Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

4ος Πανέβριος διασχολικός Διαγωνισμός Γλώσσας και Ορθογραφίας.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ο Πανέβριος διασχολικός Διαγωνισμός Γλώσσας και Ορθογραφίας, που διοργανώθηκε σε συνεργασία της Συντονίστριας εκπαιδευτικού έργου Φιλολόγων της περιφέρεις ΑΜΘ, του Συνδέσμου Φιλολόγων Έβρου και του 2ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης .
Η Α΄ φάση του διαγωνισμού έλαβε χώρα την Τρίτη 12 Μαρτίου,  με τη συμμετοχή πολλών παιδιών και από τις 3 τάξεις του σχολείου μας, τα οποία αφιέρωσαν μέρος από τον ελεύθερο χρόνο τους- αφού ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε μετά το πέρας των μαθημάτων-  για να γνωρίσουν καλύτερα την ελληνική γλώσσα και να ψυχαγωγηθούν.
Στη φάση αυτή αναδείχτηκαν οι 4 (τελικά) μαθήτριες με την υψηλότερη βαθμολογία, οι οποίες και εκπροσώπησαν το σχολείο μας στη Β΄ φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για τις:
Θωμαΐδου Δέσποινα, Γ΄ τάξη,
Βαφειάδη Μαντώ, Γ΄ τάξη,
Ναλμπάνη Υρώ, Γ΄ τάξη,
Ιγνατιάδου Δανάη, Α΄τάξη ( έπειτα από ισοψηφία)
Η τελική φάση πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου, στο 2ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, με τη συμμετοχή μαθητών από πολλά σχολεία του νομού, οι οποίοι διαγωνίστηκαν σε κοινά θέματα, που ορίστηκαν από επιστημονική επιτροπή, όπως άλλωστε συνέβη και στην Α΄ φάση του διαγωνισμού..

“Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, μέλη του Συνδέσμου φιλολόγων, μαθητές αλλά και γονείς. Αποτέλεσμα ήταν η όλη διαδικασία να μοιάζει με γιορτή, καθώς το κλίμα ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο. Το περιβάλλον του σχολείου ήταν φιλόξενο, ενώ ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, μας καλωσόρισε με έναν πλούσιο μπουφέ. Οι μαθητές το χαρήκαμε, αφού ήρθαμε σε επαφή με άλλους μαθητές από όλον τον Έβρο και ανταλλάξαμε απόψεις για τη γλώσσα μας. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για όλους! Ο περίπατος στα δύσβατα, κάποιες φορές, μονοπάτια της γλώσσας μας αλλά και οι γνώσεις που αποκομίσαμε, ήταν η καλύτερη ανταμοιβή. Ούτως ή άλλως “σημασία δεν έχει μόνο ο προορισμός, αλλά και το ταξίδι”.»
Ναλμπάνη Υρώ

Φάνηκε τελικά από τις επιδόσεις πως το γλωσσικό επίπεδο των μαθητών του νομού μας είναι πολύ υψηλό, ενώ ανάμεσα σε εκείνους που διακρίθηκαν ήταν και οι μαθήτριες του σχολείου μας. Στην τελετή που ακολούθησε, βραβεύτηκαν οι 5 μαθητές με την καλύτερη επίδοση, ενώ όλοι τους έλαβαν έπαινο συμμετοχής και αναμνηστικά δώρα από την οργανωτική επιτροπή.
Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό αλλά και σε όσους συμμετείχαν σ΄ αυτόν, στους καθηγητές και τους γονείς τους για την παρότρυνση και τη στήριξή τους, στο 2ο Γυμνάσιο για τη φιλοξενία του, στην οργανωτική και επιστημονική επιτροπή του διαγωνισμού για την άρτια διοργάνωσή του.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους καθηγητές του σχολείου μας, Καραγεωργίου Α., Πετρούδα Λ. και Σεκέρη Α. για τη βοήθειά τους, καθώς και τη Διευθύντρια του σχολείου για τη στήριξή της.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Κίτσος Δημήτρης, Παπαθανασίου Χαράλαμπος
*

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Συμμετοχή στον Διεθνή Διαγωνισμό Ποίησης “Castello di Duino”

