «Γνωρίζοντας τα μουσεία και τις παραδόσεις του τόπου μας», και «Η Ευρώπη και η θάλασσα». πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη  στις πόλεις της Βέροιας, της Έδεσσας και της Θεσσαλονίκης. Τις ομάδες συνόδευσαν οι καθηγήτριες που υλοποιούν τα εν λόγω προγράμματα, κες Καπούτση Σύρμω, Γενηζεγκίνη Ζωή και Αμαξοπούλου Αρετή.
Πρώτη στάση τους ήταν η Βέροια, όπου και επισκέφθηκαν τη Δημόσια Βιβλιοθήκη  της πόλης, η οποία έχει σημαντικές εθνικές και διεθνείς διακρίσεις για το πολύπλευρο έργο της. Το 2010 της απονεμήθηκε το βραβείο «Πρόσβαση στη γνώση 2010» του Ιδρύματος  Bill and Melinda Gates ενώ το 2012 διακρίθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το εκπαιδευτικό της έργο. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους της βιβλιοθήκης από υπεύθυνο καθηγητή και να ενημερωθούν για τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιούνται εκεί.
Στη συνέχεια αναχώρησαν για την πόλη της Έδεσσας, διάσημη για τους καταρράκτες της, που σχηματίζει ο ποταμός Εδεσσαίος ή Βόδας. Επισκέφθηκαν το καταπράσινο πάρκο των καταρρακτών, όπου και περιηγήθηκαν  και την, χαρακτηρισμένη ως  διατηρητέα, παραδοσιακή συνοικία «Βαρόσι», στην οποία σώζονται τα παλαιότερα σπίτια της πόλης, από τις αρχές του 19ου αιώνα. Μετά το γεύμα τους σε χώρο εστίασης στο πάρκο των καταρρακτών, αναχώρησαν για τη Βέροια, όπου και ήταν προγραμματισμένη η διανυκτέρευσή τους.
Κατά την απογευματινή τους έξοδο στην πόλη επισκέφθηκαν την εβραϊκή συνοικία «Μπαρμπούτα», που χρονολογείται από τον 1ο αιώνα μ.Χ. και  τη χριστιανική συνοικία  του 18ου αιώνα «Κυριώτισσα», οικισμούς γνωστούς για τα χαρακτηριστικά δείγματα της βεροιώτικης αρχιτεκτονικής που διασώζονται σ? αυτούς.  Περιηγήθηκαν στην πλατεία Ωρολογίου με το εντυπωσιακό παλαιό δικαστικό μέγαρο και το εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής Δημαρχείο, καθώς και στο Βήμα του Αποστόλου Παύλου, ιστορικό μνημείο παγκοσμίου ενδιαφέροντος.
Το επόμενο πρωί αναχώρησαν για τη Θεσσαλονίκη. Πρώτος σταθμός ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, στο οποίο εκτίθενται σημαντικά ευρήματα  από την περιοχή της Θεσσαλονίκης και των γειτονικών νομών και παρουσιάζεται θεματικά συνολικά ο πολιτισμός της Μακεδονίας από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι την ύστερη αρχαιότητα.
Την ξενάγηση στο αρχαιολογικό μουσείο ακολούθησε επίσκεψη στο μουσείο του Λευκού Πύργου, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα γοητευτικό ταξίδι στο χρόνο από την ίδρυση της Θεσσαλονίκης έως και το πρόσφατο παρελθόν της. Ακολούθησε περιήγηση στην περιοχή  της παραλίας της πόλης και στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν το εμπορικό κέντρο ?COSMOS?, όπου γευμάτισαν. Νωρίς το απόγευμα ξεκίνησαν για το ταξίδι της επιστροφής γεμάτοι από όμορφες εικόνες και αναμνήσεις.
Ήταν ένα ενδιαφέρον διήμερο, πλούσιο σε παραστάσεις, που συνέβαλε στον εμπλουτισμό των εμπειριών των μαθητών και στη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων. Αποτέλεσε τον ιδανικό τρόπο για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων στα οποία συμμετείχαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
Οι καθηγήτριες
Αμαξοπούλου Αρετή, Γενηζεγκίνη Ζωή, Καπούτση Σύρμω

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων – Δράσεις της Φιλοζωικής μας Ομάδας

fyll-ad
Δείτε το φυλλάδιο

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων Ζώων στις 4 Απριλίου, η φιλοζωική ομάδα του γυμνασίου μας πραγματοποίησε την Παρασκευή 3  Απριλίου  δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετική  με το θέμα για μαθητές και καθηγητές. Κατά τη διάρκεια της δράσης, προβλήθηκαν σποτ εναντίον της εγκατάλειψης και κακομεταχείρισης  ζώων. Ακόμα μοιράστηκαν φυλλάδια με οδηγίες για όσους θέλουν να βοηθήσουν τα αδέσποτα της περιοχής τους και με χρήσιμες πληροφορίες για όσους σκέφτονται να κάνουν μέλος της οικογένειάς τους ένα ζωάκι.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κουκίου Ζαφειρία και Μπόζιου Μαρία