Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Χριστούγεννα στο 3ο Γυμνάσιο

Και φέτος τα Χριστούγεννα στο 3ο Γυμνάσιο οι ομάδες συνεργάζονται και δημιουργούν. Σε μια γιορτινή ατμόσφαιρα ξεχειλίζει και πάλι το συναίσθημα προσφοράς! Οι μαθητές παρουσιάζουν  έθιμα, τραγούδια, χορούς και εδέσματα από όλο τον κόσμο.
Καλλιτεχνική δημιουργία για ιερό σκοπό: Να μοιραστούμε την αγάπη, να γίνουμε ένα με τους άλλους, τους λιγότερο τυχερούς αυτής της εποχής. Στο project των Χριστουγέννων του 3ου Γυμνασίου ανθίζει μια άλλη αντίληψη: Όλοι χωρίς διακρίσεις «εκπαιδεύονται» να προσφέρουν ολόθερμα εκεί που υπάρχει ανάγκη. Γεμίζει ο κόσμος χαρούμενα πρόσωπα. Ευχή μας οι πολίτες που δημιουργούμε να διατηρήσουν αυτήν τη χαρά στην κοινωνία μας στα χρόνια που έρχονται.
Για το project εργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Παταπάτη Ευφροσύνη (Διευθύντρια του 3ου  Γυμνασίου), Ιωαννάκη-Ζησίδου Βάια, Παπασιαπαλίνη Αναστασία, Χαβρουζά Ολυμπία, Αναστασοπούλου Ελένη, Σεκέρη Άννα, Μπιριντζή Σουλτάνα, Ζήκα Βάγιa, Παπαδόπουλος Στέλιος, Παπαδοπούλου Βασιλική.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία:
τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών μας, τον Φιλανθρωπικό Σύλλογο Κυριών και Δεσποινίδων Αλεξανδρούπολης, τον Φιλανθρωπικό Σύλλογο «Η Μέριμνα», το Εθνολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης. 
 

Categories
2017-18 ERASMUS+1 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Δράσεις του σχολείου μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1 «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!»