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας συμμετείχε με μαθητικές ποιητικές δημιουργίες στον Διεθνή Διαγωνισμό Ποίησης “Castello di Duino”, τον σημαντικότερο διεθνή διαγωνισμό ποίησης για νέους ποιητές σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή UNESCO της Ιταλίας, υπό την αιγίδα της οποίας τελείται κάθε χρόνο στην Τεργέστη.
Πρόκειται για μια δράση που οργανώθηκε από τη φιλόλογο κ. Κιτσάτη Μαρία, ως επιστέγασμα των δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής που υλοποίησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Β1 και Β2 στο μάθημα της Λογοτεχνίας κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν I have a dream.  «Έχω ένα όνειρο»  είναι η διάσημη κραυγή πρόκλησης που βροντοφώναξε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στον λόγο του κατά των φυλετικών διακρίσεων τον Αύγουστο του 1963.
Τι ονειρεύονται τα σημερινά παιδιά; Διαβάστε το στη  συλλογική ποιητική δημιουργία των μαθητών με τίτλο «Τα όνειρα των παιδιών»  (“Childrens Dreams”)  στη διεύθυνση: https://goo.gl/TmkTVr
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κιτσάτη Μαρία

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Για τους ήρωες… (Η Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821)

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου, το 3ο Γυμνάσιο τίμησε τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, και μαζί με αυτούς τίμησε και «τους νέους, αθόρυβους, ήρεμους ήρωες» της σημερινής εποχής, με μια εκδήλωση που έλαβε χώρα στο θεατράκι του σχολείου μας και της οποίας το νόημα μπορεί να συμπυκνωθεί στα παρακάτω λόγια του Ν. Δήμου: «… οι καιροί αλλάζουν, το χρέος παίρνει κάθε φορά άλλο περιεχόμενο, αλλά ο ηρωισμός μένει ο ίδιος: το ξεπέρασμα της αδυναμίας, το ξεπέρασμα της ατομικότητας, η θυσία του συμφέροντος σε ό,τι πιο σημαντικό: στην ιδέα του χρέους, στο συλλογικό καλό
Η εκδήλωσε ξεκίνησε με την προσλαλιά της Διευθύντριας του σχολείου, η οποία αναφέρθηκε εν συντομία στα μηνύματα της ημέρας, και ακολούθησε ψηφιακή παρουσίαση των πολεμικών και πολιτικών γεγονότων του αγώνα, μέσα από πίνακες ζωγραφικής. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν δραματοποιημένες σκηνές, από το σπουδαίο θεατρικό μας έργο, « Το μεγάλο μας τσίρκο», του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που είναι στιγμές από το παρελθόν μας, κινητοποιημένες για να μας βοηθήσουν σε δύσκολες στιγμές του παρόντος. «Το Μεγάλο μας τσίρκο» είναι μια τομή στην ιστορία μας, μια επιλογή από επεισόδια σημαδιακά για τη μοίρα του Έλληνα και καλύπτει την ιλαροτραγωδία του ιστορικού μας βίου, από τα πολύ παλιά χρόνια ως και το 1944.

