Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Το χριστουγεννιάτικο παζάρι του σχολείου μας…

Χριστούγεννα στο 3ο Γυμνάσιο! Το συναίσθημα ξεχειλίζει και η χαρά είναι διάχυτη! Οι ομάδες συνεργάζονται και δημιουργούν, σε μια ατμόσφαιρα  προσφοράς και αγάπης, με έθιμα, τραγούδια, εδέσματα  από τον τόπο μας και όλον τον κόσμο!
Καλλιτεχνικές δημιουργίες για ιερό, φιλανθρωπικό σκοπό: να μοιραστούμε την αγάπη, να γίνουμε ένα με τους άλλους, τους λιγότερο τυχερούς αυτής της εποχής. Στο Παζάρι των Χριστουγέννων του 3ου Γυμνασίου ανθίζει μιαν άλλη αντίληψη: όλοι, χωρίς διακρίσεις, «εκπαιδεύονται» να προσφέρουν ολόθερμα εκεί όπου υπάρχει ανάγκη, ώστε να γεμίζει ο κόσμος χαμογελαστά και χαρούμενα πρόσωπα! Ευχή μας, οι μαθητές μας,  ως  αυριανοί πολίτες  να δημιουργούν και να προσφέρουν,  ώστε να διατηρήσουν και να μεταγγίσουν αυτήν τη χαρά στην κοινωνία μας στα χρόνια που έρχονται.
Για το παζάρι εργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Παταπάτη Ευφροσύνη (Διευθύντρια του 3ου  Γυμνασίου), Παπαδοπούλου Βασιλική (Υποδιευθύντρια),  Ιωαννάκη-Ζησίδου Βάια, Παπασιαπαλίνη Αναστασία, Χαβρουζά Ολυμπία,  Αναστασοπούλου Ελένη, Παπαδόπουλος Στέλιος, Κοκκίνη Ελένη, Κίτσος Δημήτρης, Μπόζιου Μαρία, Ματανάς Κωνσταντίνος , Ορνιθοπούλου Άννα και Λαμπρακάκη Μοσχοβία
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και την προσφορά τους,  τον  Σύλλογο Κυριών και Δεσποινίδων Αλεξανδρούπολης, τον Σύλλογο φίλων χειροποίητου κοσμήματος << ΕΥ ΚΟΣΜΩ >>, την κυρία Μανανά-Πάντου και την κυρία Κηπουρού Υπαπαντή.
 
Το ρεπορτάζ από τη Δημοσιογραφική μας Ομάδα
Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το Χριστουγεννιάτικο παζάρι, του οποίου τα κέρδη δόθηκαν για φιλανθρωπικό σκοπό. Ένα γιορτινό κλίμα επικρατούσε από το πρωί στους χώρους του 3ου Γυμνασίου, με την καταπληκτική μας χορωδία να τραγουδά τα παραδοσιακά κάλαντα, με παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς, και φυσικά το πολυπόθητο παζάρι μας! Τα γλυκά, τα αντικείμενα και όλα όσα διατέθηκαν στο παζάρι,  ήταν φτιαγμένα με πολύ μεράκι από τους μαθητές του σχολείου. Ήταν μία ευκαιρία να ξεφύγουμε από το καθημερινό διάβασμα και να γιορτάσουμε τον ερχομό των Χριστουγέννων.

Καμποσιώρη Πολυνίκη Β4

Κατά τη διάρκεια του παζαριού, η δημοσιογραφική ομάδα ξεχύθηκε στην αυλή και έκανε μία έρευνα, ρωτώντας (30) μαθητές του σχολείου για τις εντυπώσεις τους! Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
 

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκδήλωση – Ενημέρωση

Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, το  τμήμα Β4 του σχολείου μας επισκέφτηκε το επιμελητήριο Έβρου, όπου παρακολούθησε μία ενημέρωση-εκδήλωση με θέμα «Μείωση-Επαναχρησιμοποίηση-Ανακύκλωση», η οποία πραγματοποιήθηκε από τους υπεύθυνους του Δήμου. Εκεί οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις νέες και πρωτοπόρες ενέργειες που θα πραγματοποιήσει ο Δήμος μας σε σχέση με την ανακύκλωση στην πόλη μας. Επίσης, ενημερώθηκαν για τον σωστό τρόπο που πρέπει να ανακυκλώνουμε, για να συνεισφέρουμε  κατάλληλα στο έργο αυτό. Τέλος, προσφέρθηκαν στους μαθητές ειδικές σακούλες ανακύκλωσης. Ήταν μία καλή ευκαιρία, λοιπόν, να γνωρίσουμε καλύτερα τους τρόπους ανακύκλωσης στην πόλη μας!