Το διάστημα 16 – 25 Νοεμβρίου  2017 ολοκληρώθηκε η δεύτερη κινητικότητα των καθηγητριών του σχολείου μας, κας Καπούτση Σύρμως και Κιτσάτη Μαρίας, που έλαβε χώρα στην Ισπανία, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ προγράμματος με τίτλο: «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!», το οποίο υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας και εντάσσεται στις δράσεις του  ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus+ ΚΑ1, Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης. Οι φιλόλογοι καθηγήτριες, που  συνθέτουν την υπεύθυνη για το πρόγραμμα παιδαγωγική ομάδα του σχολείου και ανέλαβαν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος,  παρακολούθησαν κατά τη διάρκεια της κινητικότητας τον κύκλο μαθημάτων: “Las otras orillas (The other shores) – Sevilla and other places”.
Πριν από την έναρξη της κινητικότητας τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας συνέβαλαν στη δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού που δημοσιεύτηκε από τον διοργανωτή οργανισμό στο βιβλίο του προγράμματος με τα άρθρα τους “Greek music: A cultural crossroads between East and West” and “Alexandroupolis, a multicultural city”.
Βασική γλώσσα της επιμόρφωσης, στην οποία έγιναν οι δημοσιεύσεις, οι μεταφράσεις και οι διαλέξεις, ήταν τα αγγλικά. Συμμετείχαν συνολικά δεκαέξι εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Πολωνία, τη Γαλλία,  τη Γερμανία, την Εσθονία, τη Λιθουανία, το Μαρόκο  και την Ελλάδα βέβαια, την οποία εκπροσώπησαν οι καθηγήτριες του σχολείου μας.
Ο κύκλος μαθημάτων “Las otras orillas (The other shores) – Sevilla and other places” είχε ως βασική θεματική τις αλληλεπιδράσεις και τις σχέσεις  που αναπτύχθηκαν ιστορικά μεταξύ Ευρώπης και Αφρικής, του χριστιανικού και μουσουλμανικού κόσμου.  Η Σεβίλλη, ως βασικός τόπος διεξαγωγής του προγράμματος, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της μακρόχρονης  παρουσίας των Αράβων στην ευρωπαϊκή ήπειρο και της συνύπαρξης διαφορετικών πολιτισμών που συνέθεσαν τον μοναδικό της χαρακτήρα. Τα ίχνη της παρουσίας αυτής και της πολιτισμικής πρόσμιξης αναζητήθηκαν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες στην πόλη, την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της, την τέχνη που αναπτύχθηκε σ΄ αυτήν. Αντικείμενο πραγμάτευσης αποτέλεσε όχι μόνο η ιστορική παρουσία και η συμβολή του αραβικού πολιτισμού στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού, αλλά και οι επιδράσεις του ευρωπαϊκού  πολιτισμού στις απέναντι μεσογειακές ακτές της αφρικανικής ηπείρου.  Τα ζητήματα αυτά συνδέθηκαν με το σύγχρονο μεταναστευτικό και προσφυγικό φαινόμενο και τις πολλαπλές πτυχές του. Η θεματική του προγράμματος συσχετίστηκε με τις εικαστικές τέχνες, τη λογοτεχνία και την ποίηση, για τη διδακτική προσέγγιση των οποίων αξιοποιήθηκαν τεχνικές θεάτρου και δραματοποίησης.
Οι συμμετέχουσες γνώρισαν τις αμοιβαίες επιρροές μεταξύ Σεβίλλης και Αμερικής στην αρχιτεκτονική, τις τέχνες, την οικονομία, τη θρησκεία, τον πολιτισμό. Αναζήτησαν τα ίχνη της παρουσίας των Αράβων στον γοτθικό Καθεδρικό της Σεβίλλης, τόπο ταφής του Χριστόφορου Κολόμβου, στο βασιλικό ανάκτορο Real Alcázar, ένα από τα καλύτερα σωζόμενα παραδείγματα  της αρχιτεκτονικής Mudéjar και στην Plaza de España. Στο Las Setas, σήμα κατατεθέν της πόλης, παρουσίασαν με την τεχνική της παντομίμας σκηνές από το graphic novel “The Arrival” του Shaun Tan, το οποίο πραγματεύεται το θέμα της μετανάστευσης.
Στην Κόρδοβα διέκριναν, μέσω βιωματικών δράσεων που συνέδεαν τις εικαστικές τέχνες με την ιστορία της πόλης, τη συνύπαρξη των θρησκειών, τόσο στο Τζαμί – Καθεδρικό  ναό της πόλης, στο οποίο εντυπωσιακή είναι η ανάμειξη των αραβικών και χριστιανικών στοιχείων, όσο και στην εβραϊκή συνοικία, ιστορικό χώρο συνύπαρξης Αράβων και Εβραίων. Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών,  οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες δημιούργησαν  εκπαιδευτικό υλικό με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Την πρόσμιξη των πολιτισμών και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των δύο ηπείρων είχαν επίσης την ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά τη μετάβασή τους στη Θέουτα στην αφρικανική πλευρά της Ισπανίας. Η συνύπαρξη αυτή αποδόθηκε από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς μέσω δραματοποιήσεων που σχεδίασαν και παρουσίασαν σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος.
Το θέμα της μετανάστευσης αντιμετωπίστηκε ως διαχρονικό φαινόμενο και συσχετίστηκε με σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τις σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες. Μία από τις σκληρότερες όψεις του σύγχρονου μεταναστευτικού ζητήματος γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο νεκροταφείο της Ταρίφα, όπου είναι θαμμένοι εκατοντάδες άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να περάσουν από την Αφρική στην Ευρώπη. Η θεματική της μετανάστευσης και της προσφυγιάς προσεγγίστηκε μέσω της ποίησης, με μεταφράσεις και απαγγελίες ποιημάτων με σχετικό θέμα, και των εικαστικών τεχνών. Μία από τις πιο έντονες στιγμές του προγράμματος ήταν η επίσκεψη των συμμετεχόντων στον Οργανισμό CEAR που ασχολείται με την προστασία των δικαιωμάτων των προσφύγων και η συνάντηση με πρόσφυγες που αφηγήθηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες. Οι αφηγήσεις αυτές αξιοποιήθηκαν από τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με δραστηριότητα αξιολόγησης του σεμιναρίου και την επίδοση των πιστοποιητικών συμμετοχής στους/στις συμμετέχοντες/ουσες από τους διοργανωτές.
Τα αποτελέσματα του σεμιναρίου θα αξιοποιηθούν από τις συμμετέχουσες καθηγήτριες κες Καπούτση Σύρμω και Κιτσάτη Μαρία τόσο με την ανανέωση των διδακτικών τους μεθόδων, όσο και με δράσεις που θα υλοποιήσουν με τους μαθητές τους στο πλαίσιο του προγράμματος «Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη!».

Categories
2017-18 ERASMUS+

Τηλεδιάσκεψη Λιθουανών και Ελλήνων μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2: H εικόνα του Άλλου μέσα από τη λογοτεχνία

