Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Πρόσωπα και Στιγμές του ?21

Στις 24  Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης η γιορτή της 25ης Μαρτίου με ειδικότερο θέμα  Πρόσωπα και Στιγμές του ?21.
Στην αρχή της γιορτής η χορωδία έδωσε δυναμικά το παρόν της με τέσσερα τραγούδια. Στη συνέχεια μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρουσίασαν ένα  θεατρικό δρώμενο προσπαθώντας να ζωντανέψουν μορφές και σκηνές του  ?21 με απώτερο στόχο να μεταφέρουν το μήνυμα πως ο αγώνας για την ελευθερία είναι κατεξοχήν συλλογικός και βασίζεται στον αλτρουισμό, στην τιμιότητα και στη μεγαλοψυχία των Ηρώων. Η γιορτή έκλεισε με παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Έβρου κ. Αποστολακούδης Στέργιος.
Την επιμέλεια της γιορτής είχε η φιλόλογος Γιώτα Λαζάκη, ενώ πολύτιμοι αρωγοί στάθηκαν οι καθηγητές Κώστας Ματανάς, Σοφία Αδαμίδου και Αρετή Αμαξοπούλου. Υπεύθυνος για τη χορωδία ο καθηγητής Βασίλειος Γρένδας και για την τεχνική υποστήριξη οι μαθήτριες Ηλιάνα Ζυγερίδου και Νικολίνα Κεπεσίδου. Η υποδιευθύντρια κ. Ολυμπία Χαβρουζά ήταν υπεύθυνη για την προετοιμασία της χορευτικής ομάδας, ωστόσο πολύτιμη στάθηκε η βοήθειά της στον ενδυματολογικό τομέα της γιορτής. Στην καθηγήτρια Ολυμπία Κουσίδου οφείλουμε τις φωτογραφίες-αναμνήσεις αυτής της γιορτής.

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Χορεύοντας με την παράδοση

Την Τρίτη 24 Μαρτίου το απόγευμα πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό θέατρο της πόλης μας η εκδήλωση ?Χορεύοντας με την Παράδοση?,  που διοργάνωσε το γραφείο Φυσικής Αγωγής για τα σχολεία του Έβρου. Η  χορευτική  μας ομάδα, με τις εντυπωσιακές Θρακιώτικες φορεσιές του σχολείου, χόρεψε παραδοσιακούς χορούς της Θράκης και ξεχώρισε με την παρουσία της.
Επίσης η ομάδα παρουσίασε και μια χορογραφία του τραγουδιού ?Tα παιδιά του 21? σε ρυθμό χασάπικου, που προετοίμασε και χόρεψε στο σχολείο για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου.  Η παρουσία των μαθητών και μαθητριών  ήταν ξεχωριστή και χειροκροτήθηκε από γονείς, καθηγητές και μαθητές.
Η ομάδα μας:

ΚΑΠΟΥΤΣΗ ΕΛΕΝΑ
ΔΟΥΛΓΕΡΗ ΠΑΡΘΕΝΑ
ΚΑΣΣΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΜΟΡΦΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΜΙΧΑΛΕΝΤΖΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ
ΚΑΡΑΔΑΤΚΟΥ ΒΑΓΙΑ
ΚΑΝΕΛΕΤΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΣΙΒΟΥΔΗ ΣΟΦΙΑ
ΜΠΑΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΤΕΛΛΙΔΟΥ ΘΑΛΕΙΑ
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΔΟΜΝΑ
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΚΑΝΕΛΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΓΚΙΚΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΔΡΟΣΑΚΗ ΧΡΥΣΑ
ΚΟΥΪΝΕΛΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ
ΣΟΥΡΛΑ ΣΩΤΗΡΙΑ
ΧΑΤΕΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΜΠΑΡΗ ΑΜΑΛΙΑ
ΠΑΡΑΣΧΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗ
ΠΟΛΙΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ
Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Το σχολείο μας υλοποιεί δράσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS +

Κατά το τρέχον σχολικό έτος, 2014-15,  το σχολείο μας συμμετέχει στις επιμορφωτικές δράσεις του νέου ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS +, το οποίο διανύει εφέτος την πρώτη περίοδο εφαρμογής του, υλοποιώντας πρόγραμμα με τίτλο: «Από την Ανατολή στη Δύση και από το Βορά στο Νότο: η θάλασσα στους μύθους, τα τραγούδια, τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό των λαών της Ευρώπης», μετά από έγκριση της σχετικής αίτησής του από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών). Την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος  συνθέτουν οι φιλόλογοι  καθηγήτριες, κες Αμαξοπούλου Αρετή και Καπούτση Σύρμω, οι οποίες και ανέλαβαν την πιστοποίηση του σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τη  σύνταξη και διεκπεραίωση της αίτησης, το σχεδιασμό και την  υλοποίηση του προγράμματος, με την πολύτιμη και αμέριστη υποστήριξη της Διευθύντριας του σχολείου κας Παταπάτη Ευφροσύνης.
Στο πλαίσιο του προγράμματος εντάσσονται δύο κινητικότητες της παιδαγωγικής ομάδας του, η πρώτη εκ των οποίων πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα  16 με 21 Μαρτίου στη Λισαβόνα  της Πορτογαλίας με μεγάλη επιτυχία. Πριν ακόμη την έναρξη της κινητικότητας οι συμμετέχουσες καθηγήτριες συνέβαλαν στη δημιουργία του βιβλίου του προγράμματος , με άρθρα τους για το περιβάλλον και τους μύθους του τόπου μας, η κα Καπούτση παρουσίασε το Δέλτα του Έβρου και η κα Αμαξοπούλου το νησί της Σαμοθράκης.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, βασική γλώσσα της οποίας ήταν τα Αγγλικά και στην οποία συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από την Ολλανδία, τη Λιθουανία, την Πορτογαλία, τη Γερμανία και τη Φινλανδία, επιδιώχθηκε η συγκριτική μελέτη αντιπροσωπευτικών έργων της λογοτεχνίας της θάλασσας και των περιπλανήσεων των λαών της Ευρωπαϊκής ηπείρου. Σε αυτό το πλαίσιο μελετήθηκαν αποσπάσματα από το εθνικό έπος της Πορτογαλίας, τις «Λουζιάδες» (Os Lusiadas, 1572), με θέμα το ιστορικό ταξίδι του Πορτογάλου θαλασσοπόρου Βάσκο ντα Γκάμα προς την Ινδία στα τέλη του 15ου αιώνα, ένα  ποίημα των εξερευνήσεων, του Λουίς ντε Καμόες. Επίσης προσεγγίστηκε βιωματικά η ποίηση του Φερνάντο Πεσσόα, διάσημου πορτογάλου ποιητή του 19ου αι., με μεταφραστικές δοκιμές και συγκριτικές αναλύσεις ποιημάτων του. Οι καθηγήτριες του σχολείου μας, κες Αμαξοπούλου και Καπούτση  μετέφρασαν στα ελληνικά και παρουσίασαν τον «Αδαμάστορα», έργο στο οποίο είναι εμφανείς οι επιρροές από την αρχαιοελληνική μυθολογία. Επιπλέον επέλεξαν να μεταφράσουν στα αγγλικά και να παρουσιάσουν δύο ποιήματα του Οδ. Ελύτη σχετικά με τη θάλασσα.
Κατά την υλοποίηση της επιμόρφωσης ακολουθήθηκαν ενεργητικές διδακτικές μέθοδοι? οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, δραματοποίησαν αποσπάσματα των «Λουζιάδων», μελέτησαν βιωματικά το διάλογο που αναπτύσσει η ποίηση με άλλες τέχνες, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική ή η μουσική. Στο χώρο του Εθνικού μουσείου λειτούργησαν ως “νέοι ερευνητές”, συνέλεξαν στοιχεία από τα εκθέματα για τις συνθήκες που αντιμετώπιζαν οι πορτογάλοι άποικοι στο “νέο κόσμο” των αποικιών, αναβίωσαν στη φαντασία τους  την εποχή της αποικιοκρατίας (16ος – 17ος αι.). Η διάλεξη που ακολούθησε από Πανεπιστημιακή καθηγήτρια της ιστορίας της τέχνης αφορούσε τη σύνδεση της ιστορίας με τη ζωγραφική και τις εικαστικές τέχνες. Μέσω της συγκριτικής ανάλυσης πινάκων ζωγραφικής αναδείχθηκε η σύνδεση της τέχνης με την  ιδεολογία και τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες μιας εποχής και διαπιστώθηκαν κοινά μοτίβα που επαναλαμβάνονται στην ποίηση και τη ζωγραφική. Παρακολούθησαν επίσης μάθημα τάξης Δημοτικού εκτός της σχολικής αίθουσας, σε χώρο ιστορικού ενδιαφέροντος, μια ενδιαφέρουσα εμπειρία που ανέδειξε  πώς μια τέτοια διδακτική προσέγγιση οδηγεί τους μαθητές να αισθητοποιήσουν την πληροφορία που δέχονται, να τοποθετήσουν τα γεγονότα στο χώρο, να συνδέσουν σημαντικά μνημεία με την ιστορία του τόπου και να αντιληφθούν τη συνέχεια μέσα στο χρόνο.
Η πρώτη φάση  υλοποίησης του  ευρωπαϊκού σχεδίου του σχολείου μας ολοκληρώθηκε με τους καλύτερους οιωνούς για τη συνέχιση και ολοκλήρωσή του.  Η διάχυσή  του εξάλλου θα επικυρωθεί με τις εργασίες των μαθητών από την εφαρμογή του στην τάξη και στα πολιτιστικά προγράμματα, όπως θα παρουσιαστούν μέσα από το blog του προγράμματος.

