Categories
2014-15 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

1η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στο πλαίσιο της 1ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που θεσμοθετήθηκε φέτος από το Υπουργείο Παιδείας,  το 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης “Δόμνα Βισβίζη” οργάνωσε μια σειρά από δραστηριότητες:

  • Κινητικές    (Baseball, Ping – Pong )
  • Καλλιτεχνικές  (Zωγραφική στην αυλή – Street Art)
  • Προβολή ταινίας
  • Βιωματικές (σενάριο – δραματοποίηση μέσα στην τάξη).

Η συμμετοχή ήταν καθολική. 400 μαθητές και μαθήτριες μαζί με τους καθηγητές τους συμμετείχαν κυκλικά σε όλες τις δράσεις. Έπαιξαν, xάρηκαν, δημιούργησαν, εκφράστηκαν, αλλά και προβληματίστηκαν, αφού ο θεματικός άξονας της σημερινής μέρας ήταν “Ρατσισμός και Διαφορετικότητα- Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”.
Εντυπωσιακό ήταν το κλείσιμο της μέρας: μαθητές, με γράμματα που σχημάτισαν σε χαρτόνια και με το σώμα τους, πρόβαλαν συνθήματα κάτω από τους ήχους της μουσικής του Βαγγέλη Παπαθανασίου, ενώ παράλληλα οι πρόεδροι των τμημάτων απήγγειλαν τα δύο πρώτα άρθρα από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου.
Ευχόμαστε η πρωτοβουλία αυτή να συνεχιστεί και τις επόμενες χρονιές!
36okt2014
Κατά τη διάρκεια της ημέρας οι μαθητές και οι μαθήτριες της δημοσιογραφικής ομάδας του σχολείου κάλυπταν τις αθλητικές και καλλιτεχνικές δράσεις που πραγματοποιούνταν σε διάφορους σταθμούς στον προαύλιο χώρο,   παίρνοντας συνέντευξη από τους υπεύθυνους καθηγητές, φωτογραφίζοντας και καταγράφοντας τις εντυπώσεις των συμμαθητών τους. Ας δούμε ένα μικρό δείγμα του έργου τους…
Η Λίνα Δελάκη από τη δημοσιογραφική ομάδα σχολιάζει την ταινία που παρακολουθήσαμε: 
ΟΙ ΑΘΙΚΤΟΙ (THE INTOUCHABLES)
intouchables-affiche1-2
Μια ταινία βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα που αποδεικνύει πως δύο άνθρωποι, αν και από διαφορετικούς κόσμους, μπορούν να συνυπάρξουν και να  μοιραστούν μια δυνατή φιλία? Ο Ντρις, ένας πρόσφατα αποφυλακισμένος μαύρος νεαρός, προσλαμβάνεται για να περιποιείται τον Φιλίπ, έναν πλούσιο αριστοκράτη καθηλωμένο σε αναπηρικό καροτσάκι μετά από ατύχημα. Ο Ντρις προσπαθώντας να βοηθήσει τον καθηλωμένο άνδρα χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους και καταφέρνει να βγάλει τον ασθενή από την παραίτηση. Οι διαφορές τους  παραμερίζονται και οι δυο τους χαίρονται μια δυνατή φιλία με έντονο το κωμικό στοιχείο!
Η ταινία είναι βαθιά συγκινητική και ανθρώπινη. Μου άρεσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ενώ διαπραγματεύεται ένα δύσκολο και όχι ευχάριστο θέμα, δηλαδή τη φροντίδα ενός καθηλωμένου από ατύχημα ανθρώπου που έχει παραιτηθεί από όλους και από όλα, γελάμε πολύ με τις  παράδοξες μεθόδους που ο Ντρις  εφαρμόζει για να βοηθήσει τον Φιλίπ.
