Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Το χριστουγεννιάτικο παζάρι του σχολείου μας…

[Δημιουργία video: Ζησίδης Παναγιώτης, Γ3]
Χριστούγεννα στο 3ο Γυμνάσιο! Το συναίσθημα ξεχειλίζει και η χαρά είναι διάχυτη! Οι ομάδες συνεργάζονται και δημιουργούν. Σε μια αστερόσκονη προσφοράς, έθιμα, τραγούδια, εδέσματα από όλον τον κόσμο!
Καλλιτεχνικές δημιουργίες για ιερό σκοπό: να μοιραστούμε την αγάπη, να γίνουμε ένα με τους άλλους, τους λιγότερο τυχερούς αυτής της εποχής. Στο Παζάρι των Χριστουγέννων του 3ου Γυμνασίου ανθίζει μια άλλη αντίληψη: όλοι, χωρίς διακρίσεις, «εκπαιδεύονται» να προσφέρουν ολόθερμα εκεί όπου υπάρχει ανάγκη, ώστε να γεμίζει ο κόσμος χαρούμενα πρόσωπα! Ευχή μας, οι πολίτες που δημιουργούμε να διατηρήσουν και να μεταγγίσουν αυτήν τη χαρά στην κοινωνία μας στα χρόνια που έρχονται.
Για το παζάρι εργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Παταπάτη Ευφροσύνη (Διευθύντρια του 3ου  Γυμνασίου), Τσακίρης Δημήτρης (Υποδιευθυντής), Ιωαννάκη-Ζησίδου Βάια, Παπασιαπαλίνη Αναστασία, Χαβρουζά Ολυμπία,  Αναστασοπούλου Ελένη, Μπιριντζή Σουλτάνα, Κοκκίνη Ελένη, Κίτσος Δημήτρης, Μπόζιου Μαρία, Ματανάς Κωνσταντίνος  και Ορνιθοπούλου Άννα .
Συνεργασίες με άλλους φορείς: Σύλλογος Κυριών και Δεσποινίδων Αλεξανδρούπολης, Φιλανθρωπικός Σύλλογος «Η Μέριμνα», κ. Βουλγαράκη Μ. (από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου  Γυμνασίου). 
 
D

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Ημερολόγιο 2019 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!»

Με χαρά προχωρήσαμε και φέτος στην έκδοση του σχολικού μας ημερολογίου για την καινούρια χρονιά. Αποφασίσαμε να περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές δημιουργίες των μαθητών που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σχεδίου Erasmus+ KA1 με τίτλο «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», που έλαβε χώρα στο σχολείο μας στο διάστημα 2017-18. Μαθητικές αφίσες που αποτέλεσαν τη συμμετοχή του σχολείου μας στον 21ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες με θέμα «Υπάρχουμε μαζί», αποσπάσματα από ποιητικές συνθέσεις με θέμα την πατρίδα, που απέσπασαν την 5η και 6η τιμητική διάκριση στον 14ο Διεθνή Διαγωνισμό Ποίησης Castello di Duino, εικαστικές συνθέσεις που έχουν ως αφόρμηση λογοτεχνικά κείμενα με θέμα την προσφυγιά.
Η παιδαγωγική ομάδα του σχεδίου: Καπούτση Σύρμω – Κιτσάτη Μαρία
D

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Δράση του προγράμματος e-Twinning «Culture Gateway».

