Categories
2017-18 ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Παγκόσμια ημέρα του π

Στις 14 Μαρτίου, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του π, οι μαθηματικοί του σχολείου αποφασίσαμε να ασχοληθούμε -στο πλαίσιο των μαθημάτων της ημέρας- με τη σημαντική αυτή μαθηματική σταθερά.
Η προέλευση, η ονομασία, τα παράδοξα και η σημασία του αριθμού αυτού στα μαθηματικά, στη φυσική και στη μηχανική αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Πολλοί επιστήμονες, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, προσπάθησαν να βρουν προσεγγίσεις του π με όσο το δυνατόν περισσότερα δεκαδικά ψηφία. Ο άρρητος και υπερβατικός αυτός αριθμός συνδέθηκε με ένα από τα πιο γνωστά προβλήματα της αρχαιότητας, αυτό του τετραγωνισμού του κύκλου.
Σε τμήματα της Α΄ και Β΄ τάξης οι μαθητές μέσα από συζήτηση, βίντεο και παιχνίδι ήρθαν πιο κοντά στον εντυπωσιακό αυτόν αριθμό.
Οι μαθητές έφτιαξαν δίστιχα που ο αριθμός των λέξεών τους ταιριάζουν με τα 11 πρώτα δεκαδικά ψηφία του π. Δύο από αυτά είναι τα παρακάτω:
ΕΓΩ(3)  Η(1)   Κ Α Λ Η(5)   Η(1)   Μ Α Ρ Ι Α(5)   Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Α(9)
ΝΑ(2)   Φ Τ Ι Α Ξ Ω(6)   Π Ι Τ Ε Σ(5)   Κ Α Ι(3)   Ε Κ Λ Ε Ρ(5)   Π Ρ Α Λ Ι Ν Α Σ(8)
(Στέλλα Κουκουράβα, Αλεξάνδρα Σαραντοπούλου, Σόφη Ντούλα)
και
Ο,Τ Ι(3)  Ο(1)   Ν Ο Υ Σ(4)  Ο(1)   Μ Ε Γ Α Σ(5)  Σ Κ Ε Φ Τ Ε Τ Α Ι(9)
ΤΟ(2)  Μ Ε Λ Λ Ο Ν(6)  Κ Ι Ν Ε Ι(5)  Κ Α Ι(3)  Α Ρ Χ Ε Σ(5)  Δ Ι Δ Α Σ Κ Ε Ι(8)
(Χρύσα Αγγελίδη, Θεοδώρα Μαλκοπούλου, Χρήστος Αραπίδης, Ιωσήφ Λούδος)
Σε συνδυασμό με την επέτειο της γέννησης του Άλμπερτ Αϊνστάιν, καθώς και την ανακοίνωση του θανάτου του Στήβεν Χόκινγκ την ίδια μέρα, οι μαθητές μπόρεσαν να ξεφύγουν από ένα κλασικού τύπου μάθημα, να γνωρίσουν δύο σπουδαίους επιστήμονες, αλλά και να γλυκαθούν με μπισκότα αφιερωμένα σε αυτήν την ημέρα.