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Μιλάμε με τα παιδιά στα σχολεία για τον καρκίνο»

Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου και την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δύο δίωρες συναντήσεις  της δραστηριότητας με τίτλο: «Μιλάμε με τα παιδιά στα σχολεία για τον καρκίνο». Είναι ένα πρόγραμμα που σχεδιάστηκε με πρωτοβουλία της «Πνοής Αγάπης,του Συλλόγου εθελοντών κοινωνικής και συναισθηματικής στήριξης ανθρώπων με καρκίνο και των οικογενειών τους», εγκρίθηκε  από το ΥΠΑΙΘ και υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Έβρου και του  Συλλόγου «ΣυνεχίΖΩ».
Στόχος του προγράμματος ήταν, αφενός να ενημερώσει τους μαθητές και μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη νόσο του καρκίνου και τους τρόπους πρόληψης της εκδήλωσής του και αφετέρου να ανταλλάξουν τα παιδιά μεταξύ τους σκέψεις και συναισθήματα και να πάρουν ερεθίσματα για την απενοχοποίηση της νόσου, ώστε να μπορούν να μιλήσουν γι’ αυτήν, ιδίως όταν κάποιο δικό τους πρόσωπο πάσχει.
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης, οι μαθητές, με ευχάριστες διεργασίες ομάδας και με παιχνίδια, απέκτησαν  γνώσεις, επικοινώνησαν μεταξύ τους δίνοντας ιδέες και προτάσεις για την επίλυση των δύσκολων καταστάσεων που περνά η οικογένεια και το στενό συγγενικό και φιλικό περιβάλλον, όταν εμφανίζεται σε κάποιο πρόσωπο αγαπητό η ασθένεια, έδειξαν ωριμότητα σκέψης, ενώ δήλωσαν στο τέλος πως αυτή η δραστηριότητα τούς βοήθησε να ξεπεράσουν φοβίες και προκαταλήψεις και πρότειναν να συνεχίσει να υλοποιείται στα σχολεία.
     Οι παρέμβασεις υλοποιήθηκαν από τον κ.Γιώργο Μόσχο Νομικό, Εμπειρογνώμονα δικαιωμάτων του παιδιού, Εμψυχωτή, πρώην Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου «Πνοή Αγάπης», τον κ. Γιώργο Πισσάκα, γιατρό Ογκολόγο Ακτινοθεραπευτή, Διευθυντή του Ακτινοθεραπευτικού τμήματος του νοσοκομείου «Αλεξάνδρα», Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρίας Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας, Αντιπρόεδρο του Συλλόγου «Πνοή Αγάπης»  και την κ.Μαρία Παπακωνσταντίνου Κοινωνική Λειτουργό, Διευθύντρια της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Γ.Α.Ο.Ν.Α. «Ο Άγιος Σάββας», Εμπνεύστρια και Πρόεδρο του Συλλόγου «Πνοή Αγάπης».
Ευχαριστούμε την κ. Τσιροπούλου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε. Έβρου για τον συντονισμό της δράσης.

Categories
Ανακοινώσεις

Πρακτικό επιλογής 13/12/2019

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Προωθητική εκδήλωση ενημέρωσης για το e-Twinning