Ζωντανή σύνδεση με σχολείο της Κροατίας με θέμα τα χριστουγεννιάτικα έθιμα.
Παραμονές Χριστουγέννων (Τετάρτη 19-12-2018) μπήκαμε στο γιορτινό κλίμα, καθώς μαθητές του προγράμματος Culture Gateway 2018-19 πραγματοποίησαν τηλεδιάσκεψη με μαθητές από το σχολείο Os Manus της Κροατίας, με το οποίο συνεργαζόμαστε στο πλαίσιο υλοποίησης του παραπάνω προγράμματος e-Twinning.  Στόχος της τηλεδιάσκεψης ήταν  να δοθεί η δυνατότητα ζωντανής συζήτησης μεταξύ των μαθητών, με θέμα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων στις δύο χώρες. Οι γλώσσες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η αγγλική και η γερμανική. Τα παιδιά, εδώ και ένα μήνα, προετοιμάζονταν σχετικά με το παραπάνω θέμα, με την επίβλεψη των καθηγητριών κ. Λαζάκη Παναγιώτας, κ. Ζησίδου Βάγιας, κ. Γκουλιάμα Αλεξάνδρας και κ. Μπόζιου Μαρίας. Πέρα από την αυτονόητη καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων γραμματισμού (κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου στα αγγλικά και στα γερμανικά), οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με μαθητές του εξωτερικού, με τα ήθη και έθιμα της Κροατίας και έγιναν οι ίδιοι πρεσβευτές των εθίμων της δικιάς μας χώρας.
Εντυπώσεις των παιδιών:
Ελισάβετ Αράπη: Η συνομιλία με τα παιδιά της Κροατίας ήταν μοναδική! Δεν είχα επικοινωνήσει με παιδιά από άλλη χώρα ξανά! Τα παιδιά μου φάνηκαν ευγενικά και πρόθυμα να ακούσουν όσα είχαμε προετοιμάσει να τους πούμε. Ανταλλάξαμε πληροφορίες σχετικά με τα χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα των τόπων μας και ταυτόχρονα νιώθω ότι βελτιώσαμε τα αγγλικά και τα γερμανικά μας με έναν ενδιαφέροντα τρόπο!
Χάιντι Δασκαλογιαννάκη: Η σημερινή βιντεοσυνομιλία με τα παιδιά της Κροατίας ήταν μια πρωτόγνωρη και αξέχαστη εμπειρία, καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με παιδιά από άλλη χώρα!
Παναγιώτα Χριστοδούλου: Αν και πολλοί θεωρούν ότι μια απλή βιντεοκλήση δεν μπορεί να προσφέρει πολλά, η σημερινή εμπειρία θα μπορούσε να αλλάξει γνώμη στον καθένα. Σήμερα, στη live συνομιλία μας με τους Κροάτες συμμαθητές μας, στο πλαίσιο του προγράμματος e-Twinning «Culture Gateway”, πετύχαμε στόχους του προγράμματος, ενώ ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με παλιούς φίλους από το ταξίδι μας στην Κροατία που είχε γίνει στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ Ka2 “We, the Kids of the EU, believe…”. Επίσης, πήραμε μια γεύση και μεταφερθήκαμε έστω και νοερά σε μια κροατική παραμονή Χριστουγέννων. Ήταν μια εμπειρία που θα μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη μου και που μου έφερε στο μυαλό υπέροχες και αξέχαστες αναμνήσεις της περσινής χρονιάς!
j

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Συμμετοχή του σχολείου μας στο Χριστουγεννιάτικο Χορωδιακό Φεστιβάλ Νέων

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Χορωδία του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης  «ΔΟΜΝΑ ΒΙΣΒΙΖΗ»,  υπό τη διεύθυνση της κ. Ορνιθοπούλου Άννας, συμμετείχε στο Χριστουγεννιάτικο Χορωδιακό Φεστιβάλ  Νέων, που διοργανώνει η Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και έχει καθιερωθεί πλέον ως αξιόλογη δράση που αναδεικνύει τον πολιτισμό και την παράδοση του τόπου μας. Η χορωδία αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου. Για πρώτη φορά, μάλιστα, φέτος η συνοδεία  των τραγουδιών έγινε από σχολική ορχήστρα.

