Categories
2017-18 ERASMUS+ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Eπίσκεψη στο Ρώσικο Σπίτι

Μαθητές του προγράμματος Erasmus+ KA2 επισκέφθηκαν τον πολιτιστικό Σύλλογο «Ρώσικο Σπίτι» και συνομίλησαν με την πρόεδρό του,  κ. Ιουλία Γαβρίλοβα. Η Αλεξανδρούπολη είναι μια πολυπολιτισμική πόλη, σταυροδρόμι ανθρώπων με διαφορετικές καταβολές, γλώσσες και πολιτισμούς. Ανάμεσα σε αυτούς είναι και η ρωσόφωνη κοινότητα. Η κ. Γαβρίλοβα πέρα από τις ιστορικές πληροφορίες που έδωσε στους μαθητές, αναφέρθηκε στη δράση του Πολιτιστικού Συλλόγου. Συγκεκριμένα μίλησε για την ενίσχυση της διατήρησης της ρώσικης γλώσσας μέσω μαθημάτων ρώσικης γλώσσας που πραγματοποιούνται στο Ρώσικο Σπίτι, για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην πόλη μας και κρατούν ζωντανό τον ρώσικο πολιτισμό και τη ρώσικη κουλτούρα, ενώ ιδιαίτερη μνεία έγινε και για την αδελφοποίηση της Αλεξανδρούπολης με το Σοσνόβυι Μπορ, τονίζοντας έτσι τη δράση του συλλόγου προς ενίσχυση των δεσμών φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο δράσης της ομάδας Erasmus+ KA2 σχετικά με τις πληθυσμιακές ομάδες που συνυπάρχουν στην πόλη μας.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Λαζάκη Γιώτα (φιλόλογος), Ορνιθοπούλου Άννα (μουσικός)

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Παρέλαση 25ης Μαρτίου

Ο εορτασμός της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 ολοκληρώθηκε με παρέλαση στην κεντρική λεωφόρο της πόλης μας, στην οποία πήραν μέρος και οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας, αποδίδοντας φόρο τιμής στους ήρωες της Επανάστασης και κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα του κόσμου. Συγχαρητήρια στη σημαιοφόρο, στη λαβαροφόρο, στους παραστάτες, στις παραστάτριες και σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες, που παρέλασαν με τη συνοδεία της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, κ. Χαβρουζά Ο.