Στις 10 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον χώρο του 3ου Γυμνασίου η προωθητική εκδήλωση ενημέρωσης για το e-Twinning. Οι προσκεκλημένοι (γονείς των μαθητών μας, συνάδελφοι και μαθητές του σχολείου μας) είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τη Διευθύντρια, κα Παταπάτη Ευφροσύνη, για την πολιτική ψηφιακής ασφάλειας που ακολουθεί το σχολείο μας. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του προγράμματος e-Twinning από τη φιλόλογο Λαζάκη Παναγιώτα, ενώ ακολούθησαν παρουσιάσεις παλαιότερων και σύγχρονων προγραμμάτων e-Twinning που πραγματοποιεί το σχολείο μας από τις συναδέλφους κα Παπαδοπούλου Βασιλική (Υποδιευθύντρια), κα Μπόζιου Μαρία (Αγγλικών) και κα Παπαμαυρουδή Δώρα (Βιολόγο). Τον λόγο πήραν και μαθητές οι οποίοι είναι ενεργοί e-Twinners φέτος στο σχολείο μας αλλά και e-Twinners των περσινών προγραμμάτων.
                Μετά την απονομή ετικέτας ποιότητας για το e-Twinning  πρόγραμμα “We, the Kids of the EU, believe…” η ενημερωτική αυτή εκδήλωση αποτελούσε προϋπόθεση για την αίτηση που μπορεί πλέον να υποβάλει το σχολείο μας ώστε να γίνει e-twinning σχολείο με όλα τα ευεργετικά πλεονεκτήματα που συνεπάγεται αυτό για το προσωπικό του σχολείου, για τους μαθητές και το σχολείο γενικότερα. Ευχόμαστε το σχολείο μας να καταφέρει να πάρει τον τίτλο ενός e-Twinning σχολείου!

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Διδακτική επίσκεψηστην Ιερά Μονή της «Παναγίας του Έβρου»

Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών, οι μαθητές της Α΄ τάξης επισκέφτηκαν τον Δεκέμβριο την ιερά μονή της «Παναγιάς του Έβρου» στη Μάκρη, για να γνωρίσουν τη θέση του μοναχισμού στην ορθόδοξη παράδοση. Μια από τις μοναχές μάς διηγήθηκε την ιστορία της ομώνυμης εικόνας, η «Παναγιά του Έβρου», η οποία έδωσε και το όνομά της στο μοναστήρι. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη θέση του μοναχισμού στην ορθόδοξη παράδοση, τον τρόπο ζωής και τα διακονήματα των μοναχών. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στους χώρους της μονής και επισκέφτηκαν τα εργαστήρια τέχνης, τα οποία τους έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση. Στο εργαστήρι αγιογραφίας είδαν τα υλικά του αγιογράφου, με τα οποία οι μοναχές αγιογραφούν με ιδιαίτερη προσοχή τις εικόνες. Επίσης, στο εργαστήρι ψηφιδωτού, γνώρισαν τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται το ψηφιδωτό. Τέλος, επισκέφτηκαν τον υπό ανέγερση ιερό ναό των «Τριών Ιεραρχών» και θαύμασαν τη χωρητικότητα του ναού και τις τοιχογραφίες του.  
Συνοδοί καθηγητές: Κωστάκη Σμαρώ, Γιαννάκου Κωνσταντία, Χρηστουηλίας Ιωάννης, Λαζάκη Παναγιώτα, Κοσμίδης Ιορδάνης, Ματανάς Κωνσταντίνος, Λαμπρακάκη Μοσχοβία

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Προγράμματα e-Twinning στο σχολείο μας


Fostering critical thinking through storytelling
Καλλιεργώντας την κριτική σκέψη μέσω της αφήγησης ιστοριών
“Education is not the learning of the facts, but the training of the mind to think.”
A.Einstein
Development of critical thinking skills and mindset represent backbone of pupil’s academic progress and workplace success.
Through enhancing speaking, writing, listening, reading and presentation skills pupils learn about partner’s traditional tales and heroes, present their favourite books and short stories, discuss the plot and the characters and come up with new plot endings by changing the personality features of the story characters. Activities imply IT-skills, collaboration, teamwork, creativity, communication and critical thinking.
Στόχοι του e-Twinning project με τίτλο Fostering critical thinking through storytelling:

  • Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με διαφορετικές ευρωπαϊκές κουλτούρες (στη συγκεκριμένη περίπτωση η συνεργασία θα γίνει με σχολεία της Κροατίας και της Ιταλίας).
  • Να μελετήσουν την παιδική και εφηβική λογοτεχνία (παραδοσιακή και σύγχρονη) της χώρας τους και των άλλων χωρών.
  • Nα βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην ξένη γλώσσα (αγγλική).
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους (μετάβαση από τη μηχανική αναπαραγωγή γνώσεων στη δημιουργική μάθηση).
  • Να ασκηθούν στη χρήση web 2.0 εργαλείων.
  • Να συνεργαστούν για την παραγωγή έργου και την ανταλλαγή υλικού.
  • Να καλλιεργήσουν τον διάλογο και τον σεβασμό, διευρύνοντας τους πνευματικούς και πολιτιστικούς τους ορίζοντες.
  • Να απολαύσουν την ικανοποίηση μιας διασχολικής και διακρατικής συνεργασίας μέσω της αφαλούς διαδικτυακής πλατφόρμας twinspace που παρέχει το e-Twinning.