 
 
 
Νιάτα, ταλέντο, επίμονες πρόβες και μεράκι είχαν ως αποτέλεσμα την πραγματοποίηση μιας σπουδαίας εμφάνισης. Οι φωνές και οι μελωδίες μετέφεραν το μήνυμα της Γέννησης του Θεανθρώπου, δημιουργώντας παράλληλα χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, με παραδοσιακά κάλαντα, ξένα και ελληνικά τραγούδια που ακούστηκαν. Το μήνυμα της αγάπης, της ειρήνης και η μαγεία των Χριστουγέννων, ας περάσει, λοιπόν, σε όλον τον κόσμο με τη μουσική γλώσσα, που δε χρειάζεται μετάφραση. Ευχόμαστε Καλή Χρονιά!
«Τα παιδιά δούλεψαν σκληρά, συνεργάστηκαν μεταξύ τους για να βγει ένα καλό αποτέλεσμα, μια ολοκληρωμένη ομαδική δουλειά. Και για να γίνει αυτό, χρειάζεται θέληση, αγάπη για τη μουσική.»
Μελίνα Σαρρή, Β5΄
4

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη στο Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης

Κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο,  οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Εκκλησιαστικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης και παρακολούθησαν διάφορα προγράμματα για τον ναό, την Παναγία, την εικόνα της Γέννησης, τον τρόπο ζωγραφικής των εικόνων, καθώς και τη θέση των εικόνων μέσα στον ναό. Συνέλεξαν αντικείμενα, τα τοποθέτησαν σε μικρογραφία ναού, μελέτησαν εικόνες, έμαθαν την ιστορία τους, έπαιξαν και ζωγράφισαν εικόνες σε τάμπλετ. Οι εικόνες, τα άμφια και τα εκκλησιαστικά αντικείμενα εντυπωσίασαν τους μαθητές.

 
 
 
 
k

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Στην Αφρική με τους Γιατρούς Καρδιάς

Τον περασμένο Μάιο, είχαμε τη χαρά να προσκαλέσουμε στο σχολείο μας μέλη της ελληνικής ΜΚΟ «Γιατροί Καρδιάς», για να μας μιλήσουν για τη δράση τους. Σκεφτήκαμε τότε πως ο καταλληλότερος τρόπος για να τους υποδεχθούμε, θα ήταν μια εκδήλωση έμπρακτης υποστήριξης του έργου τους. Γρήγορα συγκεντρώθηκαν φάρμακα από τη σχολική μας κοινότητα, τα οποία οι μαθητές μας παρέδωσαν στα μέλη της Οργάνωσης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο σχολείο.
Αυτόν τον Δεκέμβριο, η ομάδα των «Γιατρών Καρδιάς» μας επιφύλαξε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη: φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό από την επίδοση των φαρμάκων που τους παραδώσαμε σε απομακρυσμένη κοινότητα της Νιγηρίας, κατά την τελευταία τους αποστολή εκεί (26.11.18 – 04.12.18). Κατά τη διάρκεια της αποστολής αυτής, εγκαινιάστηκε κέντρο υγείας και πηγάδι, τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες περίπου 20.000 ατόμων που ζουν στις τριγύρω απομονωμένες περιοχές.

 
 
 

Φάρμακα σταλμένα από τα παιδιά μας σε άλλα παιδιά, λιγότερο προνομιούχα, σε μια μακρινή γωνιά του πλανήτη μας. Είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να βιώσουμε το ουσιαστικό μήνυμα των ημερών που ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε σε λίγο καιρό, ένα μήνυμα αγάπης και ανθρωπιάς. Ευχαριστούμε τους «Γιατρούς Καρδιάς» για την αποστολή του υλικού και τους ευχόμαστε υγεία και δύναμη, να συνεχίσουν το τόσο σημαντικό έργο τους!

Η υπεύθυνη καθηγήτρια, Καπούτση Σύρμω
 

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτική επίσκεψη με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Εθελοντισμού