Οι υπεύθυνοι της εκδήλωσης επιλέξανε να δραματοποιήσουνε τα γεγονότα που αφορούν την Επανάσταση του 1821, και πιο συγκεκριμένα όσα συνέβησαν μετά από αυτήν, κατά τη διάρκεια της Βαυαροκρατίας και της βασιλείας του Όθωνα (1833-1862). Η σύνδεση των γεγονότων στο κύλισμα του χρόνου γινόταν από τον Ρωμιό και το Ρωμιάκι. Παρούσα στη σκηνή και η χορωδία του σχολείου μας, η οποία απέδωσε εξαιρετικά τα τραγούδια της παράστασης, ενώ σημαντικός ήταν και ο ρόλος της χορευτικής ομάδας του σχολείου στην επιτυχία της. Το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε, αναμφισβήτητα, τους συντελεστές της, μαθητές και καθηγητές.
Τη σχολική μας γιορτή τίμησαν με την παρουσία τους, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Έβρου, κος Αποστολακούδης Σ., ο οποίος, αφού συνεχάρη τους συμμετέχοντες, σε σύντομο μήνυμά του προς τους μαθητές επισήμανε τη σημασία του χρέους και την αναγκαιότητα της προσφοράς για το συλλογικό καλό, η Υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων του νομού, κα Τσιροπούλου Σ., μέλη του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 3ου Γυμνασίου και πολλοί γονείς.
Υπεύθυνοι της εκδήλωσης :
Κίτσος Δημήτρης, Φιλόλογος
Κουσίδου Ολυμπία, Μαθηματικός
Πετρούδα Λίλα, Μαθηματικός
Σεκέρη Άννα, Γαλλικής Φιλολογίας
Υπεύθυνη χορωδίας : Ορνιθοπούλου Άννα
Υπεύθυνη χορευτικής ομάδας: Χαβρουζά Ολυμπία
Σκηνικά: Φωτάκης Χαράλαμπος
Διανομή ρόλων ( μαθητές της Γ΄τάξης):
i) Η 3η Σεπτεμβρίου
Ρωμιός: Κυριζάκης Μάριος
Ρωμιάκι: Τσουλκανάκη Βασιλική
ii) Οι Μεγάλες Δυνάμεις
Μαμπρεγιάν Γκάμπη
Ναλμπάνη Υρώ
Σαραντοπούλου Αλεξάνδρα
Σαρίδη Ξανθή
iii) Το Άγαλμα
Καραδέδος Παναγιώτης
Παρουσιαστές της εκδήλωσης:
Βαφειάδη Μαντώ,
Κατσώνης Παύλος.
*

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Το πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2019

Το 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» συμμετείχε στη δράση Ερατοσθένης 2019 με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης», που διοργάνωσαν τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών και συντόνισε το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
Η 20η Μαρτίου (Εαρινή Ισημερία) χαρακτηρίζεται ως η αρχή της Άνοιξης και ο Ήλιος για πρώτη φορά στο 2019 βρίσκεται στον Ισημερινό το μεσημέρι στο ζενίθ, δηλαδή ακριβώς κατακόρυφα προς τα πάνω.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η νύχτα και η μέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Τις μέρες αυτές είναι μια καλή ευκαιρία να επαναλάβουμε το πείραμα του Ερατοσθένη, επειδή γνωρίζουμε τον τόπο που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κάθετα.
Προκειμένου οι μαθητές να κάνουν την μέτρηση, όπως ο Ερατοσθένης, πρέπει να γνωρίζουν την απόσταση μεταξύ των δυο σημείων πάνω στην επιφάνεια της Γης που βρίσκονται στο ίδιο γεωγραφικό μήκος, δηλαδή στον ίδιο μεσημβρινό,  καθώς και τη γωνία που σχηματίζουν με το κέντρο της Γης.
Συνεπώς, η μέτρηση της σκιάς πρέπει να γίνει σε δυο διαφορετικές περιοχές και οι μετρήσεις να γίνουν όταν ο Ήλιος βρίσκεται στο μέγιστο ύψος για την κάθε πόλη, ώστε η σκιά να έχει το ελάχιστο δυνατό μήκος.
Αρκεί, λοιπόν, τη συγκεκριμένη μέρα και ώρα να βρίσκονται στο προαύλιο του σχολείου για να μετρήσουν τη σκιά ενός αντικειμένου που θα τοποθετήσουν κάθετα στο έδαφος, μιας και στον Ισημερινό οι ακτίνες πέφτουν κάθετα και δε δημιουργούν σκιά.
Το πείραμα του Ερατοσθένη πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου με το τμήμα Β2. Οι μαθητές τοποθετήσανε μία δοκό στην αυλή (ΑΤ) και με ένα αλφάδι προσπάθησαν να είναι κάθετα ως προς το οριζόντιο έδαφος. Στις  12:24μ.μ., όταν ο Ήλιος μεσουρανούσε στην Αλεξανδρούπολη, μέτρησαν τόσο το μήκος της δοκού όσο και το μήκος της σκιάς της (ΣΤ) και προσδιορίσανε μέσω τριγωνομετρικών πινάκων τη  γωνία φ (Εικόνα 1).
Η απόσταση του 3ου Γυμνασίου με τον Ισημερινό (ΤΙ) προσδιορίστηκε από το διαδίκτυο και με απλή αναλογία βρήκαν την περίμετρο της Γης και στη συνέχεια την ακτίνα της.
Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στον Πίνακα I, με αξιοσημείωτο το πολύ μικρό σφάλμα στη μέτρηση.

Πίνακας I
Ύψος ράβδου (ΑΤ) 201,7 cm
Μήκος σκιάς (ΣΤ) 173,4 cm
0,8597
Επίκεντρη γωνία φ 40,685 μοίρες
Απόσταση 3ου Γυμνασίου – Ισημερινού (TI) 4542,6 km
Περίμετρος Γης (από πειραματική μέτρηση) 40195 km
Ακτίνα Γης (από πειραματική μέτρηση) 6397 km
Μέση ακτίνα Γης 6371 km
Διαφορά ακτίνας 0,41%

*

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη προγραμμάτων στη Θεσσαλονίκη

Τα προγράμματα «Μουσικο-Θεατρικό Εργαστήρι» ( με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Άννα Ορνιθοπούλου, κ. Παναγιώτα Λαζάκη και κ. Ειρήνη Μπούχλιου) και «Οι Γεωγράφοι του Οδυσσέα» (με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Ειρήνη Μπούχλιου και κ. Παναγιώτα Λαζάκη) πραγματοποίησαν στις 19 και 20 Μαρτίου 2019 εκπαιδευτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη.

Φτάνοντας το πρωί της Τρίτης στη Θεσσαλονίκη επισκεφθήκαμε το Βασιλικό Θέατρο και παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου της Άλκης Ζέη σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά (είχε προηγηθεί στο λεωφορείο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κουίζ γνώσεων σχετικά με την πλοκή του ομώνυμου βιβλίου). Το συγκεκριμένο θέατρο άρεσε πολύ στους μαθητές μας και έδωσε αρκετά ερεθίσματα και ιδέες πάνω σε θεατρικές τεχνικές που ενδεχομένως μας βοηθήσουν στην πραγμάτωση της δικής μας θεατρικής απόδοσης του έργου ΣιΣουΝτο.
Μετά το πέρας της παράστασης ανεβήκαμε και περιηγηθήκαμε στον Λευκό Πύργο, το σήμα-κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, και το μεσημέρι γευματίσαμε στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Θεσσαλονίκης.
Αργά το απόγευμα καταφθάσαμε στο ξενοδοχείο και ξεκουραστήκαμε. Το βράδυ παρακολουθήσαμε την παράσταση Ο Καρυοθραύστης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Το Κρατικό Μπαλέτο στον πάγο Αγίας Πετρούπολης της Ρωσίας με πρωτότυπη μουσική του Τσαϊκόφσκι, πλούσια σκηνοθεσία, ακροβατικές φιγούρες και αυθεντικά κοστούμια πρόσφερε ένα μοναδικό θέαμα σε όλους μας, αλλά και τροφή για σκέψη πάνω σε θέματα εκφραστικότητας, μιμικής και κίνησης των ηθοποιών.
Το πρωί της Τετάρτης αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο και επισκεφθήκαμε το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Η ξενάγηση που μας πρόσφεραν ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας. Οι μαθητές επισκέφθηκαν τη συλλογή ενθυμημάτων της Σοφίας Βέμπο, ενώ εντυπωσιάστηκαν από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου και τις πληροφορίες που πήραν σχετικά με τη Νεότερη Ελληνική Ιστορία. Ακολούθως συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δραστηριότητα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, θέμα σχετικό με τους θεματικούς άξονες και των δύο σχολικών προγραμμάτων.
Στη συνέχεια περπατήσαμε ως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα επισκεφθήκαμε το Μετεωροσκοπείο. Ο κ. Μπαμπζέλης Δημήτριος (ΕΔΙΠ) οδήγησε και πληροφόρησε τους μαθητές σχετικά με τις εγκαταστάσεις του μετεωρολογικού σταθμού του ΑΠΘ. Με τη μέθοδο της διάλεξης αλλά και των ερωταποκρίσεων έκανε τους μαθητές κοινωνούς νέων όρων: α) τα βροχόμετρα μετράνε ανά μέρα, εβδομάδα και μήνα την ποσότητα του νερού από την βροχόπτωση στην περιοχή,
β) τα ανεμόμετρα υπολογίζουν την ταχύτητα του ανέμου που είναι διαφορετικός ανάλογα με την κατεύθυνση και την απόστασή του από το έδαφος,
γ) ο κλωβός Styvenson μετρά με κατάλληλα θερμόμετρα τη μέγιστη και την ελάχιστη θερμοκρασία του αέρα. Επίσης υπολογίζει και την υγρασία. Ο κλωβός κοιτά πάντα προς τον βορρά, για να μη δέχεται ηλιακή ακτινοβολία και ο αέρας εισέρχεται από τις περσίδες.
Η επίσκεψη στο Μετεωροσκοπείο σίγουρα έδωσε σημαντικές γενικές πληροφορίες σε όλους μας και ιδιαίτερα στα παιδιά του προγράμματος «Οι Γεωγράφοι του Οδυσσέα» που ασχολούνται με τον νόστο του Οδυσσέα, τους τόπους που επισκέφθηκε (συντεταγμένες, αστερισμοί), τα διάφορα μετεωρολογικά/καιρικά φαινόμενα που βίωσε. Στον ίδιο χώρο η κ. Μπούχλιου Ειρήνη (συνοδός εκπαιδευτικός) πραγματοποίησε με τους μαθητές το πείραμα του Ερατοσθένη.
Ο καιρός ήταν σύμμαχός μας σε αυτήν τη διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη νύφη του Θερμαϊκού. Η απόλαυση των θεαμάτων που παρακολουθήσαμε αλλά και οι γνώσεις που αποκομίσαμε μαθητές, μαθήτριες και συνοδοί καθηγήτριες μέσα από αυτό το ταξίδι ήταν μοναδικές! Ο βασικός στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης επετεύχθη 100%! Ταξιδέψαμε και γίναμε κοινωνοί γνώσεων! Θεωρίης ένεκεν-για να γνωρίσει τον κόσμο-  άλλωστε είχε ταξιδέψει ο Σόλων σύμφωνα με τον Ηρόδοτο πραγματοποιώντας για πρώτη φορά το ιδεώδες της γνώσης που αντιπροσώπευαν οι Μούσες!

                             Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί: κ. Άννα Ορνιθοπούλου (Μουσικός), κ. Παναγιώτα Λαζάκη (Φιλόλογος), κ. Ειρήνη Μπούχλιου (Βιολόγος).

*

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Σχολικοί Αγώνες Στίβου Γυμνασίων

Την Τρίτη 19 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες στίβου Ν. Έβρου.
Το σχολείο μας ήταν παρόν με πολλές συμμετοχές και αρκετές διακρίσεις.
Στα αγόρια : Κυριζάκης Μάριος 1ος στο άλμα σε μήκος, ο Μωραϊτης Δημήτρης 1ος στον δρόμο 1000 μ., ο Μίντογλου  Δημήτρης 1ος στο άλμα σε ύψος, ο Μπαμπλής Κυριάκος 3ος στον δρόμο 300 μ., ο Κυρανούδης Μιχάλης 2ος στη Δισκοβολία, ο Καραδέδος Παναγιώτης 3ος στον δρόμο 300 μ.
Στα κορίτσια η: Λαζαρίδη Νικολέτα 1η στο άλμα σε μήκος, Κανοτζιάν Ελένη 2η στη Δισκοβολία,  Δαστερίδη Αριστέα 2η στον δρόμο 80 μ.
Συμμετείχαν με καλή προσπάθεια οι παρακάτω:

ΠΑΡΛΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ 80 μ.
ΚΑΤΣΩΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ 80 μ.
ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 1000 μ.
ΝΤΟΥΖΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΜΗΚΟΣ
ΚΟΥΦΟΠΟΥΛΟΣ ΣΥΜΕΩΝ ΔΙΣΚΟΒΟΛΙΑ
ΧΡΥΣΟΥΛΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ
ΤΑΣΗΜ ΜΕΛΙΧ ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ
ΤΣΑΧΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗ 80μ.
ΤΣΕΛΕΓΚΙΔΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ 300μ.
ΑΠΟΣΤΟΛΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ 300 μ.
ΝΑΛΜΠΑΝΗ ΑΡΓΥΡΩ ΜΗΚΟΣ
ΒΑΣΙΛΑΚΑΚΗ ΑΓΑΠΗ 600 μ.
ΛΑΜΠΙΔΗ ΓΕΩΡΓΙΑ 600 μ.
ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ ΝΕΦΕΛΗ ΣΦΑΙΡΑ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χαβρουζά Ολυμπία
*

