Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Χάλκινο Μετάλλιο στον Ορέστη Τσαταλμπασίδη στην 19η Μαθηματική Βαλκανική Ολυμπιάδα Νέων

Ο Ορέστης Τσαταλμπασίδης, μαθητής μας της Β΄ τάξης, κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην 19η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων, που πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι από 24 έως 29 Ιουνίου 2015 με τη συμμετοχή μαθητών των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ο Ορέστης συμμετείχε στην Ολυμπιάδα με την Εθνική Ομάδα, έπειτα από μια πετυχημένη πορεία κατά τη διάρκεια της χρονιάς με κατάκτηση δύο ακόμα πανελλήνιων μαθηματικών διακρίσεων, του 1ου Βραβείου στον «Ευκλείδη» και του χάλκινου μεταλλίου στον «Αρχιμήδη». Η τελευταία αυτή διάκρισή του στην 19η Βαλκανιάδα, όπου συμμετείχαν χώρες με παράδοση στα Μαθηματικά, είναι ιδιαίτερα σημαντική, όχι μόνο για τον ίδιο και τους γονείς του, αλλά και για το Σχολείο του, την πόλη και τον τόπο μας.
Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου  Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» συγχαίρουν θερμά τον Ορέστη για τις επιτυχίες του, καθώς και τις υψηλές του επιδόσεις στα Μαθηματικά, με την ευχή να αποτελέσουν αυτές το εφαλτήριο για ακόμα μεγαλύτερες διακρίσεις και για μια λαμπρή πορεία στο μέλλον!

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Δράσεις του Πολιτιστικού προγράμματος «Από τη Νίκη? στη Δόμνα»

Φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος, ασχοληθήκαμε με το θέμα «Η Νίκη πάει σχολείο».
Εντρυφήσαμε για άλλη μια χρονιά στην ιστορία και το μέλλον του αγάλματος, αναγνωρίσαμε τη σπουδαιότητα αυτού του γλυπτού διαχρονικά και διαπολιτισμικά. Παίξαμε και ψυχαγωγηθήκαμε με το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Σαωκίς ? Νίκης παίγνιον» ?τόσο το επιτραπέζιο όσο και το ηλεκτρονικό- το οποίο δημιουργήσαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Για να δείτε το σχετικό ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών για το παιχνίδι μας, πατήστε εδώ :
http://www.efsyn.gr/arthro/i-niki-tis-samothrakis-paizei-epitrapezio-sto-3o-gymnasio-alexandroypolis

Μελετήσαμε τον συμβολισμό της ιδέας που απεικονίζεται στο άγαλμα της Νίκης, ως θεότητας στην αρχαιότητα η οποία στεφανώνει τους νικητές.
Με το ίδιο ενδιαφέρον προσεγγίσαμε και παρατηρήσαμε το άγαλμα της Δόμνας Βισβίζη που βρίσκεται στην πόλη μας. Ερευνήσαμε, μελετήσαμε και γνωρίσαμε την ιστορία και την προσφορά της Δόμνας Βισβίζη στον απελευθερωτικό αγώνα, συνδέοντας έτσι και την ονομασία του σχολείου μας με την ιστορία του τόπου μας αλλά και την εθνική ιστορία.
Φέτος ωστόσο προσδώσαμε στο θέμα μας μια καινούργια διάσταση:  «Aπό τη Νίκη? στη Δόμνα ». Η θεά Νίκη θα στεφανώσει την ηρωίδα του Έθνους.
Οι δράσεις της ομάδας μας:

  • Επισκεφθήκαμε τον Σύλλογο Αινιτών, τον Φεβρουάριο  και ενημερωθήκαμε για τη ζωή και την αγωνιστική δράση της Δόμνας Βισβίζη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
  • Συνεργαστήκαμε με μεγάλη επιτυχία και πραγματοποιήσαμε κοινές δράσεις με το 20ο νηπιαγωγείο Αλεξ/πολης τόσο στον δικό τους χώρο όσο και στον χώρο του σχολείου μας. Παίξαμε μουσική, αυτοσχεδιάσαμε καλλιτεχνικά, χορέψαμε, παίξαμε το κρυπτόλεξο που δημιούργησαν οι μαθητές της ομάδας μας και αφορά στη ζωή και το εθνικό έργο της Δόμνας Βισβίζη.
  • Συμμετείχαμε σε εκδήλωση που διοργανώθηκε τον Μάρτιο από την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου στον χώρο του Νομαρχείου Αλεξ/πολης σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αινιτών. Στην εκδήλωση αυτή παρουσιάσαμε ένα θεατρικό δρώμενο με θέμα «Η Νίκη στεφανώνει τη Δόμνα Βισβίζη». Στην παράσταση αυτή συμμετείχαν και οι μικροί μας φίλοι από το 20ο νηπιαγωγείο. Η εκδήλωση έκλεισε με μια χορογραφία που δημιούργησαν μαθήτριες της ομάδας μας.
  • Συνεργαστήκαμε με το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο Παλαγίας και πήραμε μέρος στην εκδήλωσή τους με αφορμή τον εορτασμό  της 25 ης Μαρτίου που έλαβε χώρα στο Δημοτικό Θέατρο Αλεξ/πολης.
  • Συμμετείχαμε για άλλη μια φορά τον Απρίλιο με το θεατρικό μας δρώμενο «Η Νίκη στεφανώνει τη Δόμνα»και το ηλεκτρονικό μας παιχνίδι, «Σαωκίς ? Νίκης παίγνιον»  στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου σε συνεργασία με την Δ/θμια Εκπαίδευση στο Νομαρχείο Αλεξ/πολης.