26okt2014
Ο Στράτος Πολίτης από τη δημοσιογραφική ομάδα παίρνει συνεντεύξεις από τη Διευθύντρια και τους υπεύθυνους καθηγητές των δράσεων:
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΔΡΑΣΗ
Η πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και θα γίνεται κάθε χρόνο. Η 1η διοργάνωση έγινε φέτος με μεγάλη επιτυχία, ομαλά και ευτυχώς, χωρίς απρόοπτα. Η συμμετοχή των παιδιών ήταν καθολική, πράγμα που σημαίνει ότι δόθηκε η ευκαιρία σε όλους να μάθουν καινούρια πράγματα μέσα από τις κινητικές, καλλιτεχνικές και βιωματικές δραστηριότητες, να παίξουν και να διασκεδάσουν. Τόσο τα παιδιά όσο και οι καθηγητές απόλαυσαν αυτήν τη μέρα. Η κυρία Παταπάτη είπε χαρακτηριστικά: «Σήμερα ένιωσα σαν μικρό παιδί. Έκανα σκοινάκι, έπαιξα πινγκ-πονγκ και έγραψα αντιρατσιστικά συνθήματα».
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ Κ. ΜΠΟΖΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ «ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ»
Σε αυτήν τη δράση, τα παιδιά έπαιρναν κηρομπογιές διάφορων χρωμάτων και μ? αυτές έγραφαν συνθήματα κατά του ρατσισμού σε πελώρια χαρτόνια. Έτσι, τους δινόταν η ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το θέμα, αλλά και να αποτυπώσουν τις δικές τους στο χαρτί. Τα χαρτόνια που σχεδιάστηκαν αναμένεται να παρουσιαστούν στον χώρο του σχολείου.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΤΣΑΓΚΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΣΚΟΙΝΑΚΙ»
Το σκοινάκι παίζεται με πολλά άτομα. Δύο από αυτά κρατούν τις άκρες του σκοινιού και οι άλλοι πηδούν. Είναι μια άσκηση προθέρμανσης που γυμνάζει τα πόδια και τη μέση. Ο κύριος Τσαγκίδης δήλωσε: «Στο σκοινάκι πρέπει να υπάρχει συνεργασία και συνεννόηση τόσο μεταξύ των ατόμων που κρατούν το σκοινί, όσο και αυτών που πηδούν. Είναι μια ευχάριστη ασχολία που δε γυμνάζει μόνο το σώμα μας, αλλά βοηθά και στα αντανακλαστικά και στην επικοινωνία μας με τους άλλους».
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΖΗΛΙΑΣΚΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «ΠΙΝΓΚ-ΠΟΝΓΚ»
Το πινγκ-πονγκ παίζεται με δύο άτομα. Ο πρώτος παίκτης κάνει σερβίς, η μπάλα χτυπάει στο τραπέζι του πινγκ-πονγκ, περνά το δίχτυ, ξαναχτυπά στο τραπέζι, τη χτυπά ο αντίπαλος. Στη συνέχεια περνά το δίχτυ, χτυπά στο τραπέζι, χτυπά ο αντίπαλος κ.ο.κ. «Το πινγκ- πονγκ χρειάζεται συγκέντρωση στην μπάλα, τεχνική στο πώς και το πού θα ρίχνεις, και προσπάθεια για να βελτιώνεσαι» είπε ο κύριος Ζηλιασκόπουλος.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΦΩΤΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ «STREET ART»
Το Street Art είναι η τέχνη του δρόμου. Αλλάζει, αλλοιώνεται, δίνει ερεθίσματα. «Είναι μεταδοτικό, καθώς, ενώ ζωγραφίζουν δύο, τους βλέπουν άλλοι δύο, ζωγραφίζουν κι αυτοί, έρχονται άλλοι τρεις και άλλοι πέντε κι ακόμα δέκα?» ανέφερε ο κύριος Φωτάκης. Το Street Art θέλει ομαδικότητα, συνεργασία και τεχνική. Απεικονίζει αφηρημένη τέχνη κι έτσι μας αφήνει να ζωγραφίσουμε πιο ελεύθερα. «Για το έργο μας, μας ενδιαφέρει ο δρόμος, όχι ο στόχος» είπε ο καθηγητής των Καλλιτεχνικών, εννοώντας πως δε μας νοιάζει αν κάναμε το έργο μας όπως το θέλαμε, αλλά ότι δοκιμάσαμε και πειραματιστήκαμε.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ Κ. ΚΑΜΠΑΡΜΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ «BASEBALL»
Το άθλημα προέρχεται από την Αμερική. Για τους άντρες ονομάζεται Baseball, ενώ για τις γυναίκες Softball. Η Ελλάδα το γνώρισε το 2004, στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ωστόσο δεν ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με το άθλημα. Είναι ένα άθλημα ταχύτητας και ομαδικότητας. Η γυμνάστρια δήλωσε: «Σήμερα παίξαμε μία απλοποιημένη παραλλαγή του κανονικού αθλήματος, χωρίς ρόπαλο, με μπάλες ποδοσφαίρου και πέντε στεφάνια-βάσεις. Στο πλαίσιο του φετινού θέματος «Ρατσισμός και Αθλητισμός», τα παιδιά αγωνίστηκαν με το ένα χέρι στην πλάτη, προσπαθώντας να νιώσουν όπως τα άτομα με αναπηρία που παίζουν το άθλημα».