Categories
Ανακοινώσεις

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Αγαπητοί γονείς,
Οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας διοργανώνουν έναν αποχαιρετιστήριο χορό στις 30/3 στο THEATRO στο Πάρκο Αλτιναλμάζη. Το πάρτι είναι ανοιχτό σε όλους τους μαθητές του σχολείου! Ο Σύλλογος θέλει να συνδράμει την προσπάθεια την προσπάθεια τους και να τους βοηθήσει να διοργανώσουν ένα πάρτι-ανάμνηση των γυμνασιακών τους χρόνων που θα τους μείνει αξέχαστο. Στην προσπάθεια μας αυτή θα χρειαστούμε τη βοήθειά σας! Προκειμένου να διασφαλίσουμε την ομαλή διεξαγωγή της εκδήλωσης θα θέλαμε νε είμαστε με διακριτικό τρόπο παρόντες ώστε να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια των παιδιών μας. Θα χρειαστούμε λίγο από τον χρόνο σας – όσο μπορεί ο καθένας από εσάς να διαθέσει – τη βραδιά του χορού. Για να οργανώσουμε σωστά την εκδήλωση δηλώστε μας τον χρόνο που θα μπορούσατε να αφιερώστε τηλεφωνικά ή με email.
Επίσης αν κάποιος μπορεί να συνεισφέρει στη λαχειοφόρο αγορά που θα διοργανώσουν τα παιδιά με τη βοήθειά μας, η συνεισφορά αυτή είναι πολύτιμη. Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν από τη λαχειοφόρο αγορά  θα χρησιμοποιηθούν από το σχολείο για την βελτίωση της σχολικής ζωής των μαθητών. Ο Σύλλογος έχει ήδη εξασφαλίσει μερικά δώρα αλλά θα ήταν καλό να εμπλουτίσουμε τη λίστα με περισσότερα!
Επικοινωνήστε μαζί μας εφόσον επιθυμείτε να βοηθήσετε για να περάσουμε μια υπέροχη βραδιά με τα παιδιά μας λίγο πριν αφήσουν το αγαπημένο τους σχολείο!
Με εκτίμηση,
Τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου
*

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Ημέρα του π στο 3ο Γυμνάσιο

Φέτος, όπως  και  πέρσι,  το Γυμνάσιό μας υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά και δημιουργικότητα, στις 14 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα της «Σταθεράς π». Οι μαθηματικοί μας, σε συνεργασία με τους μαθητές του σχολείου, βάλθηκαν να μας αποδείξουν ότι δεν κατέχουν μόνο τις γνώσεις περί μαθηματικών μεθόδων και θεωρημάτων, αλλά και πολλή φαντασία και όρεξη για ένα διαφορετικό, εναλλακτικό και βιωματικό μάθημα! Η υποδοχή των μαθητών έγινε με τον πιο γλυκό, μεταφορικά και κυριολεκτικά, τρόπο. Η μαθηματικός μας,  σκέφτηκε τον πιο νόστιμο τρόπο για να θυμόμαστε αυτήν τη μέρα, φέρνοντάς μας το «π» αποτυπωμένο σε μπισκότα! Και αυτό ήταν μόνο η αρχή…! Σκηνές από ταινίες, βίντεο και παιχνίδια, καλά σχεδιασμένα, μας συνόδεψαν μέχρι το τέλος αυτής της αξέχαστης εμπειρίας. Έτσι έπειτα  από όλα αυτά, μπορούμε να πούμε πως ακόμα και αυτοί που δεν είναι και οι μεγαλύτεροι λάτρεις των μαθηματικών, ευχαριστήθηκαν αυτήν την ώρα και με το παραπάνω!                              
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ  ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ  Β5
*

Categories
Ανακοινώσεις

Πρακτικό Επιλογής 17/02/2019

Categories
2018-19 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης του σχολείου μας

 Στις 28 Φεβρουαρίου, 1,2 και 3 Μαρτίου 2019, πραγματοποιήθηκε η τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ Τάξης στα Τρίκαλα και στην Καλαμπάκα, με τη συμμετοχή 79 μαθητών/τριών.