Για να δείτε το σχετικό ρεπορτάζ της ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
https://www.youtube.com/watch?t=2612&v=Jr80dP86Wqs

Σχεδιάσαμε, δημιουργήσαμε και εκδώσαμε, μετά από «καταιγισμό» ιδεών των μαθητών του προγράμματος, ένα έντυπο που αναφέρεται στα στοιχεία που απεικονίζονται στο άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης και σε αυτό της ηρωίδας του Έθνους μας, της Δόμνας Βισβίζη.

  • Τέλος, στις 12 Μαΐου, ημέρα μαθητικής δημιουργίας, παρουσιάσαμε τις δράσεις μας σε μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές
Χαριτούδη Σταματία
Αναστασοπούλου Ελένη
Ζησίδου Βάια
Κίτσος Δημήτριος
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:
Αγαθαγγέλου Γεωργία
Ανδρώνη Αρετή
Ανδρώνη Ελένη
Γκίκα Αθανασία
Δαναδάκη Χρυσάνθη
Δελάκη Λίνα
Δροσάκη Μαρία
Δροσάκη Χρύσα
Ιακωβάκης Νίκος
Θεοδώρου Γιάννης
Θεμελή Μαριάννα
Κουϊνέλη Χριστιάννα
Κωσταντίνου Ιωάννα
Μπαρή Αμαλία
Χαντερίδης Χάρης

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Ολοκλήρωση των δράσεων του σχολείου μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS +

Το διάστημα 15 – 20 Ιουνίου  2015 ολοκληρώθηκε η δεύτερη και τελευταία κινητικότητα των καθηγητριών του σχολείου μας, κας Καπούτση Σύρμως και Αμαξοπούλου Αρετής, στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, που έλαβε χώρα στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ προγράμματος με τίτλο: «Από την Ανατολή στη Δύση και από τον Βορρά στον Νότο: η θάλασσα στους μύθους, τα τραγούδια, τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό των λαών της Ευρώπης», το οποίο υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας και εντάσσεται στις δράσεις του  ευρωπαϊκού προγράμματος  ERASMUS +. Οι καθηγήτριες συνθέτουν την υπεύθυνη για το πρόγραμμα παιδαγωγική ομάδα του σχολείου και ανέλαβαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος  με  τη διαρκή στήριξη της Διευθύντριας κας Παταπάτη Ευφροσύνης.
Βασική γλώσσα της επιμόρφωσης, στην οποία έγιναν οι δημοσιεύσεις, οι μεταφράσεις και οι διαλέξεις, ήταν τα Αγγλικά. Συμμετείχαν συνολικά είκοσι εκπαιδευτικοί από την Ολλανδία, τη Λιθουανία, τη Φινλανδία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, την Εσθονία και την Ελλάδα βέβαια, την οποία εκπροσώπησαν οι καθηγήτριες του σχολείου μας.
Κατά την προπαρασκευαστική φάση της κινητικότητας οι εκπαιδευτικοί  συνέβαλαν με άρθρα τους, που αφορούν τη σύνδεση του τόπου με τη μυθολογία, στη δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού  που δημοσιεύτηκε από τον διοργανωτή οργανισμό στο βιβλίο του προγράμματος. Η κα Αμαξοπούλου παρουσίασε τη σπηλιά του Κύκλωπα στην περιοχή μας και η κα Καπούτση τους μύθους γύρω από τον Έβρο ποταμό.