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη 1ου Γυμνασίου Δράμας – Κοινές δράσεις

Με χαρά υποδεχθήκαμε στις 20 και 21 Μαρτίου στο σχολείο μας, μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς του 1ου Γυμνασίου Δράμας, με τους οποίους το σχολείο μας «συνεργάζεται και δημιουργεί» στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος και δράσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δράμας.
Την Παρασκευή 20 Μάρτη, την τελευταία διδακτική ώρα, έλαβε χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας κοινή εκδήλωση παρουσίασης του κάθε σχολείου και της περιοχής του, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε το οπτικοποιημένο πλέον τραγούδι μας «Η μόνη λύση», που δημιούργησε η ομάδα μας, για να δώσει ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας ότι η μόνη λύση σε φαινόμενα ρατσισμού είναι η αγάπη και η αποδοχή του διαφορετικού.
Το βράδυ της ίδιας μέρας οι δύο ομάδες διασκέδασαν σε ταβέρνα της πόλης, όπου είχαν για ακόμη μία φορά την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και να συζητήσουν για τις δράσεις τους.
Την επόμενη μέρα, στις 21 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού, μπροστά στο Δημαρχείο της πόλης μας, πραγματοποιήθηκε η 2η κοινή δράση των ομάδων μας(η 1η κοινή δράση των δύο σχολείων είχε πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο στην Ονειρούπολη της Δράμας) με σκοπό τη συμβολή μας στην ευαισθητοποίηση όλων σε φαινόμενα ρατσισμού και διακρίσεων.
Από νωρίς το πρωί ο χώρος γύρω από το Δημαρχείο γέμισε με αφίσες και ζωγραφιές που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της ομάδας, ενώ στις 11.30 πραγματοποιήθηκε η κεντρική εκδήλωση, με την παρουσία και τη συμμετοχή της αντίστοιχης ομάδας του 1ου Γυμνασίου Δράμας.
Τα παιδιά του σχολείου μας τραγούδησαν το τραγούδι « η μόνη λύση…» που έγραψαν και μελοποίησαν τα ίδια, φώναξαν συνθήματα ενάντια στον ρατσισμό και τις διακρίσεις, μίλησαν για τη σημασία της καθιέρωσης της συγκεκριμένης ημέρας και διένειμαν σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο που είχαν τα ίδια προετοιμάσει.
Παράλληλα η 21η Μαρτίου είναι και η παγκόσμια ημέρα ποίησης. Έτσι, μαθητές της αντίστοιχης ομάδας από τη Δράμα απήγγειλαν ποιήματα με περιεχόμενο σχετικό με τα μηνύματα της ημέρας.
Σημαντική ήταν και η ανταπόκριση του κόσμου στις δράσεις μας, ενώ πολλά και πολλαπλά ήταν τα οφέλη για τους μαθητές και των δύο σχολείων από την επικοινωνία και τη συνεργασία μας.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας με βαριά καρδιά αποχαιρετήσαμε τους Δραμινούς φίλους μας, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους στην πόλη και το σχολείο μας.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Αγγέλου Βάσω, Καραγεωργίου Τζούλια, Κίτσος Δημήτρης, Πετρούδα Λίλα, Σεκέρη Άννα.
Συμμετείχαν οι μαθητές: Δελάκη Λίνα, Θεοδώρου Γιάννης, Κωνσταντίνου Ιωάννα, Καραφυλλίδου Μαρίνα, Κωστούδη Μελίνα, Κουγιουμτζή Δήμητρα, Αραπίδου Δέσποινα, Σαραντόπουλος Στράτος, Σχοινά Μαρία, Τσινταράκης Γιώργος, Νένογλου Ισίδωρος, Χαντερίδης Χάρης, Μαρκίδης Αθανάσιος, Τζωΐδου Ελίνα, Μπίτσης Κωνσταντής, Aνδρώνη Αρετή, Μπαρμπαγιάννη Ελένη, Κοκκίνη Δανάη, Δροσάκη Μαρία
 