16okt2014
Οι εντυπώσεις των μαθητών 
«Μου αρέσει αυτή η μέρα, γιατί ασχολούμαστε με διάφορα αθλήματα. Πιστεύω ότι όλες αυτές οι δράσεις που κάναμε καλλιεργούν το σώμα και την ψυχή όλων μας»
«Η σημερινή μέρα ήταν μια ευκαιρία να μην κάνουμε μάθημα και να περάσουμε δημιουργικά την ώρα μας. Θα ήταν καλή ιδέα να γίνεται πιο πολλές φορές τον χρόνο. Όλα τα αθλήματα είναι πολύ ωραία και διασκεδάζω πολύ!»
«Θα ήθελα μερικές πιο πρωτότυπες δραστηριότητες όπως χόκεϊ ή χάντμπολ»
«Αυτή η μέρα είναι εκπληκτική και είναι κάτι τελείως διαφορετικό από τις υπόλοιπες Δευτέρες»
«Μου άρεσε πολύ το Street Art και το μπέιζμπολ»
«Με τη ζωγραφική τα παιδιά  ασχολούνται από μικρή ηλικία. Τα παιδιά, μέσω της ζωγραφικής, περνάνε μηνύματα  για έναν καλύτερο κόσμο!»
«Σε όλους μας αρέσει το σχοινάκι και δε θέλουμε να βλέπουμε παιδιά να ασχολούνται μόνο με ηλεκτρονικά»
«Με το street art, μπορείς να ζωγραφίσεις με κιμωλία πάνω στα πλακάκια, αυτοσχεδιάζοντας»
«Το street art είναι πολύ ωραίο. Δεν είναι μόνο για διασκέδαση, είναι και καλλιτεχνική δημιουργία! Ζωγραφίζουμε  στα πλακάκια αυτοσχεδιάζοντας και ομορφαίνουμε τον χώρο. Οι μαθητές έχουν πολύ ταλέντο και το δείχνουν με την κιμωλία πάνω στο πλακάκι»
«Στο ping pong, δεν χρειάζεται συνέχεια να είσαι σε κίνηση, οπότε δεν κουράζεσαι εύκολα»
«Ζωγραφίσαμε με κιμωλίες αυθόρμητα ό,τι θελήσαμε, αφήσαμε το στίγμα μας στο σχολείο, αλλά δυστυχώς η φθορά του χρόνου θα “διώξει” τα έργα μας»
«Θα ήθελα μερικά ακόμη τραπέζια για το πιγκ πογκ και λίγα επιπλέον αθλήματα, μπάσκετ, βόλεϊ, χάντμπολ»
«Σε ένα τεράστιο χαρτί με κηρομπογιές ζωγραφίζουμε και γράφουμε συνθήματα με θέμα τον ρατσισμό. Στόχος μας μέσα από τη ζωγραφική  να περάσουμε το μήνυμα: ?Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί?»
«Είχαμε την ευκαιρία να εκφραστούμε»
«Είναι πολύ ωραία αυτή η μέρα! Ασχολούμαστε με διάφορα αθλήματα. Περνάμε διασκεδαστικά μαζί με τους φίλους μας και τους συμμαθητές μας»