Μαθητές του προγράμματος Erasmus+ KA2 πραγματοποίησαν τηλεδιάσκεψη με μαθητές από το σχολείο των Λιθουανών εταίρων μας.  Στόχος της τηλεδιάσκεψης ήταν η κάθε πλευρά να παρουσιάσει την περίληψη και τα σχόλια που έκαναν οι μαθητές πάνω σε ένα βιβλίο της εθνικής λογοτεχνίας τους με θέμα τη μετανάστευση. Η ελληνική πλευρά προσέγγισε την εικόνα του μετανάστη στο βιβλίο «Ένα παιδί, δύο πατρίδες» της Μαρίας Κοκκίνου (εκδ. Μίνωας 2002). Οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο και μέσα από συζητήσεις μεταξύ τους αλλά και παραγωγή γραπτών εργασιών, τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα, προσπάθησαν να ιχνογραφήσουν δίπλα στην «εικόνα του μετανάστη» τόσο το πολυπολιτισμικό τοπίο της ελληνικής πραγματικότητας όσο και τις συνειδητές ή μη κοινωνικές πρακτικές του καιρού μας που καθρεφτίζονται σε ένα κοινωνικό σύμβολο όπως αυτό του παιδιού/έφηβου μετανάστη.
Παράλληλα με τη βελτίωση βασικών δεξιοτήτων γραμματισμού (κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου) οι μαθητές μέσα από αυτήν τη δραστηριότητα προσέγγισαν θεματικές όπως αυτή της προώθησης της ανεκτικότητας, της εξάλειψης της διαφορετικότητας, των προκαταλήψεων και διακρίσεων, ενώ έγινε για μία ακόμη φορά αναφορά στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και στα Δικαιώματα του Παιδιού.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γιώτα Λαζάκη (φιλόλογος, συντονίστρια του προγράμματος), Βάσω Παπαδοπούλου (δασολόγος)

Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

2η επιμορφωτική συνάντηση γονέων


Το 3ο Γυμνάσιο Αλεξ/πολης, αντιλαμβανόμενο τις σύγχρονες προκλήσεις της ηλεκτρονικής εποχής και τους κινδύνους που εγκυμονούν από τη χρήση του διαδικτύου, διοργάνωσε, με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και σε συνεργασία  με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας, τη Δευτέρα 12/12/2017 ενημερωτική συνάντηση Γονέων με θέμα «Υπερβολική χρήση του Διαδικτύου & τρόποι αντιμετώπισης».
Οι ομιλητές επικεντρώθηκαν στην ενημέρωση για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες. Παρουσίασαν τις βασικές «παγίδες» του διαδικτύου, λέγοντας «ΝΑΙ» στο Διαδίκτυο αλλά με προσοχή στη χρήση του, ενώ στο τέλος της παρουσίασης δόθηκε χρόνος στους παρευρισκομένους για υποβολή ερωτήσεων. Εκτός από το κυρίως θέμα του εθισμού στο Διαδίκτυο, ενδεικτικά, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στην ηλεκτρονική αποπλάνηση ανηλίκων, στον διαδικτυακό εκφοβισμό, στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, σε ιστοσελίδες παράνομου περιεχομένου και σε θέματα προσωπικών δεδομένων.
Ομιλητές:
Παταπάτη Ευφροσύνη          Διευθύντρια
Ματανάς Κων/νος                 Πληροφορικός
Χατζίδου Γεωργία                  Κοινωνική Λειτουργός
Φωτεινή Γιαννακίδου            Ψυχολόγος

Categories
2017-18 ERASMUS+ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Tο 3ο Γυμνάσιο με το Erasmus+ KA2 στη Σικελία

Στη Σικελία της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε η 2η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “We, the Kids of the EU, believe…” στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» και οι παρακάτω χώρες: Κροατία (συντονίστρια χώρα), Σλοβενία, Ιταλία, Λιθουανία και Τουρκία. Από την Ελλάδα συμμετείχαν τέσσερις μαθητές (Ζησίδης Παναγιώτης, Μίντογλου Δημήτριος, Σκαμνού Ζαχαρούλα-Ραφαηλία και Κουκουρίκου Μαρία), η Διευθύντρια του σχολείου, κ. Παταπάτη Ευφροσύνη, οι καθηγήτριες κ. Λαζάκη Παναγιώτα (φιλόλογος, συντονίστρια του προγράμματος) και η κ. Παπαδοπούλου Βασιλική (δασολόγος).
H συνάντηση διήρκεσε από τις 26 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2017. Τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι καθηγήτριες ήρθαν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Σικελίας παρακολουθώντας μαθήματα στο σχολείο υποδοχής, ISTITUTO COMPRENSIVO STATALE “EMANUELE ARMAFORTE” στο Altofonte, (Prejudices and stereotypes, Geography: “The State of the Union”, Lapbook “My pocket Erasmus”, Science: Electro lab, Body percussion, Odyssey, Maths: “From pictures to figures”, English: “I read, I learn…I grow up with Peter Pan!”) και συνεργάστηκαν άψογα με μαθητές και εκπαιδευτικούς από τις άλλες χώρες-εταίρους (Κροατία-συντονίστρια χώρα-, Λιθουανία, Τουρκία, Ιταλία) συμμετέχοντας σε δράσεις, όπως: ποδοσφαιρικός αγώνας/τίμιο παιχνίδι (fair play), αυθόρμητη χορευτική εκδήλωση σε δημόσιο χώρο (flash mob of peace), φεστιβάλ και σύνθεση ραπ τραγουδιού με θέμα την εξάλειψη των προκαταλήψεων και των διακρίσεων.