 Ο πρώτος σταθμός ήταν η Βεργίνα, όπου  επισκεφθήκαμε το  αρχαιολογικό μουσείο των Βασιλικών Τάφων. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τα εκθέματα του μουσείου και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ξενάγηση. Ο επόμενός μας σταθμός ήταν η Λάρισα που ήταν ντυμένη στα αποκριάτικα και μας υποδέχτηκε με κλαρίνα και ζουρνάδες, λόγω της Τσικνοπέμπτης. Θαυμάσαμε το αρχαίο θέατρο στο κέντρο της πόλης και παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση «Ο Γλάρος», από το Θεσσαλικό θέατρο. Αργά το βράδυ φτάσαμε στα Τρίκαλα.
Τη δεύτερη μέρα επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο του Δήμου Τρικκαίων και ενημερωθήκαμε για τις δράσεις του δήμου, καθώς και τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στην πόλη, μία από τις τρεις πρωτοπόρες πόλεις στην Ευρώπη στον τομέα αυτό. Περιηγηθήκαμε στην πόλη και γνωρίσαμε τους ανθρώπους και την κουλτούρα τους. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το Οθωμανικό Τέμενος των Τρικάλων, που ξεχωρίζει για την απλότητα, τη στιβαρότητα και τη μεγαλοπρέπειά του, το Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό και το μουσείο Τσιτσάνη. Θαυμάσαμε το Βυζαντινό Κάστρο που δεσπόζει περήφανο στην πόλη, την οποία διασχίζει ο Ληθαίος ποταμός.  
Το απόγευμα, προορισμός μας ήταν το Περτούλι. Αξέχαστη θα μας μείνει η εμπειρία στο χιονοδρομικό  κέντρο. Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα, με πολύ χιόνι και έτσι μπορέσαμε να παίξουμε χιονοπόλεμο  και να κατεβούμε τον λόφο με τα έλκηθρα.
Την τρίτη μέρα επισκεφτήκαμε το κτιριακό συγκρότημα του Μύλου Ματσόπουλου στα Τρίκαλα ή αλλιώς «ο Μύλος των ξωτικών», όπως είναι γνωστός σε όλους μας. Ο Μύλος είναι ένα διατηρητέο μνημείο, γιατί αποτελεί αξιόλογο δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής.
Ο επόμενος προορισμός μας ήταν το μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα, όπου γνωρίσαμε πως ήταν το Ελληνικό σχολείο από το 1830 μέχρι σήμερα, καθώς και τις άπειρες συλλογές γραφικής ύλης και γραπτής επικοινωνίας και το παλιό Ελληνικό χειροκίνητο τυπογραφείο. Μετά την ενδιαφέρουσα προβολή για το γεωλογικό φαινόμενο των Μετεώρων, άρχισε η ανάβαση. Επισκεφθήκαμε τη Μονή Αγίου Στεφάνου και τη Μονή Βαρλαάμ, με τα δεκάδες σκαλοπάτια και την υπέροχη θέα.
Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το μουσείο Φυσικής Ιστορίας στην Καλαμπάκα, το οποίο εντυπωσίασε τους μαθητές, γιατί  είχαν την ευκαιρία να δούνε εξαφανισμένα είδη πουλιών και σπάνια είδη μανιταριών. Το βράδυ, έπειτα από μια κουραστική μέρα, γευτήκαμε την τοπική κουζίνα και διασκεδάσαμε.
Η Κυριακή ήταν η τελευταία μέρα των επισκέψεων και η επιστροφή στον τόπο μας. Θαυμάσαμε το Φράγμα Ταυρωπού της Λίμνης Πλαστήρα και είδαμε από κοντά το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας στην Καρδίτσα. Περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Για πολύ καιρό η σκέψη μας θα ταξιδεύει σε όλα αυτά τα μέρη που επισκεφθήκαμε και στις στιγμές που ζήσαμε με τη μεγάλη παρέα των μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου, της σχολικής χρονιάς 2018-2019. 
Οι συνοδοί καθηγητές ήταν, η κ.Χαβρουζά Ολυμπία (αρχηγός), η κ. Μπόζιου Μαρία, η κ. Χαριτούδη Σταματία, η κ. Γιαννάκου Κωνσταντία και ο κ. Κοσμίδης Ιορδάνης.
*