Θέμα της επιμόρφωσης ήταν η Ισλανδική ποίηση, με ειδικότερη αναφορά στις ποιητικές συλλογές Έντα, που αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή για τη Σκανδιναβική μυθολογία και τους θρύλους των Γερμανικών ηρώων. Επιδιώχθηκε η μελέτη των θρύλων, της ιστορίας και των παραδόσεων της Ισλανδίας, η οποία είναι μια χώρα μοναδική, στα όρια του αρκτικού κύκλου, όπου ενώνονται οι τεκτονικές πλάκες της Ευρασίας και της Αμερικής, μια χώρα που συνδυάζει πάγο και φωτιά, ηφαίστεια και παγετώνες. Τα θέματα και τα μοτίβα των ποιητικών συλλογών μελετήθηκαν συγκριτικά με άλλα «εθνικά» έπη, την αρχαιοελληνική  Οδύσσεια, τη Φινλανδική Καλεβάλα και το πορτογαλικό έπος των Λουζιάδων. Διαπιστώθηκαν έτσι κοινά θέματα και διαδρομές που διατρέχουν τηνευρωπαϊκή ποίηση από τον βορρά στον νότο και από την ανατολή στη δύση.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης οι συμμετέχοντες/ουσες γνώρισαν την ιστορία και την προέλευση των πρώτων αποίκων της Ισλανδίας και προσέγγισαν βιωματικά, με μεταφραστικές δοκιμές στις μητρικές τους γλώσσες, αποσπάσματα από την ποίηση του μεγάλου Ισλανδού ποιητή Έγκιλ Σκαλλάγκριμσον, και ιδιαίτερα το ποιητικό αριστούργημά του Σονατόρρεκ.
Επισκέφτηκαν στο εργαστήρι της τη γνωστή ζωγράφο Μισέλ Μπέρτ, η οποία συνδυάζει στο εικαστικό της έργο τη ζωγραφική με την ποίηση, και υπό την καθοδήγησή της εκφράστηκαν εικαστικά εμπνεόμενοι από την ποίηση του Σκαλλάγκριμσον. Ακολουθήθηκαν ενεργητικές διδακτικές μέθοδοι? οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, δραματοποίησαν και αποτύπωσαν μουσικά αποσπάσματα του Σονατόρρεκ, μελέτησαν βιωματικά τον διάλογο που αναπτύσσει η ποίηση με άλλες τέχνες, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική ή η μουσική. Παρακολούθησαν επίσης μια καινοτόμα διδακτική προσέγγιση της ιστορίας με δραματοποίηση σημαντικών ιστορικών γεγονότων που αναπαριστούν ενήλικες ή μαθητές, με ενδύματα και αντικείμενα εποχής. Ήταν μια συναρπαστική εμπειρία που ανέδειξε  πώς μια τέτοια διδακτική προσέγγιση οδηγεί τους μαθητές να αισθητοποιήσουν την πληροφορία που δέχονται, να τοποθετήσουν τα γεγονότα στον χώρο και να αντιληφθούν τη συνέχεια μέσα στον χρόνο.
Η δεύτερη φάση  υλοποίησης του  ευρωπαϊκού σχεδίου του σχολείου μας ολοκληρώθηκε με τους καλύτερους οιωνούς για τη συνέχιση ανάλογων προσπαθειών στο μέλλον. Για την περαιτέρω διάχυση των αποτελεσμάτων του μπορείτε να επισκεφθείτε το blog που δημιούργησαν από κοινού οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να παρουσιάσουν τις εργασίες τους.

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Καινοτομίας: Το 3ο Γυμνάσιο ένα από τα 15 πιο δραστήρια σχολεία της Ευρώπης

[dropcap]Σ[/dropcap]το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Καινοτομίας ODS (Open Discovery Space) συμμετέχουν 2.050 σχολεία από όλη την Ευρώπη -μεταξύ των οποίων και το σχολείο μας- και 6.500 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι προσφέρουν υψηλής ποιότητας ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό στο αποθετήριο του ODS, με σκοπό την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την καινοτομία και την αναβάθμιση των σχολείων σε πρότυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Στο πλαίσια αυτό και προς αυτήν την κατεύθυνση, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Καινοτομίας ODS διοργάνωσε διαγωνισμό για την επιβράβευση των 15 πιο δραστήριων – καινοτόμων σχολείων της Ευρώπης και των εκπαιδευτικών τους. To 3o Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη», κατόπιν συμμετοχής στον παραπάνω διαγωνισμό αναδείχθηκε ως ένα από αυτά τα 15 σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Παναγιώτης Δελιακίδης, Φυσικός, και Κωνσταντίνος Ματανάς, Πληροφορικής, θα συμμετάσχουν με υποτροφία στο Θερινό Σχολείο του ODS (ODS Summer Academy 2015 http://ods.ea.gr) που θα πραγματοποιηθεί από 12 Ιουλίου έως 17 Ιουλίου 2015 στην Νέα Μάκρη Αττικής.