Το videoclip του τραγουδιού “Η μόνη λύση”

 
Η κάλυψη της εκδήλωσης της 21ης Μαρτίου από το ΘΡΑΚΗNET

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Βιωματικό εργαστήρι Α? Βοηθειών στο 3ο Γυμνάσιο Αλεξ/πολης

Ένα ιδιαίτερο εργαστήρι εκμάθησης Α? Βοηθειών, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος Αγωγής Υγείας, υλοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Αλεξ/πολης στις 19 Μαρτίου 2015, σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό (Παράρτημα Αλεξ/πολης).
Στο ιδιαίτερο αυτό εργαστήρι ενημερώθηκαν και εκπαιδεύτηκαν με θεωρητική και βιωματική προσέγγιση μαθητές της Γ? Τάξης του σχολείου.
Σκοπός:
Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την αξία παροχής των Α? Βοηθειών, καθώς και τον σωστό τρόπο παροχής τους, έτσι ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν βοήθεια σε περίπτωση που χρειαστεί.
Συγκεκριμένα:

  • Σωστή γνώση καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης
  • Συνειδητοποίηση της αξίας του εθελοντισμού
  • Ενημέρωση σε θέματα υγείας
  • Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία

Δραστηριότητες:

  • Επίδειξη ? Παρουσίαση
  • Εφαρμογή ? εξάσκηση

Εκπαιδευτικές τεχνικές:

  • Παρουσίαση-εισήγηση με ερωτήσεις και συζήτηση
  • Προσομοίωση ? Εξάσκηση
  • Παιχνίδι ρόλων
  • Έρευνα ? ερωτηματολόγιο
  • Διαγωνισμός παραγωγής αφίσας Α? Βοηθειών

Πρόκειται για μια προσπάθεια που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές του σχολείου μας να αποκτήσουν ουσιαστικές και εξαιρετικά χρήσιμες γνώσεις παροχής πρώτων βοηθειών, για τον εαυτό τους, τον συμμαθητή τους, τον φίλο τους, την οικογένειά τους και τον συνάνθρωπό τους. Ο τρόπος εκμάθησης με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, τη βιωματική προσέγγιση, καθώς και το ερευνητικό σκέλος και η τελική αξιολόγηση των μαθητών που παρακολουθούν το πρόγραμμα εγγυώνται το καλύτερο γνωστικό αποτέλεσμα. Η ανταπόκριση του Ερυθρού Σταυρού, με διαχρονική κοινωνική προσφορά και ευαισθησία, αποτελεί εξαιρετικά σημαντική βοήθεια στην προσπάθειά μας αυτή.
Ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδεύτρια του Ερυθρού Σταυρού κα Αλεξάνδρα Μπαμπούλη για την επιτυχή υλοποίηση της ημερίδας εκπαίδευσης των μαθητών μας.
Υπεύθυνος Καθηγητής: Ματανάς Κων/νος

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη Νηπιαγωγείου Παλαγίας στο σχολείο μας

Την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015 το απόγευμα οι  περιβαλλοντικές ομάδες «Αργυρορρύτης Έβρος, ο κάλλιστος των Ποταμών» και «Έβρος – ποταμός Ζωής – Ρύπανση και απειλές»  φιλοξένησαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου της Παλαγίας στο σχολείο μας, στα πλαίσια της συνεργασίας μας μαζί τους. Τους είχαμε προσκαλέσει να έρθουν για να γνωρίσουν τον δικό μας χώρο, αφού αρκετό καιρό πριν τους είχαμε επισκεφτεί κι εμείς στο Νηπιαγωγείο τους.
Όλα τα παιδιά της ομάδας μας ήταν ενθουσιασμένα με την επίσκεψή τους και έτσι μια εβδομάδα πριν είχαμε ορίσει με ποιον τρόπο θα βοηθήσει ο καθένας μας, για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, να εντυπωσιάσουμε τα μικρά και να τα ψυχαγωγήσουμε συνδυάζοντας παιχνίδι και γνώση.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε ως εξής:
Αφού πρώτα περιμέναμε να μαζευτούν όλα τα παιδιά, τα γνωρίσαμε και ξεκινήσαμε κάνοντας μια μικρή ξενάγηση στο σχολείο μας, δείχνοντάς τους τις τάξεις μας και γενικά τον  χώρο του σχολείου μας. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, παρ’ ό,τι  μικρά σε ηλικία, ήταν ευγενικά, πρόθυμα, συνεργάσιμα και πολύ συμπαθητικά.  Ήταν πραγματικά πολύ περίεργο για αυτά, αφού οι δικές μας τάξεις είναι διαμορφωμένες πολύ διαφορετικά από τις δικές τους.
Όταν τελειώσαμε αυτήν τη μικρή ξενάγηση, πήγαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων, στην οποία η ομάδα μας είχε προετοιμάσει να χωρίσει τα παιδιά σε υποομάδες. Κάθε υποομάδα ανέλαβε να απασχολήσει τα μικρά με ένα συγκεκριμένο θέμα. Έτσι  διαμορφώθηκαν ως εξής: η θεατρική, η χορευτική, η ομάδα ζωγραφικής και η ομάδα πλαστικής.
Στη συνέχεια δόθηκε χρόνος περίπου 30 λεπτά για να ετοιμάσει η κάθε υποομάδα μια μικρή “παράσταση”. Σε λίγο είχαμε ένα πραγματικά εκπληκτικό αποτέλεσμα. Τα υπόλοιπα παιδιά κατά τη διάρκεια της “παράστασης” χειροκροτούσαν, ενθαρρύνοντας όλους να συμμετέχουν ενεργά.
Τέλος, κεραστήκαμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, με διάφορα εδέσματα που είχαν φέρει οι μαθητές της ομάδας μας και οι καθηγήτριές μας.
Ήταν για όλους μας μια πραγματικά υπέροχη εμπειρία. Μας άρεσε η συναναστροφή και η συνεργασία με παιδιά μικρότερης ηλικίας. Περάσαμε υπέροχα, κάναμε νέες φιλίες, διασκεδάσαμε, μάθαμε νέους τρόπους επικοινωνίας, παίξαμε ενδιαφέροντα παιχνίδια και πολλά άλλα.

Γκίκα Αθανασία, Β1

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη περιβαλλοντικών ομάδων στο ΚΠΕ Γρεβενών

Στις 15, 16 και 17 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη των περιβαλλοντικών ομάδων του σχολείου μας  «Αργυρορρύτης Έβρος, ο κάλλιστος των Ποταμών» και «Έβρος – ποταμός Ζωής – Ρύπανση και απειλές» στο ΚΠΕ Γρεβενών στο πλαίσιο του Προγράμματος: «Βενέτικος Ποταμός ? Πέτρινα Γεφύρια ? Μνημεία Πολιτισμού».
Οι μαθητές επισκέφθηκαν κατά τη διαδρομή τον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο της Βεργίνας. Στο ΚΠΕ Γρεβενών ενημερώθηκαν για το φυσικό περιβάλλον της περιοχής που το χαρακτηρίζουν το υγρό στοιχείο, τα ποτάμια και οι λίμνες, όπως επίσης και για τα μνημεία λαϊκού Πολιτισμού.
Γνώρισαν τον ποταμό Βενέτικο, τις πηγές του, τη διαδρομή και τις εκβολές του. Μελέτησαν τις αλλαγές του όπως και τις αλλαγές που επιφέρει στο φυσικό περιβάλλον και το οικοσύστημα. Το ενδιαφέρον των μαθητών προσέλκυσε επίσης και η ιδιαίτερα μεγάλη ποικιλία των μανιταριών που υπάρχουν στην περιοχή λόγω του υγρού κλίματος.
Στη συνέχεια επισκέφθηκαν κάποια από τα 12 γεφύρια της ευρύτερης περιοχής όπως το Γεφύρι του Αζίζ Αγά, του Ζιάκα, Σπανού και Σταυροποτάμου και στο χωριό Σπήλαιο ξεναγήθηκαν στο Μοναστήρι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Τέλος επισκέφθηκαν στο χωριό Μηλέα το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο οποίο εκτίθενται αξιόλογα παλαιολιθικά ευρήματα. Ένα από τα πιο σημαντικά εκθέματα του Μουσείου είναι οι μεγαλύτεροι χαυλιόδοντες στον κόσμο, για τους οποίους και κατέχει μια θέση στο βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες.
Οι μαθητές περπάτησαν και χάρηκαν τη φύση, ανέπτυξαν δραστηριότητες παρατήρησης και ανακάλυψης της χλωρίδας και πανίδας της περιοχής κάνοντας φυσικοχημικές μετρήσεις του νερού. Συνειδητοποίησαν την αξία του ποταμού και γενικά του νερού. Διερεύνησαν και κατέγραψαν τους κινδύνους που απειλούν το υδάτινο στοιχείο όπως επίσης και τα γεφύρια της περιοχής.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σεκέρη Άννα, Ζησίδου Βάγια, Καραγεωργίου Νεραντζούλα

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Επίσκεψη στον ?ΟΔΥΣΣΕΑ?, το 1o Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας, του «Χαμόγελου του Παιδιού»

Στις 17 Μαρτίου μαθητές της Α? τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον ?ΟΔΥΣΣΕΑ?, το 1o Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας,  του «Χαμόγελου  του Παιδιού», στην πλατεία Φάρου στην Αλεξανδρούπολη.
Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν και για την εμπειρία τους αυτή έγραψαν:
Από την επίσκεψή μου στο Χαμόγελο του Παιδιού με εντυπωσίασαν πολλά πράγματα. Πρώτα, μου άρεσε πολύ ο Οδυσσέας, το φορτηγάκι. Ήταν πολύ ευρύχωρος και φιλόξενος χώρος. Επίσης, μου άρεσε η ιστορία του Ανδρέα Γιαννόπουλου. Δεν έχω ξαναδεί παιδί που να έχει την ίδια επιμονή και ελπίδα. Πρώτη φορά ιδρύεται ένας οργανισμός εξαιτίας ενός παιδιού, που η μόνη του επιθυμία ήταν να χαρίσει ένα ζεστό χαμόγελο σ’ όλα τα παιδιά του κόσμου. Παράλληλα, με συγκίνησε η ιστορία της Έλενας, η οποία είχε μπλεχτεί σε μία από τις πολλές παγίδες του διαδικτύου, που λέγεται facebook. Έμαθα πολλά για τους κινδύνους του διαδικτύου, απέκτησα γνώσεις και έμαθα ότι έχω πολλές επιλογές και λύσεις για θέματα που με απασχολούν σε σχέση με τους συμμαθητές μου και το διαδίκτυο.  Τέλος, μου άρεσε και ο τρόπος ενημέρωσης από την ψυχολόγο του Χαμόγελου του παιδιού, κυρία Θεοδωροπούλου Βασιλική που τα έλεγε ωραία και κατανοητά.
Μπάντας Αθανάσιος, Α2
Αυτό που με εντυπωσίασε, ήταν η φιλοξενία, οι ιστορίες και τα γεγονότα που μας έλεγαν, οι επιλύσεις των προβλημάτων που μας απασχολούσαν και μου άρεσε που μας έδωσαν τα τετράδια!!!
Κουράκη Βασιλική,A2
Πέρασα πολύ ωραία και νιώθω πως όταν έφυγα ήξερα πλέον παραπάνω πράγματα για το διαδίκτυο από ότι πριν.
Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος,A2
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, καθώς έμαθα τρόπους για να αντιμετωπίζω δύσκολες καταστάσεις και κατά πόσο αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να με βοηθήσουν.
Μιχαηλίδης Αναστάσιος,A2

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Κινηματογραφικές περιπλανήσεις

Στις 15 και 16 Μαρτίου η Κινηματογραφική ομάδα του σχολείου μας επισκέφτηκε το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και παρακολούθησε το πολυβραβευμένο παγκοσμίως ντοκιμαντέρ «Love thy Nature» της Αμερικανίδας σκηνοθέτιδας Sylvie Rokab. Το έργο ήταν μια κινηματογραφική περιπλάνηση για την ομορφιά της φύσης και τον άνθρωπο ως αναπόσπαστο κομμάτι του φυσικού περιβάλλοντος. Με το τέλος της προβολής ακολούθησε διάλογος των παιδιών με την ίδια τη δημιουργό.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο κινηματογράφου, τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οποίου στοχεύουν μέσα από διαδραστικές και βιωματικές δράσεις να μετατρέψουν τον κινηματογράφο σε ένα εναλλακτικό εργαλείο μάθησης και γνώσης. Πρωταρχικός στόχος ήταν η εξοικείωση των μαθητών με την κινηματογραφική αφήγηση και τα εκφραστικά μέσα της ιδιαίτερης αυτής «γλώσσας».
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κυριακοπούλου Φωτεινή
collage
Οι εντυπώσεις μας
Τελειώνοντας η προβολή του ντοκιμαντέρ, είχαμε την ευκαιρία να ρωτήσουμε διάφορες απορίες τη σκηνοθέτιδα. Τα χέρια ελάχιστα στην αρχή, πλήθυναν στη συνέχεια. Οι περισσότεροι όμως δεν είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν.
Κουρασμένοι κατευθυνθήκαμε προς το ωραίο κομμάτι της μέρας μας. Στο Μουσείο Κινηματογράφου,  το οποίο άλλοι πρωτοέβλεπαν, ενώ άλλοι επισκέπτονταν  για δεύτερη φορά. Η  ξενάγηση είχε πολύ ενδιαφέρον. Το πιο ωραίο και αστείο κομμάτι της ξενάγησης ήταν ωστόσο το τελικό. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια ταινία μικρού μήκους, την οποία και αξιοποιήσαμε όσο καλύτερα μπορούσαμε. Η ταινία που γυρίσαμε ονομάστηκε « Ο δαίμονας της σοφίτας»  και οι σκηνές ήταν υπέροχες και απολύτως αξιολάτρευτες.
Μαμουγιώργη Κυριακή  Α5

Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Εκπαιδευτική επίσκεψη της ομάδας "Περιβαλλοντική Οδύσσεια" στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή

Στις 15 και 16 Μαρτίου η ομάδα Περιβαλλοντική Οδύσσεια πραγματοποίησε την εκπαιδευτική της επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν για την παραγωγή και τις υποδομές του αγροκτήματος κάνοντας έναν μεγάλο περίπατο με σταθμούς τον  αμπελώνα, τον κήπο των μυρωδικών, τον ελαιώνα, τον οπωρώνα, τον ροδώνα, το εκτροφείο σαλιγκαριών, το οινοποιείο, το γαλακτοκομείο, το βουστάσιο,  τα θερμοκήπια και τη μαθητική βιβλιοθήκη.  Το πρόγραμμα τελείωσε στο μεγάλο θερμοκήπιο όπου κάθε μαθητής μεταφύτεψε το δικό του ανθοφόρο φυτό. Καθοριστικός για την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων υπήρξε ο ρόλος και η καθοδήγηση   της ξεναγού-εκπαιδευτικού Κουμεντάκη Ράνιας, η οποία κέντρισε το ενδιαφέρον όλων μας με τις γνώσεις που μας παρείχε.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λαζάκη Γιώτα