Υπεύθυνη καθηγήτρια
Παναγιώτα Λαζάκη, Φιλόλογος
Τι είναι το ewinning
Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες. To eTwinning δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει την παραδοσιακή μορφή ανταλλαγής μαθητών. Είναι μία συνεργατική δράση όπου 2 τουλάχιστον σχολεία από 2 τουλάχιστον ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.
Όλοι οι Ευρωπαίοι μαθητές και μαθήτριες μέσω της δράσης eTwinning θα έχουν τη δυνατότητα με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τους να συμμετάσχουν σε κοινά παιδαγωγικά έργα με κάποιο σχολείο από άλλη Ευρωπαϊκη χώρα. H δράση παροτρύνει τους νέους διαφορετικών κρατών να μάθουν οι μεν για τους δε καθώς και για τη σχολική και οικογενειακή τους κουλτούρα, ενώ παράλληλα θα εξασκούν τις ικανότητες τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Το eTwinning βελτιώνει την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ τα σχολεία κρίνουν τη δράση ως δραστηριότητα που προσθέτει αξία στη συμβατική μάθηση. Όμως αυτό δεν είναι ο μοναδικός στόχος του eTwinning, το οποίο ξεπερνά την στενή έννοια της θεματικής συνεργασίας των σχολείων αλλά στοχεύει και σε μια πλήρη και συστηματική συνεργασία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα (Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Σχολικές τάξεις και Σχολική Διεύθυνση).
Tι είναι το twinspace
Το TwinSpace είναι ένα πολύγλωσσο εργαλείο σχεδιασμένο ειδικά για τα eTwinning έργα. Μέσω μίας ποικιλίας εργαλείων. ο τρόπος που επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε το TwinSpace σας εξαρτάται εντελώς από εσάς! Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σαν βάση για επικοινωνία και για όλες τις δραστηριότητες του έργου. σαν μία έκθεση των αποτελεσμάτων του έργου ή απλά σαν μία θέση για να αποθηκεύετε το σύνολο των τεκμηρίων.
Δεν υπάρχει ένας τρόπος να χρησιμοποιήσετε το TwinSpace. Οι συνεργασίες μπορούν να το χρησιμοποιήσουν με πολλούς τρόπους. όπως:

  • μία αίθουσα προσωπικού: όπου οι καθηγητές συνεργάτες συζητούν και προετοιμάζουν δραστηριότητες για τους μαθητές
  • μία σχολική τάξη: όπου οι καθηγητές προσκαλούν μαθητές και πραγματοποιούν το έργο τους
  • ένα χαρτοφυλάκιο: όπου οι συνεργάτες συγκεντρώνουν τα σημαντικότερα κείμενα. αποτελέσματα. συνδέσμους
  • μία αίθουσα έκθεσης: όπου τα αποτελέσματα του έργου είναι προσβάσιμα στο κοινό (για παράδειγμα. η δημοσιοποίηση του TwinSpace).

Υπεύθυνες καθηγήτριες
Παναγιώτα Λαζάκη, Φιλόλογος
Μαρία Μπόζιου, Αγγλικών
Δώρα Παπαμαυρουδή, Βιολόγος
European Teenagers and their Free Time Activities
Πώς περνούν οι Ευρωπαίοι Έφηβοι τον Ελεύθερο χρόνο τους;
The aim of this project is to gather and compare information about where and how teenagers from different European countries spend their free time, as well as encouraging pupils to spend their free time outdoors, being physically active. The pupils will also do research about whether teenagers exhibit any risky behaviour, such as smoking, drinking or spending too much time on the Internet. They will practice formulating survey questions and analysing data using a digital tool in Google docs. Finally, the pupils will write a report based on the survey results. They will also make a short video about their favourite hang-out.
Το etwinning project με θέμα European Teenagers and their Free Time Activities απευθύνεται σε εφήβους 12-15 ετών και σκοπό έχει να συλλέξει και να συγκρίνει πληροφορίες για τους τρόπους με τους οποίους έφηβοι από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους, καθώς και να τους ενθαρρύνει να ασχολούνται με δραστηριότητες σε εξωτερικο χώρο ώστε να ασκούνται σωματικά.