Αναμφισβήτητα, ένας εναλλακτικός τρόπος συμμετοχής του πολίτη στα κοινά είναι και ο εθελοντισμός.  Κυρίως, όμως είναι ένα δυνατό αντίδοτο στην εσωστρέφεια, στον ατομισμό και στην αποξένωση, που κυριαρχούν στη σημερινή εποχή.
Έτσι, την Τετάρτη 5/12/18 , το τμήμα Α1 του σχολείου μας, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα εθελοντισμού , επισκέφτηκε  το Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης, όπου είχε την ευκαιρία να συναντήσει συλλόγους και ομάδες σχετικές με τον εθελοντισμό  και να  ενημερωθεί για τις διάφορες  δράσεις  τους.
 Κάποιοι από αυτούς τους σταθμούς ήταν ο Σύλλογος γυναικείας εθελοντικής προσφοράς «Άγιος  Νικόλαος », ο Σύλλογος γονέων και φίλων αυτιστικών ατόμων  Ν. Έβρου  «Άγιος Βασίλειος », αθλητικός σύλλογος ατόμων με αναπηρίες «Κότινος », ο ελληνικός Ερυθρός Σταυρός , ο σύλλογος διαβητικών νομού Έβρου, ο 3rd medical student’s conference,η εταιρία κοινωνικής ψυχιατρικής και ψυχικής υγείας, καθώς και το Europe direct komotini. Οι υπεύθυνοι μας μίλησαν για τον σκοπό των αγώνων τους, ενώ  μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα το πόσο αφοσιωμένοι και προσηλωμένοι ήταν στη δράση  και το έργο τους.
k

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εθνολογικό Μουσείο

  Την Τρίτη 4 Δεκέμβρη, το τμήμα Γ4 του σχολείου μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εδάφους του ΟΗΕ, συμμετείχε σε Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εθνολογικού Μουσείου Θράκης σε συνεργασία με το GROW Observatory,  με τίτλοΥγιές έδαφος, με αφορά;
    Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους στόχους του προγράμματος και κατόπιν κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα σενάριο σε σχέση με το έδαφος και τη χρήση φυτοφαρμάκων. Ανέλαβαν ρόλους και χρησιμοποίησαν την τεχνική του «Debate». Πιο συγκεκριμένα, δημιούργησαν δύο ομάδες, από τις οποίες η μία προσπάθησε να βρει επιχειρήματα υπέρ της χρήσης φυτοφαρμάκων και η άλλη κατά της χρήσης τους. Κατόπιν, μέσω της αντιπαράθεσης των επιχειρημάτων τους, προέκυψε ένα τελικό συμπέρασμα, που αποσκοπούσε στο να ενισχυθεί η περιβαλλοντική συνείδηση και η ενσυναίσθηση των μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο υπήρξε ουσιαστική εμπλοκή, κριτική σκέψη, αυτοέκφραση, καθώς και  αλληλεπίδραση των ομάδων.
Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της δράσης: Βαλεντίνα Σωκράτους, παιδαγωγός- εμψυχώτρια 
Υπεύθυνες καθηγήτριες : Παπαδοπούλου Βασιλική, Σεκέρη Άννα
h

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) θεσπίστηκε και τηρείται διεθνώς από τα Ηνωμένα Έθνη από το 1992. Γιορτάζεται σε όλον τον κόσμο προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία.
Το σχολείο μας τιμώντας τη μέρα αυτή επισκέφτηκε, τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου,  το ειδικό σχολείο Αλεξανδρούπολης (ΕΕΕΕΚ, Ειδικό Γυμνάσιο, Ενιαίο Ειδικό Λύκειο) με αντιπροσωπεία 6 μαθητών της Γ’ τάξης, μίας μαθήτριας της Α’ τάξης,  και συνοδούς καθηγητές τους κ. Αλεξάνδρα Γκουλιάμα, φιλόλογο και κ. Κοσμίδη Ιορδάνη, τεχνολόγο. Ο μαθητής της Γ’, Βοσνίδης Χρήστος περιγράφει την υποδοχή ως «πολύ θερμή, καθώς μόλις μπήκαμε στον χώρο μας καλωσόρισαν και οι άνθρωποι που δούλευαν εκεί και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα οποία ήταν πολύ ευγενικά και φιλικά προς τον καθένα από εμάς». Η πρώτη εντύπωση για τη Μαρία Ντάσκαρη (Α’ τάξη, Α4) ήταν περίπου η εξής : «μπαίνοντας μέσα στο μεγάλο κτήριο, παρατηρήσαμε έναν τεράστιο χώρο υποδοχής με πολλά χρώματα και γεμάτο παιδιά. Όλο το κτήριο στέγαζε περίπου 18 εργαστήρια…», ενώ ο μαθητής της Γ’, Δαλάτσης Χρήστος (Γ1), αναφέρει « ο χώρος ήταν πάρα πολύ όμορφος και ζεστός. Είχε πολλές αίθουσες για τα πάντα –κάτι που δεν περίμενα να δω…».
Τα παιδιά μας χωρίστηκαν σε «τμήματα και πήγαν σε διάφορες αίθουσες (μουσικής, γυμναστικής, μαθηματικών, γυμναστικής με όργανα) και παρακολούθησαν τη ροή ενός μαθήματος. Αν και ήμασταν προετοιμασμένοι για να δούμε παιδιά, με περίπλοκες αναπηρίες, που δε θα μπορούσαμε ούτε καν να συνεννοηθούμε χωρίς να δείξουμε αμηχανία, η εικόνα που είδαμε, ήταν τελείως διαφορετική. Ήταν παιδιά σαν κι εμάς, παιδιά στην ηλικία μας, παιδιά με κοινά ενδιαφέροντα, που απλά κάποια δυσκολία, εμπόδιζε τη μάθησή τους. (Μαντώ Βαφειάδη, Γ1).
Τα κορίτσια που παρακολούθησαν το μάθημα της γυμναστικής με όργανα παρατηρούν ότι «η αίθουσα γυμναστικής- είχε όργανα – και ήταν μικρή. Δυο παιδιά από το ειδικό γυμνάσιο κι εμείς παρακολουθήσαμε το μάθημα και δοκιμάσαμε τα όργανα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μείναμε εντυπωσιασμένες και λίγο «μουδιασμένες» με το power plate».
Οι υπόλοιποι μαθητές μας μοιράστηκαν στα εργαστήρια ρομποτικής, το εργαστήρι γλώσσας, στην αίθουσα φυσικής, πληροφορικής, φιλολογικών μαθημάτων κλπ. Εντυπωσιάστηκαν κυρίως από τη βιωματική μεθοδολογία και από τη χρήση εμπειρικών παραδειγμάτων και μαθητοκεντρικής προσέγγισης στη διδασκαλία του κάθε μαθήματος, πράγμα που βρήκαν άκρως ενδιαφέρον και επιθυμητό ακόμη και για τις δικές τους τάξεις, γενικής αγωγής.
Η επίσκεψή μας έκλεισε με έναν υπέροχο διαγωνισμό karaoke, όπου η μαθήτρια της Α’ Ντάσκαρη Μαρία, απέσπασε κολακευτικά σχόλια και βαθμολογία 10 για την ερμηνεία της στο τραγούδι «Παραπονεμένα Λόγια». Το κέφι, όμως, άναψε για τα καλά όταν η μουσική άρχισε να παίζει μετά το τέλος του διαγωνισμού, σε ελεύθερες επιλογές των παιδιών, με άφθονο κέφι και χορό που γέμισε την αυτοσχέδια πίστα.
Εκτός από μάθημα, τραγούδι, χορό και κέφι η εκπαιδευτική οικογένεια του Ειδικού σχολείου μας επιφύλαξε κι άλλη μια έκπληξη. Έτσι, πριν την αναχώρησή μας, και αφού η ώρα σήμανε μεσημέρι, ήρθαν στην αίθουσα πιατέλες με hot dog και αναψυκτικά, ένα γεύμα που ετοίμασαν με γενναιοδωρία τα παιδιά που μας φιλοξένησαν. Όπως καταλαβαίνετε, όχι μόνο έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να ευχαριστηθούμε, αλλά και για να μας μείνει αξέχαστη η δραστηριότητα.
Φεύγοντας, με το σχολικό λεωφορείο που μας δάνεισαν για τη μετακίνησή μας, οι εντυπώσεις που πήραμε μαζί ήταν τελείως διαφορετικές από τις προσδοκίες που είχαμε πηγαίνοντας. Και για να πούμε την αλήθεια, οι αρχικές προσδοκίες μας ήταν ανάλογες των στερεοτύπων που κουβαλούσε ο καθένας από εμάς. Στερεότυπα που διαλύθηκαν με τη δύναμη της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας μας μαζί τους…
v