Categories
2017-18 ERASMUS+1 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», που υλοποιείται στο σχολείο μας στο διάστημα 2017-2018 με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Καπούτση Σύρμω και Κιτσάτη Μαρία, επιλέξαμε να τιμήσουμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου με έναν ιδιαίτερο τρόπο, παρουσιάζοντας μια διασκευή της Βαβυλωνίας του Δημητρίου Κ. Βυζάντιου.
Η Βαβυλωνία, το πρώτο θεατρικό έργο της ελληνικής λογοτεχνίας μετά την απελευθέρωση, είναι ένα ανάγλυφο ντοκουμέντο της γεωγραφίας των διαλέκτων και των ψυχικών διαθέσεων των ανθρώπων του ελληνικού χώρου εκείνης της εποχής. Οι χαρακτήρες του έργου, με τις ιδιότυπες ντοπιολαλιές τους, τις χαρακτηριστικές τους συνήθειες, τις ιδιαιτερότητές τους, μας μετέφεραν στα χρόνια της δημιουργίας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, που αποτελούσε ένα πολύχρωμο μωσαϊκό κοινωνικών ομάδων – ανθρώπων, οι οποίοι στο τέλος  εμφανίζονται ενωμένοι μέσα στην ετερότητά τους και χάρη σ’ αυτήν.
Η Βαβυλωνία, ξεπερνώντας το χρονικό της πλαίσιο, είναι ένα έργο επίκαιρο όσο ποτέ στην πολυπολιτισμική κοινωνία που ζούμε, στην οποία κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της αποδοχής και του σεβασμού της ετερότητας και της πολιτισμικής ταυτότητας των άλλων, «χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη»!
Μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στη θεατρική παράσταση:
Αντωνίου Ευγενία, Δελημπαλτάς Αχιλλέας, Θωμαΐδου Δέσποινα, Καραμολέγκου Μαργαρίτα, Μανδαλίδης Ρωμανός, Μουμτζής Χαράλαμπος, Λάμπρου Άννα, Παπαδιώτης Μιχάλης, Πατσιούρα Βασιλική, Τέλλιου Μαρία, Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος, Τσολάκη Ευαγγελία, Χριστοδούλου Παναγιώτα
 Σκηνικά: Φωτάκης Χ. –  Κιτσάτη Μ. – Αδαμίδου Σ. και οι μαθήτριες Αλεξάνδρου Έφη και Θεοχαρίδου Εύη
 Υπεύθυνες καθηγήτριες: Κιτσάτη Μαρία – Καπούτση Σύρμω – Αδαμίδου Σοφία
 Στη συνέχεια της εκδήλωσης  η χορωδία του σχολείου υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας Μουσικής  Ορνιθοπούλου Άννας  ερμήνευσε επετειακά τραγούδια, ενώ στο τέλος η χορευτική ομάδα, με υπεύθυνη την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής  Χαβρουζά Ολυμπία, χόρεψε ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.
Εντυπώσεις μαθητών/μαθητριών:
Η εμπειρία μου από την παράσταση «Βαβυλωνία» ήταν σίγουρα αξέχαστη! Αν και ο ρόλος μου βασιζόταν κυρίως στην καθαρεύουσα και χρειάστηκε να καταβάλω κόπο για να μάθω το κείμενο απ’ έξω, με ενθουσίασε το γεγονός ότι θα βγω πάνω σε μια σκηνή ως ηθοποιός και θα παίξω μπροστά στα βλέμματα των συμμαθητών μου. Σίγουρα η διαδικασία ήταν κάπως αγχωτική στην αρχή, αλλά με συγκέντρωση και δουλειά μπορεί κάποιος να εξαλείψει αυτόν τον φόβο. Φυσικά στις πρόβες υπήρχαν γέλια και αστείες στιγμές, τις οποίες εγώ αναζητώ σε μια σχολική ομάδα, καθώς και αγάπη, συνεργασία, αλληλεγγύη. Το πιο σημαντικό για μένα όμως ήταν η γνωριμία νέων ατόμων, με τα οποία ανακάλυψα πως έχω αρκετά κοινά ενδιαφέροντα. Μανδαλίδης Ρωμανός
Η «Βαβυλωνία» ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για μένα. Έκανα γνωριμίες και νέους φίλους. Θεωρώ πως παίξαμε πολύ καλά όλα τα παιδιά και αυτό που θέλω να πω είναι ότι κάθε φορά ανυπομονούσα να βγω στη σκηνή, αλλά και να συναντηθούμε με τα παιδιά! Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος
Η παράσταση της «Βαβυλωνίας» ήταν πολύ ωραία και πολύ αστεία! Τα παιδιά έπαιξαν τους ρόλους τους πολύ καλά, παρόλο που τα κείμενα ήταν αρκετά δύσκολα και είχαν πολλούς ιδιωματισμούς. Χατζηφιλιππίδου Μαρία
Η γιορτή της 25ης Μαρτίου ήταν πάρα πολύ ωραία! Ξεκινώντας με ένα επιτυχημένο κωμικό θεατρικό, τη Βαβυλωνία του Δημητρίου Βυζάντιου, και περνώντας στη χορωδία και στη συνέχεια στη χορευτική ομάδα, δημιουργήθηκε ένα κλίμα τόσο εύθυμο όσο και συγκινητικό. Οι θεατές φάνηκε να την απόλαυσαν! Λάμπρου Άννα

Categories
2017-18 ERASMUS+ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

To Erasmus+ KA2 επισκέπτεται το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης και το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης

Στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus + του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη», μαθητές της ομάδας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δύο βιωματικά εργαστήρια με θέμα τη διαχείριση της ετερότητας.
Η πρώτη βιωματική δράση σχεδιάστηκε με αφορμή το κείμενο Το παιδί με τη ριγέ πιτζάμα και υλοποιήθηκε από τον επίκουρο καθηγητή της Παιδαγωγικής του Θεάτρου του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης  δρ. Σίμο Παπαδόπουλο στην αίθουσα Θεμέλιο του Πανεπιστήμιου.  Η εμψύχωση εξελίχθηκε με αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών, και συγκεκριμένα με την αξιοποίηση της διερευνητικής δραματοποίησης, μιας μεθόδου που έχει προταθεί από τον καθηγητή και έχει εφαρμοστεί με επιτυχία στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Η εμπλοκή των μαθητών, η ανίχνευση καταστάσεων, η εμβάθυνση σε πτυχές της ανθρώπινης ψυχολογίας έδωσε τη δυνατότητα για μία ανάγνωση  του προ και περί κείμενου. Οι μαθητές διατύπωσαν αβίαστα απόψεις για τη ζωή, αξιολόγησαν την εμπειρία τους πολύ θετικά και ήταν εμφανής η συναισθηματική φόρτιση της ομάδας.
Η δεύτερη βιωματική δράση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης από την επιστημονική συνεργάτιδα του μουσείου Αγνή Λ. Καραγιάννη, υπ. Διδάκτωρ στην Παιδαγωγική του Θεάτρου σε μουσειακό περιβάλλον και συνεργάτιδα του δρ. Σ. Παπαδόπουλου. Το διερευνητικό μουσειακό πρόγραμμα αφορούσε στις διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες που κατοίκησαν στην περιοχή, όπως αυτές με σεβασμό στην διαφορετικότητα και χωρίς ιδεολογήματα προβάλλονται μέσα από τα μουσειακά εκθέματα του Ιστορικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης. Η εμψύχωση  εξελίχθηκε με βάση τα πέντε στάδια της διερευνητικής δραματοποίησης, επήλθε στοχασμός και αναστοχασμός σε ζητήματα που απασχολούσαν και απασχολούν ακόμα την ανθρωπότητα, ανεξάρτητα από την καταγωγή, τη θρησκεία, τη γλώσσα: η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι το σημαντικότερο όλων, ξεπερνά τα όρια των συνόρων και των κρατών. Κατά την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές έγραψαν την εμπειρία τους στο βιβλίο επισκεπτών του μουσείου και φράσεις, όπως ανακούφιση, ελπίδα, ενθουσιασμός, αίσθημα περιέργειας, αποτύπωσαν την  εμπειρία των συμμετεχόντων.
Αγνή Λ. Καραγιάννη, υπ. Διδάκτωρ στην Παιδαγωγική του Θεάτρου σε μουσειακό περιβάλλον και συνεργάτιδα του δρ. Σ. Παπαδόπουλου
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Λαζάκη, Φιλόλογος
Συμμετείχαν τα παιδιά:
Παγωνίδου Ανδριάνα
Παπαδανιήλ Απόστολος
Παπαϊωάννου Γεωργία
Περακάκης Ευστάθιος
Πλαστουργού Μαρία- Δωροθέα
Σικλαφίδη Αλεξάνδρα
Χατζηπέμου Χρυσάνθη
Βαφειάδη Μαντώ
Δαμιανίδης Παναγιώτης
Ζησίδης Παναγιώτης

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

21 Μαρτίου 2018, Ημέρα ενάντια στον ρατσισμό – Διαπολιτισμική Μεσολάβηση

Εαρινή ισημερία: δίνει ίση διάρκεια σε μέρα και νύχτα και παράλληλα δημιουργεί ένα σκηνικό πολύχρωμο και αισιόδοξο, μακριά από τον μουντό και κρύο χειμώνα.
Εαρινή ισημερία: κλείνει το μάτι στην άνοιξη, για να κάνει τη δική της «επέλαση».
Εαρινή ισημερία: δίνει το σύνθημα «να ανοίξουμε τις καρδιές μας», να αποδεχθούμε το διαφορετικό, να πλησιάσουμε τον άγνωστο χωρίς φόβο και καχυποψία, να τον βοηθήσουμε τη στιγμή που, χωρίς να ευθύνεται για κάτι, τα έχει χάσει όλα- και πατρίδα και οικογένεια και φίλους και συγγενείς και σχέδια για το μέλλον και στιγμές ζεστασιάς και θαλπωρής…
Φέτος η ομάδα της Σχολικής Διαμεσολάβησης αποφάσισε να εμβαθύνει στη Διαπολιτισμική Μεσολάβηση. Έψαξε για τον, νέο ακόμη στη χώρα μας, θεσμό του «Διαπολιτισμικού Μεσολαβητή». Η διαπολιτισμική μεσολάβηση λειτουργεί ως η αναγκαία γέφυρα μεταξύ δύο διαφορετικών κόσμων. Ο στόχος είναι να βοηθηθούν οι δύο πλευρές (αυτόχθονες και μετανάστες) να κατανοήσουν καλύτερα η μία την άλλη όχι μόνο σε επίπεδο λέξεων, αλλά και σε επίπεδο νοοτροπίας, προκειμένου η επικοινωνία να είναι ουσιαστική και αποτελεσματική.
Ο διαπολιτισμικός μεσολαβητής έχει ως στόχο την ενδυνάμωση του μετανάστη και του πρόσφυγα, για να μπορεί να παίρνει αποφάσεις κατόπιν πληροφόρησης. Ταυτόχρονα, έχει ως στόχο την υποστήριξη του προσωπικού των διάφορων υπηρεσιών, ώστε να μπορεί να αντεπεξέρχεται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μεταναστών και των προσφύγων μέσω σωστής επικοινωνίας.
Ο διαπολιτισμικός μεσολαβητής μεταφράζει όχι μόνο τις λέξεις, αλλά και τις έννοιες, νοοτροπίες και πολιτισμικές αντιλήψεις που μεταφέρουν οι λέξεις στην κάθε γλώσσα. Π.χ. σε μία γλώσσα όταν λένε «ίσως» οι ομιλητές της στην πραγματικότητα εννοούν «ναι», ενώ σε κάποια άλλη «όχι». Σε έναν πολιτισμό το χαμόγελο μπορεί να είναι ένδειξη φιλικότητας και ευγένειας, ενώ σε κάποιον άλλο να φανερώνει αμηχανία ή να θεωρείται ότι προδίδει έλλειψη σοβαρότητας. Ο μεσολαβητής βοηθά τις δύο πλευρές να ερμηνεύσουν σωστά τη συμπεριφορά, λεκτική και μη, του συνομιλητή τους και έτσι συντελεί στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης.
Στο σχολείο μας η ομάδα της Σχολικής Διαμεσολάβησης ενημερώνεται, ευαισθητοποιείται και με τη σειρά της πραγματοποιεί δράσεις που έχουν ως σκοπό το πλησίασμα του Άλλου, την ουσιαστική κατανόηση των αναγκών του. Πατρίδα μας μπορεί να είναι και οι άλλοι, όταν αυτοί οι «άλλοι» κάνουν την επιπλέον προσπάθεια να μας αγγίξουν και μας επιτρέπουν να τους αγγίξουμε. Όσο δύσκολο και αν είναι αυτό, εμείς πάντα θα παλεύουμε για έναν κόσμο πιο ανθρώπινο…
Στην παρουσίαση βοήθησαν οι διαμεσολαβητές μας Δημήτριος Βραδέλης και Παναγιώτης Δαμιανίδης. Την ομάδα σχολικής διαμεσολάβησης (Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας- Σχολική Διαμεσολάβηση- Λύση πολιτισμού- 2017-2018) αποτελούν οι μαθητές: Βαλάκα Ελένη, Μανδαλίδης Ρωμανός, Χαριτόπουλος Ιωάννης- Δωρόθεος, Ψαθά Άννα, Βαφειάδη Μαντώ, Θωμαΐδου Δέσποινα, Δαμιανίδης Παναγιώτης, Μητρουλάκης Αθανάσιος, Μπαχαράκη Νεφέλη, Βραδέλης Δημήτριος, Καλτσίδης Βασίλειος, Κεμπάπη Χρύσα, Υρώ Ναλμπάνη, Μιχαηλίδης Αναστάσιος.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Βάγια Ζήκα, Φιλόλογος, Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Categories
2017-18 ERASMUS+1 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

21η Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού

Τιμώντας τη σημαντική αυτή μέρα, μαθητές/τριες της Β΄και Γ΄ Τάξης δημιούργησαν ομαδικές ποιητικές συνθέσεις  για την πατρίδα και τους πρόσφυγες, τις οποίες και παρουσίασαν οπτικοποιημένες στη σχολική κοινότητα, σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν με τις φιλολόγους κες Καπούτση Σύρμω και Κιτσάτη Μαρία.
Σε έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα τα παιδιά μίλησαν για τις αναμνήσεις, τα βιώματα, τον τόπο, τους ανθρώπους, όλα τα στοιχεία που συνθέτουν στη συνείδησή τους την έννοια της πατρίδας, καθώς και για το δράμα των ανθρώπων που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους παρά τη θέλησή τους σε έναν αγώνα επιβίωσης. Η εκδήλωση άνοιξε με την προβολή του ντοκιμαντέρ της ActionAid «Μια ιστορία που θα σε εκπλήξει»το οποίο αποκαλύπτει ανάγλυφα τη διαχρονικότητα του φαινομένου της προσφυγιάς μέσα από τις ιστορίες προσφύγων Μικρασιατών του 1922 και Σύρων των τελυταίων ετών. Εκτός από τα δικά τους ποιήματα, τα παιδιά απέδωσαν επίσης στα ελληνικά και παρουσίασαν το ποίημα του Brian Bilston «Πρόσφυγες», καθώς και αποσπάσματα από το εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες «Μονόλογοι από το Αιγαίο» και «Παιδιά Πρόσφυγες».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Erasmus+ KA1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», που αναπτύσσεται  στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2017-18.
Παρουσίασαν οι μαθητές/τριες:
Βλαχοπούλου Χριστίνα
Βούλκου Αγγελική
Γαλαχουσίδου Γεωργία-Αφροδίτη
Γαλιμανίδου Μαρία-Βαρβάρα
Γιαννακοπούλου Δήμητρα-Ραφαέλα
Ισλανίδου Ειρήνη
Λάμπρου Άννα
Μαμπρεϊάν Γκαγιάνε
Μπάντα Αναστασία-Μαρίνα
Ναλμπάνη Αργυρώ
Πανταγγέλου Μαρία-Ζασέντ
Παπαδόπουλος Δημοσθένης
Παπαδόπουλος Νίκος
Ρούφου Αλεξία
Χαλκιάς Παναγιώτης
Για την πατρίδα και τους πρόσφυγες έγραψαν οι μαθητές/τριες:
Γ΄ τάξη
Βλαχοπούλου Χριστίνα
Βουλγαράκη Σέβη
Βούλκου Αγγελική
Γαλαχουσίδου Μαρία- Βιργινία
Θεοδοσάκη Κωνσταντίνα
Καράμπελα Μαριτίνα
Λάμπρου Άννα
Μπάντα Αναστασία-Μαρίνα
Β΄ τάξη
Αβραμίδη Αναστασία
Γαλαχουσίδου Γεωργία-Αφροδίτη
Γιαννακοπούλου Δήμητρα-Ραφαέλα
Βαφειάδη Μαντώ
Ντούλα Ελένη-Σοφία
Κουκουράβα Στέλλα
Λαμπίρη Βασιλική
Μαμπρεϊάν Γκαγιάνε
Μητρουλάκη Βιργινία
Μητρουλάκης Θανάσης
Ναλμπάνη Αργυρώ
Οβαννισιάν Ντίνα
Παπαχρήστου Χριστίνα
Παπαδοπούλου Aρχοντία
Πολυζωίδης Aπόστολος
Ρόκος Δημήτρης
Σαραντοπούλου Αλεξάνδρα
Σαρίδη Ξανθή
Ξενιτίδης Α. Γιάννης
Ξενιτίδης Π. Γιάννης

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Παγκόσμια ημέρα του π

Στις 14 Μαρτίου, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του π, οι μαθηματικοί του σχολείου αποφασίσαμε να ασχοληθούμε -στο πλαίσιο των μαθημάτων της ημέρας- με τη σημαντική αυτή μαθηματική σταθερά.
Η προέλευση, η ονομασία, τα παράδοξα και η σημασία του αριθμού αυτού στα μαθηματικά, στη φυσική και στη μηχανική αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Πολλοί επιστήμονες, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, προσπάθησαν να βρουν προσεγγίσεις του π με όσο το δυνατόν περισσότερα δεκαδικά ψηφία. Ο άρρητος και υπερβατικός αυτός αριθμός συνδέθηκε με ένα από τα πιο γνωστά προβλήματα της αρχαιότητας, αυτό του τετραγωνισμού του κύκλου.
Σε τμήματα της Α΄ και Β΄ τάξης οι μαθητές μέσα από συζήτηση, βίντεο και παιχνίδι ήρθαν πιο κοντά στον εντυπωσιακό αυτόν αριθμό.
Οι μαθητές έφτιαξαν δίστιχα που ο αριθμός των λέξεών τους ταιριάζουν με τα 11 πρώτα δεκαδικά ψηφία του π. Δύο από αυτά είναι τα παρακάτω:
ΕΓΩ(3)  Η(1)   Κ Α Λ Η(5)   Η(1)   Μ Α Ρ Ι Α(5)   Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Α(9)
ΝΑ(2)   Φ Τ Ι Α Ξ Ω(6)   Π Ι Τ Ε Σ(5)   Κ Α Ι(3)   Ε Κ Λ Ε Ρ(5)   Π Ρ Α Λ Ι Ν Α Σ(8)
(Στέλλα Κουκουράβα, Αλεξάνδρα Σαραντοπούλου, Σόφη Ντούλα)
και
Ο,Τ Ι(3)  Ο(1)   Ν Ο Υ Σ(4)  Ο(1)   Μ Ε Γ Α Σ(5)  Σ Κ Ε Φ Τ Ε Τ Α Ι(9)
ΤΟ(2)  Μ Ε Λ Λ Ο Ν(6)  Κ Ι Ν Ε Ι(5)  Κ Α Ι(3)  Α Ρ Χ Ε Σ(5)  Δ Ι Δ Α Σ Κ Ε Ι(8)
(Χρύσα Αγγελίδη, Θεοδώρα Μαλκοπούλου, Χρήστος Αραπίδης, Ιωσήφ Λούδος)
Σε συνδυασμό με την επέτειο της γέννησης του Άλμπερτ Αϊνστάιν, καθώς και την ανακοίνωση του θανάτου του Στήβεν Χόκινγκ την ίδια μέρα, οι μαθητές μπόρεσαν να ξεφύγουν από ένα κλασικού τύπου μάθημα, να γνωρίσουν δύο σπουδαίους επιστήμονες, αλλά και να γλυκαθούν με μπισκότα αφιερωμένα σε αυτήν την ημέρα.

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Σχολικοί Αγώνες Στίβου

ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ
Την Τρίτη 13-3-2018 πραγματοποιήθηκαν οι Σχολικοί Αγώνες Αθλοπαιδιάς  Στίβου Γυμνασίων Νότιου Έβρου, στο Δημοτικό Στάδιο Αλεξανδρούπολης «Φώτης Κοσμάς». Τους αγώνες διοργάνωσε η Ομάδα Φυσικής Αγωγής της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης  Ν. Έβρου.
Το σχολείο μας συμμετείχε με τους παρακάτω αθλητές και αθλήτριες:
 ΑΓΟΡΙΑ       
Παπαδάκης Μιχάλης 1ος στα 80μ.
Μαυροκέφαλος Αναστάσιος  1ος στα 300μ.
Κουφόπουλος Συμεών 4ος στη Δισκοβολία
Γεωργακούδης Δημήτρης 2ος στη Σφαιροβολία
Μίντογλου Δημήτρης  2ος στο Άλμα σε ύψος
Ντουζόπουλος Δημήτριος  4ος στο Άλμα σε μήκος
Συμμετείχαν οι:
Μαυροκέφαλος Μαρίνος  στα 1000μ.
Παπαδόπουλος Νίκος στα 80 μ.
Κυριζάκης στο Άλμα σε μήκος
Παπάς Δημήτρης στα 300μ.
Χαριτόπουλος Ιωάννης  στα 80μ.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
Κανοτζιάν Ελένη 1η στο Ακόντιο
Κεσουδάκη Μαρία 2η στη Δισκοβολία
Λαζαρίδη Νικολέτα 1η στο Άλμα σε μήκος
Κοτανίδη Βαλέρια 1η στη Δισκοβολία
Χριστοφορίδου Ελένη 3η  στα 80 μ.
Τοφανέλ Ντενίσα 4η στα 80μ.
Αβραμίδη Αναστασία 3η στο Ακόντιο
Συμμετείχαν οι:
Μαντζουρά Βασιλική και Κοσμίδου Αναστασία στα 600μ.,Μπαϊράμογλου Μεριέμ στα 300μ., Τσομπάνογλου Αθανασία στη σφαιροβολία.
 

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Ενημέρωση για την εθελοντική αιμοδοσία

Στo  πλαίσιo  της «Εβδομάδας Δημόσιας Υγείας»,  που  διοργανώνει  η  Περιφέρεια  Α.Μ.Θ., οι  μαθητές  της  Α΄ και  Β΄ τάξης του  3ου  Γυμνασίου είχαν  την  ευκαιρία  να  ενημερωθούν  για  την  εθελοντική  αιμοδοσία  και  τη  σημασία  της  στην  καθημερινότητά  μας.  Ο  ιατρός κ. Γ. Μαρτίνης,  Διευθυντής  της  Αιμοδοσίας  του  Νοσοκομείου  Αλεξ/πολης  και  ο  κ. Α.  Κοντακίδης,  Πρόεδρος  του  Αιμοδοτικού  Συλλόγου  Αλεξ/πολης,  προσπάθησαν  μέσα  από  ενδιαφέρουσες  προβολές,  ομιλίες  και  συζητήσεις  να ευαισθητοποιήσουν  τα  παιδιά  και  να παρουσιάσουν  την  αναγκαιότητα  να  υπάρχει  τουλάχιστον  ένας  αιμοδότης  σε  κάθε  ελληνική οικογένεια,  ώστε  να εξασφαλίσουμε  την  πολύτιμη  επάρκεια  αίματος  στη  χώρα  μας. Στη  συνέχεια,  οι  μαθητές  θα έχουν  την  ευκαιρία  να εκφράσουν  και  να  μεταδώσουν  τα  μηνύματά  τους,  σε  σχέση  με  τον  εθελοντισμό  και  την  αιμοδοσία,  μέσα  από καλλιτεχνικές  δημιουργίες  με  την  καθοδήγηση  του  καθηγητή  των  Εικαστικών,  Χαράλαμπου  Φωτάκη.  Τα  έργα  των  μαθητών  θα  παρουσιαστούν  στο  κοινό της  πόλης  μας κατά  τη  διάρκεια  της  «Εβδομάδας  Δημόσιας  Υγείας» τον  Απρίλιο.
Υπεύθυνη  του  προγράμματος: Τσιροπούλου  Σοφία
Συντονίστρια: Μπιριντζή  Τάνια
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας: Παπασιαπαλίνη Αναστασία
 

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018, Ημέρα ενάντια στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό

Σήμερα 6 Μαρτίου 2018, κατά την ημέρα που επίσημα έχει οριστεί ως Ημέρα ενάντια στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό, η ομάδα της Σχολικής Διαμεσολάβησης σε συνεργασία με την Ομάδα Αγωγής Υγείας του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» και στο πλαίσιο των δράσεων της Ομάδας Δράσεων Πρόληψης (ΟΔΠ) του σχολείου πραγματοποίησαν δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου.
Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν αποτελέσματα έρευνας που έγινε στον χώρο του σχολείου κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά σχετικά με τις σχέσεις μεταξύ των συμμαθητών, τα οποία προβλημάτισαν τους μαθητές και τους έκαναν να αναστοχαστούν τη στάση και τη συμπεριφορά των ίδιων και των ανθρώπων της σχολικής «παρέας» τους. Τη βία είτε είναι λεκτική είτε σωματική την καταδικάζουμε σε κάθε μορφή της: είναι ο τρόπος που πληγώνει, που θυμώνει, που τραυματίζει ψυχικά τα θύματα αλλά και τους θύτες για όλη τη ζωή τους.
Ο «άλλος» τρόπος επίλυσης των διαφορών μας είναι ο τρόπος της συμφιλίωσης, της ευγένειας, του αμοιβαίου σεβασμού των ορίων, της ενσυναίσθησης, της κατανόησης, της πραγματικής ανθρωπιάς… και της Διαμεσολάβησης. Η Διαμεσολάβηση είναι λύση και κουλτούρα πολιτισμού, είναι ο δρόμος του έντιμου συμβιβασμού και της διαλλακτικότητας. Η ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης για δεύτερη χρονιά φέτος εκπαιδεύεται και προσφέρει τις υπηρεσίες της προς την κατεύθυνση της άρσης των παρεξηγήσεων και της πρόληψης πολύ πιο… δύσκολων καταστάσεων. Με διακριτικότητα, εχεμύθεια και ουσιαστικό ενδιαφέρον προσεγγίζουμε τα ζητήματα που ανακύπτουν και βοηθούμε τα εμπλεκόμενα μέρη να βρουν δικούς τους τρόπους συνύπαρξης στο σχολικό περιβάλλον. Γιατί η πραγματικότητα είναι σύνθετη και οι κίνδυνοι παραμονεύουν τόσο στους χώρους στους οποίους κινούμαστε καθημερινά όσο και στο διαδίκτυο.
Τη δράση ευαισθητοποίησης προετοίμασαν:
Οι μαθητές της Σχολικής Διαμεσολάβησης: Βαλάκα Ελένη, Μανδαλίδης Ρωμανός, Χαριτόπουλος Ιωάννης- Δωρόθεος, Ψαθά Άννα, Βαφειάδη Μαντώ, Θωμαΐδου Δέσποινα, Κεμπάπη Χρύσα, Δαμιανίδης Παναγιώτης, Μητρουλάκης Αθανάσιος, Ναλμπάνη Αργυρώ, Μπαχαράκη Νεφέλη, Βραδέλης Δημήτριος, Καλτσίδης Βασίλειος, Μιχαηλίδης Εμμανουήλ
Οι μαθητές του προγράμματος Αγωγής Υγείας:
Αποστολίδου Δήμητρα, Γκιοκτσέ Θεοδώρα, Δαναδάκη Μαρία, Ζαρζούκη Ελένη, Καραμανίδου Ιωάννα, Καπέλα Κωνσταντίνα, Θανασιά Μαρία, Κοσμίδου Αναστασία, Μπάρλα Αφροδίτη, Ουζουνίδου Έφη, Σκαμνού Ζαχαρούλα, Φυτίλη Αλεξάνδρα, Σερίφογλου Τζερέν, Τραμουντάνη Μαρία, Αβραμίδη Αναστασία, Μικαελιάν Άννα, Σίμογλου Ραφαήλ, Σιμσερίδου Άννα, Τσαούση Αλεξία, Τοπαλίδου Στέλλα, Σταυρακάκη Αναστασία
Υπεύθυνοι καθηγητές της Ομάδας Δράσεων Πρόληψης και των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας: Παταπάτη Ευφροσύνη (Διευθύντρια), Ζήκα Βάγια, Χαβρουζά Ολυμπία, Ματανάς Κων/νος, Παπασιαπαλίνη Αναστασία