  • Οι μαθητές θα διερευνήσουν αν οι έφηβοι παρουσιάζουν επικίνδυνες συμπεριφορές όπως το να καπνίζουν, να καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά ή να περνούν πολύ χρόνο στο Internet.
  • Οι μαθητές θα διενεργήσουν έρευνα, διατυπώνοντας ερωτήσεις στα Αγγλικά, και θα αναλύσουν τα δεδομένα που θα συλλέξουν χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία στα Googledocs.
  • Στο τέλος, θα γράψουν μια αναφορά στα Αγγλικά, βασισμένη στα αποτελέσματα της έρευνας.
  • Επίσης, θα φτιάξουν σύντομα video σχετικά με τις αγαπημένες τους ασχολίες στον ελεύθερο χρόνο τους.
  • Τελευταίο, αλλά εξαιρετικά σημαντικό, θα έχουν την δυνατότητα να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικούς τους από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες αξιόποιώντας έναν ασφαλή χώρο επικοινωνίας όπως είναι η πλατφόρμα twinspace του etwinning.

Υπεύθυνη προγράμματος: Μπόζιου Μαρία – καθηγήτρια Αγγλικών
Συνεργάτης: Παπαμαυρουδή Δώρα – Βιολόγος

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, προωθώντας έτσι την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία.
Το σχολείο μας τιμώντας αυτήν τη μέρα επισκέφτηκε την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου το Ειδικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης με 5 μαθήτριες της Β΄ τάξης και συνοδούς την κ. Καραθανάση Αναστασία και την κ. Κηπουρού Μάλαμα. Στην αρχή της εκδήλωσης οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και παρακολούθησαν μαζί με τους ίδιους τους μαθητές του Ειδικού σχολείου και τους καθηγητές τους  μαθήματα μουσικής, μαθηματικών, ρομποτικής, ενώ στη συνέχεια περιηγήθηκαν στους χώρους του φυτωρίου.
Το ωραιότερο σημείο της εκδήλωσης, βέβαια, ήταν , όταν ξεκίνησε ο διαγωνισμός Karaoke και κάποιοι από τους μαθητές πήραν μέρος. Από το σχολείο μας διακρίθηκε η μαθήτρια Μαρία Χλωροπούλου, η οποία τραγούδησε το τραγούδι « A Thousand years». Η μέρα μας τελείωσε, αφού μας πρόσφεραν από ένα σάντουιτς που τα ίδια τα παιδιά είχαν ετοιμάσει. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο που Ειδικού σχολείου, που μας παραχώρησαν, και επιστρέψαμε στο σχολείο μας ενθουσιασμένοι από όσα βιώσαμε.

Categories
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

To νέο ημερολόγιο του σχολείου μας για το 2020

Επετειακό και συλλεκτικό το νέο ημερολόγιο του σχολείου μας για το 2020! Αφορμή για τη δημιουργία του αποτέλεσε η συμπλήρωση των 100 χρόνων από την ενσωμάτωση της Αλεξανδρούπολης στον εθνικό κορμό, και αποτελεί μία από τις δράσεις που προγραμματίζουμε να υλοποιήσουμε στο σχολείο μας κατά τη φετινή σχολική χρονιά, συμμετέχοντας  με αυτόν τον τρόπο στον εορτασμό του Δήμου μας  για τη συμπλήρωση ενός αιώνα που η πόλη μας είναι ελεύθερη.
Αλεξανδρούπολη ελεύθερη.. , λοιπόν, ο τίτλος του φετινού ημερολογίου μας, το οποίο περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό από τη δημιουργία της πόλης  μέχρι την ενσωμάτωσή της ( 1870-1920), καθώς και το ιστορικό πλαίσιο της αντίστοιχης περιόδου, προϊόν συνεργασίας του φιλολόγου του σχολείου μας κ. Κίτσου Δημητρίου και της καθηγήτριας πληροφορικής κ. Κυριακοπούλου Φωτεινής.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Θεόδωρο Ορδουμποζάνη για το φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε.